Connect with us

Marknadsnyheter

David Träff blir ny vd för Logistri

Published

on

Logistri Fastighets AB (publ) (”Logistri”) meddelar idag att David Träff har utsetts av styrelsen till ny verkställande direktör för Logistri. Med bolagets stabila finansiella ställning tar bolaget nu ett viktigt strategiskt steg genom att anställa David för att leda Logistris fortsatta utveckling och tillväxt.

Rekryteringen av David ger bolaget ökade möjligheter att fokusera på lönsamma förvärv och initiera nya fastighetsutvecklingsprojekt. Fortsatt är huvudfokus ett långsiktigt stabilt förvaltningsresultat och starka band med Logistris hyresgäster och samarbetspartners. Samarbetet med Pareto fortsätter och bolagets nuvarande vd, Ulf Attebrant, kommer att fortsätta i rollen som bolagets COO och vice vd tillsammans med bolagets CFO Anna Karnöskog och fastighetschef Johan Ahlström.

David har flera års erfarenhet av fastighetstransaktioner och fastighetsförvaltning och kommer närmast från Corem. David har de senaste åren arbetat med transaktioner på Corem och Klövern. Tidigare har han erfarenhet från liknande roller på Hemfosa och Natwest Nordisk Renting. Han har en kandidatexamen från KTH och en masterexamen från Bayes Business School i London.

”Det är med stor glädje och entusiasm som jag ser fram emot att tillsammans med våra hyresgäster, affärspartners och styrelsen få leda Logistri vidare in i en ny fas av bolagets utveckling. Logistri är idag ett mycket välskött bolag med attraktiva fastigheter som genererar stabila kassaflöden med låg operationell risk. Tillsammans kommer vi fortsatt utvärdera möjligheterna till att genomföra långsiktigt hållbara investeringar med god lönsamhet såväl inom befintligt bestånd samt tilläggsförvärv”, säger David Träff.

Henrik Viktorsson, Styrelsens ordförande, tillägger att:

”Vi är glada över att kunna välkomna David som vd för Logistri. Att ha David på plats innebär en viktig förstärkning för bolaget för att ta ett stort steg mot vår strategi. Han har en bra erfarenhet av branschen och är affärs- och hyresgästorienterad. Tillsammans med vår befintliga organisation kommer David ta Logistri till en ny nivå där vi skall använda vår starka balans för att göra lönsamma tilläggsförvärv med fokus på ett gott samarbete med våra hyresgäster och en god riskjusterad avkastning för våra aktieägare. Logistri skall fortsatt erbjuda det högsta kassaflödet för våra aktieägare bland fastighetsbolagen i vårt segment med liknande fastighetstyper och orter”

David Träff kommer att tillträda senast den 13 februari 2023

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Viktorsson, Styrelsens ordförande, +358 457 3434274

henrik@solidcap.ax

Om Logistri Fastighets AB

Logistri Fastighets AB (publ) är ett specialiserat fastighetsbolag med affärsidé att äga, utveckla och förvalta fastigheter med inriktning på lager- och lättindustri i Sverige och Norden. Fastighetsbeståndet omfattar 18 fastigheter i Stockholm, Göteborg och södra Sverige i bra lägen för hyresgästernas verksamheter och med direkt närhet till Sveriges största vägar och hamnar. Total uthyrningsbar area är cirka 183 208 m². Marknadsvärdet för bolagets fastighetsportfölj uppgår till 1 646 580 tkr.

För mer information gällande Logistri Fastighets AB, vänligen besök www.logistri.se.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Vardag med guldkant – Catarina Königs efterlängtade nya kokbok kommer i september

Published

on

By

Mästarnas mästerkock Catarina König bjuder på över 50 helt nya vardagsrecept i sin nya kokbok Vardag med guldkant som utkommer 5 september. Recepten är såväl lyxiga som enkla och snabba att laga. Fylld till brädden med matglädje och smarta tips lockar Catarina läsaren till att sätta guldkant på middagen alla dagar i veckan.

Catarinas matlagning kännetecknas av det där lilla extra som lyfter en rätt till något utöver det vanliga – något som också fått henne att bli en av Sveriges absolut mest populära matinspiratörer. I nya kokboken Vardag med guldkant bjuder hon in och inspirerar till att lyxa till vardagsmaten med enkla medel samtidigt som hon lär ut genvägar, planerar inköp och preppar matlådorna. Enkla recept med få ingredienser behöver inte betyda en tråkig vardagsmiddag, tvärtom – en liten twist kan förvandla vardagen till en fest!

I Vardag med guldkant delar Catarina även med sig av veckomenyer samt tipsar om smarta basvaror att ha i vardagsskafferiet, olika kökshacks och favoritredskap. Bland recepten återfinns snabba recept som Catarinas smakrika pasta limone och halloumistroganoff, och klassiska rätter som Chili con carne (eller sin carne för vego).

– Med den här kokboken känns det som att jag bjuder hem just dig och alla er som läser boken på vardagsmiddag. För det är precis de här rätterna som vi äter hemma hos oss. Middagarna mitt i veckan ska gå någorlunda snabbt, innehålla få ingredienser som är lätta att hitta i alla matvarubutiker och tillagningen ska förstås vara enkel och smidig, säger Catarina.

Varmt välkommen med intervjuförfrågan eller för förhandsläsning att kontakta: 
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

Catarina König vann Sveriges Mästerkock 2016 och blev decenniets mästerkock 2020. Hon är tv-kock i kökets middag. 
Catarina bor i Sigtuna med man och två barn. Vardag med guldkant är hennes femte bok.

ISBN 9789198698817 | matfotografier, recept och styling av Catarina König 
Vardag med guldkant utkommer 5 september.

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén och nischar in sig på kvalitativ utgivning och entreprenörsdrivna upphovsmän. Läs mer på www.thebookaffair.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen utvidgar uppdraget om ett nationellt professionsprogram

Published

on

By

Regeringen utvidgar uppdraget till Skolverket om ett nationellt professionsprogram för rektorer, lärare och förskollärare. Det innebär bland annat att Skolverket ska lämna förslag om hur professionsprogrammet kan innehålla ett fördjupande kursutbud för rektorer som med tiden kan ingå i en magister- eller masterexamen i skolledarskap.

– Professionsprogrammet ska bidra till att rektorer, lärare och förskollärare har bättre möjlighet till kompetensutveckling, att yrkena blir mer attraktiva och att undervisningens kvalitet utvecklas. Nu vill vi utöka möjligheterna ytterligare för rektorer att fortbilda sig, säger skolminister Lotta Edholm.

Skolverket har i uppdrag att ta fram insatser inom det natio­nella professionsprogrammet för rektorer, lärare och förskollärare som kommer att träda i kraft den 1 januari 2025. Myndigheten ska bland annat ta fram innehåll i en nationell struktur för kompetensutveckling för rektorers, lärares och förskollärares professionella utveckling.

Regeringen utvidgar nu uppdraget. Det innebär bland annat att Skolverket ska föreslå ändringar i den insats som idag benämns Fortbildning för rektorer, så att fortbildningen över tid ska kunna ingå i en magister- eller masterexamen inom skolledarskap. Myndigheten ska även föreslå hur insatser inom den nationella strukturen för kompetensutveckling bör kvalitetssäkras. Ändringen innebär också att upp­dragstiden för Skolverket förlängs till den 30 april 2024.

Sveriges Skolledare lämnade i mars 2023 in en skrivelse till Utbildningsdepartementet där förväntningar på det nationella professionsprogrammet presenterades. Beslutet om att nu utvidga uppdraget går i linje med Sveriges Skolledares förslag.

Kontakt

Christian Brundu, t.f. pressekreterare hos skolminister Lotta Edholm, 076-139 91 05, christian.brundu@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pripps Blå sjösätter ny reklamfilm i samarbete med artisten Alexander Järvi

Published

on

By

Nu är det dags för Pripps Blå att återigen hissa segel. Den 10 juni är det premiär för en ny reklamfilm från det ikoniska varumärket. Den unga och lovande musikartisten Alexander Järvi och hans låt Blå anemoner tonsätter den nya filmen från Pripps Blå Alkoholfri.

Efter ett drygt decennium seglar nu Pripps Blå ”in i rutan” igen. Den nya satsningen rullas ut från och med 10 juni och kommer att synas online och på sociala plattformar.  När Pripps Blå gör comeback är miljön återigen skärgården på västkusten, närmare bestämt Bohus-Malmön. I filmen får vi följa ett kompisgäng som välkomnar sommaren med bryggbad och skratt. Allt tonsatt av Järvis debutlåt Blå anemoner.

– Vi är stolta över att kunna presentera vår nya kommunikation och vårt nya samarbete med Alexander Järvi. Efter att ha seglat i bakvattnet i många år är det hög tid att hissa seglen och påminna om ett av våra mest folkkära och anrika varumärken som starkt förknippas med sommaren, säger Julia Torstensson varumärkesansvarig för Pripps på Carlsberg Sverige.

Pripps Blå fortsätter att vara ett av Sveriges mest älskade ölvarumärken och i våras uppdaterades designen där bland annat den symboliska pentagonen åter fått en central roll på förpackningen. Genom den nya kommunikationen och samarbetet med Alexander Järvi och Warner Music påbörjas resan mot att stärka varumärket och göra det mer relevant.  

Om Pripps Blå
Pripps bildades 1828 när göteborgaren Johan Albrecht Pripp började brygga sitt eget öl efter att ha blivit inspirerad från sina resor till Tyskland. Med genuin bryggartradition har Pripps bevarat och förfinat sin höga kvalitet. För många är Pripps Blå, som lanserades 1975, för alltid förknippad med svensk sommar och skärgård.

Länk till filmen: https://www.youtube.com/watch?v=U-o1Gy3QR1c

För mer information, kontakta:
Henric Byström, Kommunikationsdirektör, Carlsberg Sverige
Tel: 070-483 05 48 E-mail:
henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a Better Today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.