Connect with us

Marknadsnyheter

Correction: Qlife Holding AB, Interim report Q3 2022

Published

on

The press release published by Qlife holding AB on FRI, NOV 25, 2022 10:00 CET was missing the MAR legend that has been included in this correction.

Financial summary – third quarter 2022
 

  • Revenue in the period amounted to kSEK 1,967 (5,871). Revenue includes sales ofEgoo.Health devices and capsules for the device. Continued decline in test activity following the end of Covid travel restrictions has led to a decline in revenue in line with our expectations.
  • EBITDA for the period amounted to kSEK -14,850 (-12,146), and net loss kSEK -20,678 (-12,268).
  • The total cash flow in the third quarter amounted to kSEK -21,766 (-25,580).
  • Earnings per share before/after dilution for the second quarter amounted to SEK -1.34 (-0.79), calculated on weighted average number of shares in the period.

Financial summary – January – September 2022
 

  • Revenue in the period amounted to kSEK 16,897 (27,529). Revenue includes sales of Egoo.Health devices and capsules for the device. Q1 showed strong revenue, while continued decline in test activity in Q2 & Q3 led to a decline in revenue in line with expectations.
  • EBITDA for the period amounted to kSEK -51,768 (-23,286), and net loss kSEK -56,097 (-24,844).
  • The total cash flow in the first three quarters of 2022 amounted to kSEK -61,479 (-61,907).
  • Earnings per share before/after dilution for the first three quarters of 2022 amounted to SEK -3.62 (-1.86), calculated on weighted average number of shares in the period. 

Significant events – 3rd quarter 2022

  • On September 30th Qlife annunced reductions in operational costs through workforce reductions and restructuring. The estimated effect of the changes are annual savings of 34 MSEK, with anticipated effect from Q1, 2023.
  • On 24 August 2022, the board of directors resolved to carry out a rights issue of units, consisting of shares and warrants series TO2022. The rights issue was approved by the extraordinary general meeting on 27 September 2022.
  • Qlife has signed an outsourcing agreement with Finnish group Scanfil to take over the continued production of the company’s Egoo device. Scanfil is a world leader in manufacturing and a system supplier to the global electronics industry with a vast network of factories, including a factory in Åtvidaberg, Sweden, that will support Qlife.

Significant events after the end of 3rd quarter 2022

  • On 20 October 2022, Qlife announced outcome in rights issue. The Rights Issue has been subscribed for to a total of approximately 70.0 percent. The Company will thus receive total proceeds of approximately SEK 53.1 million before transaction costs, and upon full exercise of all warrants, Qlife will receive additional proceeds of a maximum SEK 75.9 million in June 2023 before transaction costs.
  • Following the rights issue, QLife has amortized loans of SEK 20 M.
  • Nomination commitee for annual general meeting 2023 has been appointed.

This disclosure contains information that Qlife Holding AB is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation (EU nr 596/2014). The information was submitted for publication, through the agency of the contact person, on FRI, NOV 25, 2022 10:00 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.