Connect with us

Marknadsnyheter

CS MEDICA utnyttjar strategiska partnerskap för att lansera CANNASEN®-varumärket i APAC och MENA

Published

on

Lansering av 36,000 enheter för att testa marknadens mottaglighet och påskynda marknadspenetration med ett ordervärde om 419.000 €

CS MEDICA tillkännager ett framsteg i sin expansionsstrategi med den kommande lanseringen av CANNASEN® i Asien-Stillahavsregionen (APAC) och Mellanöstern/Nordafrika (MENA). Denna lansering drar nytta av starka partnerskap och ett Minimum Viable Product (MVP)-tillvägagångssätt för att etablera varumärket CANNASEN®.

CS MEDICA är redo att distribuera 36,000 enheter av CANNASEN® till APAC och MENA med ett ordervärde om 419.000 € från och med augusti 2024. Detta initiativ syftar till att samla konsumentinsikter för att optimera produktanpassning och beredskap för nya produktionscykler. Detta tillvägagångssätt är avgörande i regioner som kännetecknas av snabb tillväxt, strikta regler och utmanande marknadspenetration.
 

Viktiga höjdpunkter:

  • Strategisk expansion: Introduktion av CANNASEN® till de snabbt växande APAC- och MENA-marknaderna, med fokus på alternativa OTC- och CBD-infuserade produkter.
  • MVP-testlansering: Användning av onlineplattformar för att utvärdera marknadens respons och förfina erbjudandena.
  • Go-to-Market-synergier: Underlättar snabbare marknadsinträde och förberedelse för ny produktion med en definierad drageffekt.
  • Lagerutmaningar: Hantering av lagerfrågor relaterade till lokalt språk, utgångsdatum och regelöverensstämmelse.
  • Lokala partnerskap och regulatorisk anpassning: Ökar varumärkesmedvetenhet och säkerställer efterlevnad i regioner med strikta regler och utvecklande marknader för produkter som innehåller CBD, i kontrast till de mer mogna marknaderna i USA och EU.
     

Nytt dubbel distributionsavtal för att adressera marknadsinträdesbarriärer i Asien

Som svar på tidigare marknadsutmaningar, särskilt i Kina, tillåter vår flexibla MVP-metod proaktiva justeringar baserade på realtidsfeedback, parallellt med vårt långsiktiga joint venture-spår. Ett nytt dubbelt distributionsavtal med IBG Best Life AB förbättrar vår inträdesstrategi och täcker viktiga marknader som Hongkong, Kina och Thailand, med initiala beställningar som förväntas i augusti. Detta partnerskap bygger på tidigare samarbeten från deras kontor i Sverige för att effektivt navigera i de asiatiska marknadskomplexiteten.

VD Lone Henriksen betonar, ”Genom att erkänna att vi inte helt har avkodats marknadsdynamiken i dessa regioner, är våra riktade strategier, inklusive vårt partnerskap med IBG Best Life AB, avgörande för att anpassa våra erbjudanden och penetrera de asiatiska marknaderna mer effektivt.”

For more information about CS MEDICA, please contact:
Gitte Lund Henriksen, CFO
Phone: + (45) 2774 2280
Email: glh@cs-medica.com
Website: https://www.cs-medica.com/

Om CS MEDICA A/S

CS MEDICA, en dansk MedTech-pionjär, specialiserar sig på att utveckla evidensbaserade, CBD-integrerade behandlingar för smärtkontroll, autoimmuna och stressrelaterade störningar. Med fokus på patientcentrerad vård sträcker sig våra produkter från innovativ forskning och utveckling till registrerade receptfria medicintekniska produkter och dermatologika. Vårt flaggskeppsvarumärke CANNASEN®, tillsammans med våra egna märkeslösningar, exemplifierar vårt engagemang för säkra, högkvalitativa behandlingar för både human och veterinär hälsa globalt. Företaget är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm (symbol: ”CSMED”). För mer information, besök cs-medica.com och LinkedIn.

Om CANNORDIC A/S

CANNORDIC A/S, ett dotterbolag till CS MEDICA Group, är ett banbrytande MedTech-företag specialiserat på innovativa medicintekniska produkter som innehåller bioaktiva CBD. Vår dedikation att förbättra liv genom att integrera innovation, vetenskap, teknologi och naturliga cannabisföreningar positionerar oss som en pionjär inom medicintekniska industrin. Företaget säkerställer robusta forsknings-, utvecklings-, tillverknings-, överensstämmelse-, datainsikter- och kommersialiseringsprocesser.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys