Connect with us

Marknadsnyheter

De skapade effektivaste reklamen 2016 – hela listan

Published

on

ti, nov 14, 2017 22:25 CET

Under tisdagskvällen den 14 november korades årets effektivaste kommunikationsinsatser på Stockholms stadshus när 100-wattaren avgjordes för 27:e gången i ordningen. Mest prisade annonsören blev IKEA medan byrån med mest wattare blev Åkestam Holst NoA.

Under ett fullsatt gala-event avgjordes årets 100-wattare tisdagen den 14 november. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Ett allt svårare jobb när reklambruset blir större och reklamtröttheten mer påtaglig.

27 priser delades totalt ut under kvällen i nio olika kategorier. Mest prisade annonsören blev IKEA som kammade hem totalt 250 watt (1st 100W och 2 st 75W). Adobe blev näst mest prisad med två stycken 100-wattare medan tredjeplatsen gick till Ålandsbanken som totalt prisades med 125W (75 och 50 watt).

Topp tre reklambyråer som prisades mest blev Åkestam Holst NoA (300W), Abby Priest (200W) och Forsman Bodenfors (175W).

Här är alla vinnare i 100-wattaren 2017:

Internationellt:                                                                               

100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest

75W: Sweden on Airbnb/Visit Sweden/Forsman Bodenfors

50W: The Amsterdam Sneaker/KLM/Pool             

Ideellt Singel:

100W: Bakom fasaden/Kvinnojouren Ellinor/Markus                   

75W: The Humanium Metal Initiative/IM/Great Works/Åkestam Holst            

50W: Free The Speech/Utrikesdepartementet/King

Ideellt Kampanj:

100W: BRISBOT/Bris/Garbergs

75W: Foundation 500/HM Foundation/Volontaire

50W: Vem ser?/ Göteborgs Stadsmission/ Dear Friends

Konsument Singel:
     

100W: AEG Fashion Wash/Electrolux/Pool

75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA

50W: Fotbollstuben/Intersport Sverige/Welcom/Splay

Företag:                                                

100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest

75W: Världens första riktiga kabeltröja/Nexans/Mecka

50W: Göteborgstryckeriet/Göteborgstryckeriet/Happy Forsman Bodenfors

Årets Nytänk:                                                           

100W: Playing with fire/Trygg-Hansa/Prime

75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA

50W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK

Konsument Kampanj:

100W: Där livet händer/IKEA/Åkestam Holst NoA

75W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK

50W: ”5 i…” med Knorr Snack Pot/Unilever/Mindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks

Konsument Strategisk design:
     

100W: Mjau varumärkesutveckling/Doggy AB/Scandinavian Design Group Stockholm

75 W: Nick´s – Ett svenskt uppror mot sockerindustrin/Nick´s/Bold (NoA)

50W: Din egen lilla jordkällare. Och mer./Svegro/ÖPPET

Långsiktigt:                                                               

100W: Apoteket ”Apoteket”/Apoteket/Forsman Bodenfors

75W: The backbone of the Internet – Hur Telia Carrier blev världsledande inom infrastruktur för internet/Telia Carrier/Hilanders

50W: ATG – Ingen dröm är för stor/ATG/Åkestam Holst NoA

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se. 

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Micropos Medical får ny order i Schweiz

Published

on

By

SSjukhuset i Fribourg, Schweiz, beställer ett Raypilot System.

Sjukhuset har haft ett löpande hyreskontrakt med Micropos Medical sedan sommaren 2024 och har hittills behandlat cirka 12 patienter. De lägger stor vikt vid att kunna säkerställa ökad noggrannhet för att uppnå låga biverkningar vilket innebär ökad livskvalitet för patienter som genomgår strålbehandling för prostatacancer.

Det här är ett styrkebesked för oss då kunden går från att testa behandlingsmetoden med Raypilot via ett hyresavtal till att nu förvärva systemet och implementera metoden som standard-vård, säger Thomas Lindström, chef på Micropos Medical.

Detta är företagets tredje Raypilot-system i Schweiz. Ordervärdet är cirka 2 miljoner sek och inkluderar system- och serviceavtal.

Thomas Lindström

+46 (0)31-760 80 05
info@micropos.se

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) utvecklar och säljer produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets produkt Raypilot® System är framtagen för att säkerställa en förbättrad precision vid strålbehandling av prostatacancer. Med en ökad precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. Raypilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. Raypilot® System med förbrukningsvarorna Raypilot Hypocath® och Raypilot Viewcath är CE-märkta och FDA godkända för Europeisk- respektive USA användning.  

Bolaget är listat på Spotlight Stock Market under aktiesymbolen MPOS.
Välkommen att följa Bolaget på LinkedIn eller på www.micropos.se

Denna information är sådan information som Micropos Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9:e januari 2025.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Thinc Collective vinner uppdrag för Södertörns Högskola till uppskattat försäljningsvärde av 5 MSEK under avtalsperioden

Published

on

By

Thinc Collective har tilldelats uppdraget att vara kommunikationspartner till Södertörns Högskola under de kommande fyra åren. Upphandlingen, med ett uppskattat värde på 5 miljoner kronor, omfattande delområde 2; Produktionstjänster dvs utveckling av moderna och inkluderande kommunikationslösningar som stärker högskolans varumärke och positionering som ett framtida universitet.

Avropet kommer att träda i kraft när avtalsspärr enligt LUF har upphört eller 10 dagar från det att allmän förvaltningsdomstol, om den har fattat interimistiskt beslut, upphävt det beslutet.

Avtalet tecknas tidigast den 20/1 2025 och kommer att gälla i fyra år. Södertörns Högskola anger avtalets värde till 5 MSEK sett över avtalsperioden. Södertörns Högskola garanterar inga volymer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Wallqvist, VD, Thinc Collective AB
070-722 08 42
anders.wallqvist@thinccollective.se

Thinc Collective AB är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen kreerar och genomför idéer för sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS-system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Collective AB är verksamma inom Norden.
Läs mer på thinccollective.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Paul Cedwall förstärker Tysk-Svenska Handelskammaren

Published

on

By

Paul Cedwall är ny affärsområdeschef för Miljötjänster på Tysk-Svenska Handelskammaren. Han har lång erfarenhet inom energibranschen och kommer stärka handelskammarens tjänsteutbud inom den gröna omställningen.

Tysk-Svenska Handelskammaren har under lång tid hjälpt sina kunder och medlemmar att uppfylla producentansvaret inom förpackningar, batteri och elektronik inom EU. Med en allt mer komplex och omfattande europeisk lagstiftning samt nationella skillnader finns hos företagen ett växande behov av hållbarhetsrådgivning. EU:s nya direktiv gällande producentansvar för textil väntas publiceras under året och fler direktiv följer inom de närmaste åren. 

– Tysk-Svenska Handelskammaren har redan idag omfattande kompetens gällande EU-ländernas lagstiftning kring producentansvar och miljörapportering. Med rekryteringen av Paul Cedwall ser vi möjlighet att bredda vår produktportfölj på hållbarhetsområdet i linje med det växande behovet av rådgivning kring den gröna omställningen. Vi ser fram emot att han nu är en del av vårt miljöteam i Malmö, säger Ralph-Georg Tischer, vd för Tysk-Svenska Handelskammaren. 

Paul Cedwall kommer senast från Knowit och har tio års erfarenhet från energibranschen, bland annat från E.ON, Öresundskraft och plast- och flygindustrin i Tyskland.

–  Den röda tråden i min karriär är den gröna omställningen. Att nu få använda min kompetens i en tysk-svensk kontext känns väldigt motiverande. EU:s lagstiftning för den gröna omställningen skapar ett behov av expertis hos exportföretagen för att kunna uppfylla de allt högre kraven. Jag ser fram emot att få ta mig an dessa utmaningar tillsammans med teamet, säger Paul Cedwall.

Paul Cedwall tillträdde sin nya tjänst den 7 januari 2025.

Mer information:
Paul Cedwall, affärsområdeschef för Miljötjänster, mejl: paul.cedwall@handelskammer.se
Malin Johansson, kommunikationschef, telefon: 0701043745, mejl: malin.johansson@handelskammer.se

Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster. 

Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.