Connect with us

Marknadsnyheter

Craftor AB ny huvudpartner till AIK Fotboll

Published

on

AIK Fotboll är överens med Craftor AB om ett samarbetsavtal som sträcker sig från och med den 1 januari 2023 till och med den 31 december 2023. Samarbetet kommer bland annat att innebära att Craftor kommer exponeras som tröjsponsor och sitta på vingarna på matchtröjan för AIK Fotbolls representationslag.

– Det känns mycket inspirerande att välkomna Craftor till AIK-familjen. I Craftor har vi en stark huvudpartner som är genuin och framåtlutad i sitt engagemang. Under säsongen kommer vi se Craftor på både damernas och herrarnas vingar på matchtröjorna, och vår gemensamma ambition är att få varandra att flyga. Det är jag övertygad om att vi skapar rätt förutsättningar för, säger AIK Fotbolls försäljningschef Johan Westin.

– Att få möjligheten att vara huvudpartner med AIK Fotboll känns som en perfekt matchning för oss på Craftor, Vi båda drivs av samma genuina värderingar och samhällsengagemang, vilket ger oss goda förutsättningar att utvecklas på och utanför planen. Att partnerskapet avser både damer och herrar är en självklarhet i ett jämställt samhälle och givet för oss som bolag i vår strävan för en jämställd kraftbransch. Med det sagt så känner vi oss stolta att bli välkomnade in i AIK-familjen, säger Henrik Bolinder, VD Craftor AB.

AIK Fotboll ser fram emot det kommande samarbetet med Craftor och välkomnar dem till AIK-familjen.

Om Craftor
Craftor är en kraftentreprenör som projekterar, bygger och underhåller elnät – specialiserade på kraftanläggningar upp till 400 kV. Oavsett om det är totalentreprenad eller mindre uppdrag har vi som mål att leverera den bästa tekniska lösningen på det mest effektiva och konkurrenskraftiga sättet – för bästa resultat. Sedan företaget grundades 1983 har det utvecklats från det lilla montageföretaget till en av Nordens ledande kraftentreprenörer med 150 medarbetare och några av de mest avancerade och specialiserade uppdragen inom området.

Vi ingår sedan December 2020 i Eleda Group. Det ger oss en unik stabilitet och möjlighet till fortsatt utveckling – såväl för våra medarbetare som företaget – samtidigt som vi kan fortsätta behålla den unika känsla som format företaget sedan det grundades för mer än 35 år sedan. Dessutom sker all verksamhet enligt våra kärnvärden för att tillhandahålla en säker och trygg arbetsplats med riktigt bra villkor. Vår verksamhet är uppdelad inom Stationer, Ledningar och Distribution.

Alla med sin spetskompetens som gör dem branschledande inom sitt område. Vi har huvudkontor i Sollentuna, Stockholm, men många av våra medarbetare har världen som arbetsfält. Vi har dessutom etableringar i Lund, Göteborg, Trollhättan, Västberga (Stockholm), Alingsås Gävle, Sundsvall, Sollefteå och Umeå. Läs mer om Craftor på deras hemsida: https://craftor.se/om-oss/.

För mer information, kontakta:
Johan Westin, försäljningschef AIK Fotboll
Mobil: 076 – 018 18 91
E-post: [email protected]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Ellos Fashion satsar på underkläder – ”Vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlek som få andra”

Published

on

By

Den senaste underklädeskollektionen från Ellos Fashion är startskottet för företagets storsatsning på underkläder. Kollektionen kommer i svart spets och med ett brett utbud av storlekar och varumärken. Här finns något för alla kroppar – ”Det som gör oss unika är att vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlekar som få andra aktörer kan”, säger Johan Kromer, inköpsdirektör på Ellos.

Klassisk, svart spets. Visst gör den något med oss? Ha-begäret tänds instinktivt – vem lockas inte av tanken på en enhetlig, stilren underklädesgarderob, som dessutom sitter som den ska? Ellos senaste kollektion av underkläder sammanfattar alla våra drömmar om ett klassiskt, matchande set. Och när vi väl gläntat på dörren kan vi inte få nog av Ellos utbud av så väl storlekar som trender och färger – med serier som sträcker sig i kupstorlek från A-G finns det verkligen något för de flesta.

”Vi är väldigt duktiga på underkläder och har möjligheten att ta fram många olika passformer, trender och storlekar. Eftersom vi är en e-handel behöver vi inte hålla igen lika mycket som en fysisk butik – när vi tar fram kollektioner kan vi göra det åt de allra flesta kvinnokroppar”, säger Karin Verdoes, designchef på Ellos Fashion.

”Ge dig själv fjärilar i magen” är budskapet i kampanjen. Kollektionen rör sig kravlöst och enkelt mellan olika feminina detaljer. Här visar Ellos att de är en go-to-destination för underkläder – med en klassisk grund i svart spets. Underkläderna passar för livets alla situationer, oavsett om det handlar om den perfekta bh:n att ha till t-shirt eller spets inför en fest. Med rätt passform och komfort ligger underkläderna som en grund för resten av en outfit, som en trygghet under dagens gång helt enkelt. Under våren kommer vi få se än fler kollektioner från Ellos, underkläder i basfärger och underkläder i trendiga utföranden.

”Några av våra storsäljande produkter är Cecilia, Jocelyn och Rylee. Här har vi lagt extra mycket omtanke kring passform och design för att skapa produkter som våra kunder känner sig fina och bekväma i och gärna köper igen. Samtidigt vill vi lyfta de varumärken som vi erbjuder – Chantelle, Triumph, Sloggi, Swegmark och Abecita. Under våren kommer vi dessutom lansera ytterligare varumärken för att bredda sortimentet än mer. Vi har noga kurerat vårt sortiment för att vara den där självklara destinationen när du behöver – eller vill unna dig – nya underkläder”, säger Karin Verdoes.

Hela kampanjen och allt i kollektionen hittar du på Ellos site från och med den 8 februari.

För mer information, vänligen kontakta:

[email protected]

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-ZFSNDnYZnM

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mackmyra Destination och rökigt destillat vinner guld

Published

on

By

Mackmyra Svensk Whisky belönas med två prestigefyllda guldmedaljer i klasserna Best Single Malt Whisky, samt för Best New make & Young spirit av World Whiskies Awards 2023.

Mackmyra Destination, en limiterad utgåva med tydlig karaktär ifrån portvinsfat belönas med guldmedalj och uppmärksammas återigen för dess komplexitet, tydliga profil och välbalanserade sammansättning av varsamt lagrad whisky.

Även det extra rökiga receptet väcker extra stor uppskattning under årets tävling. Efter år av utveckling, analyser och förfining  belönas Mackmyras destillat även det med en guldmedalj.

Vi ställde upp med två vätskor, i två kategorier och vinner två guldmedaljer. Det får vi vara rätt nöjda med. Detta är kvittot på att Mackmyra-teamet hela tiden utvecklas och levererar sprit och upplevelser i toppklass.

Lii Johnson, Blender Mackmyra Svensk Whisky

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Patrick Björsjö, Head of marketing & customer experience, +46 705 70 12 72, [email protected]

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

UW Health beställer två WasteLog™-system

Published

on

By

University of Wisconsin Hospital and Clinics, UW Health, har beställt två WasteLog™-system till sitt center i Madison. Teamet som arbetar med förebyggande av narkotikasvinn vid UW Health kommer att genomföra en utvärdering av de första två enheterna för att fastställa bästa praxis och arbetsflöden. En framgångsrik utvärdering kommer att leda till ytterligare beställningar av WasteLog™ för andra anläggningar inom UW Health.

WasteLog™ kommer i första hand att användas för verifiering av returnerade narkotiska läkemedel från avdelningar med hög risk och stor användning. Kontroll av läkemedelsavfall är en viktig del i hanteringen av läkemedelssvinn, ett växande problem inom det amerikanska hälsovårdssystemet.

WasteLog™-systemet kommer också att användas för ett pilotprogram med Heliometrics analysprogram. All data från WasteLog™ kommer att tillhandahållas elektroniskt till Heliometrics för att inkluderas i deras algoritmer som används för att upptäcka läkemedelssvinn. Detta tillför data som idag saknas för att komplettera analysen.

”Denna WasteLog™-order ger Pharmacolog en möjlighet att vara en del av ett prestigefyllt universitetssjukhus och tillhandahålla värdefull information för att förbättra sjukhusets program för att förhindra läkemedelssvinn” säger Steve Maiorano, säljchef, Pharmacolog USA Inc.

För mer information kontakta:

Per Persson, VD

E-post: [email protected]
Tel: 073-746 44 61

Om Pharmacolog

Pharmacolog tillhandahåller lösningar och produkter som förbättrar effektiviteten och säkerheten vid beredning av injicerbara läkemedel. Vårt mål är att hjälpa till att förhindra medicineringsfel och säkerställa maximal läkemedelseffekt vid behandling av patienter med kraftfulla men potentiellt skadliga injicerbara läkemedel. Pharmacologs produkter hjälper personal på apotek och sjukhusavdelningar att minimera risken för fel i beredningsprocessen. Genom att kontrollera att läkemedel och narkotika som används vid kirurgi inte har manipulerats bidrar våra lösningar också på ett avgörande sätt till att förhindra att läkemedel hamnar i fel händer.

Följande varumärken ägs och skyddas av Pharmacolog i Uppsala AB: Pharmacolog™-logotyp, DrugLog™, WasteLog™, PrepLog™ och Pharmacolog Dashboard™.

Ytterligare information avseende bolaget finns på https://pharmacolog.com/.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 15 50 eller via [email protected]

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.