Connect with us

Marknadsnyheter

Den allsvenska premiären närmar sig för AIK:s #7 – Christoffer Neuman

Published

on

AIK Fotboll fortsätter att sätta supportrarna i centrum inför den kommande allsvenska säsongen. Som ett led i detta kommer alla spelare att bära namnet av en AIK-supporter istället för sitt eget i premiären. Först att presenteras är landslagets assisterande lagkapten Sebastian Larsson som kommer att spela för AIK-supportern och Tyresöbon Christoffer Neuman.

AIK Fotboll fortsätter att hylla de supportrar som köper årskort inför den allsvenska säsongen. Tidigare i mars meddelade klubben att man kommer installera en monolit av svart granit mitt i omklädningsrummet. I stenen kommer samtliga årskortsinnehavares namn att graveras för att påminna spelare och ledare om supportrarnas närvaro, även om de inte kan eller får vara på läktarna.

Idag meddelar AIK Fotboll att spelarna deltar i kampanjen genom att spela med supportrarnas namn på ryggen, snarare än sina egna. Normalt spelar Sebastian Larsson med nummer sju på ryggen under texten ”Larsson”.

I den allsvenska premiären mot Degerfors IF kommer den assisterande lagkaptenen däremot bära namnet ”Neuman”.

– Mer än ett år har passerat sedan vi spelade inför publik och det finns spelare i truppen som aldrig upplevt stödet från våra supportrar, därför är det extra viktigt att påminna alla om att de faktiskt finns där. Jag är oerhört stolt över att bära Christoffer Neumans namn i den allsvenska premiären, säger Sebastian Larsson.

Från och med idag och fram till den allsvenska premiären kommer AIK Fotboll dagligen att presentera spelarna och vilket supporternamn de kommer att bära på ryggen. Dragningen sker löpande och alla som köper Årskort-21 har möjligheten att bli representerade. De supportrar som får sitt namn på tröjan kommer också att få den matchtröja som spelaren burit.

– Det är obeskrivligt att Sebastian Larsson kommer att bära mitt namn på ryggen. Det är en känsla som jag bara kan jämföra med att bli förälder, säger Christoffer Neuman.

AIK Fotboll har sålt 6 069 årskort inför säsongen och målsättningen att nå upp till samma antal som 2020, då 11 073 årskort såldes kvarstår.

– Vi har sålt mer än en tredjedel av våra årskort under mars och är inne i en otroligt bra försäljningstrend. Vi är dock inte nöjda förrän vi når våra mål och helst mer därtill. Och här ser vi effekten av vad AIK kan åstadkomma när våra supportrar verkligen sluter sig samman. Den mobilisering som pågår just nu kring vårt kanske sämsta årskort någonsin är fantastisk att bevittna, säger Fredrik Söderberg, vice klubbdirektör på AIK Fotboll.

Vårt kanske sämsta årskort
I november 2020 lanserade AIK Fotboll Årskort-21 under parollen ”vårt kanske sämsta årskort någonsin, men definitivt det viktigaste”. Upplägget innebär att nuvarande årskort fryses inför säsongen 2021 och ersätts med Årskort-21. Det nya årskortet är helt onumrerat och ingen garanti finns att köparen kommer att kunna få nyttja det då det bara ger en möjlighet till att kunna få en biljett till matchen.

Priset för Årskort-21 är flexibelt och köparen betalar enligt en sjugradig skala vad hen anser att kortet ska vara värt: 1 250 kr, 1 500 kr, 1 750 kr, 2 000 kr, 2 350 kr, 2 750 kr (inkluderar 15% rabatt på aikshop.se under 2021), 3 000 kr (inkluderar 20% rabatt på aikshop.se under 2021). Ingen återbetalning är möjlig.

För att få sitt namn graverat på monoliten behöver man köpa Årskort-21 senast dagen innan den allsvenska premiären. Årskort-21 tecknas på aikfotboll.se/arskort

Nedladdningsbara pressbilder:
https://we.tl/t-rQZkzdf3ZZ

För mer information, kontakta:
Fredrik Söderberg, Vice VD AIK Fotboll
Mobil: 073 – 150 01 28
E-post: fredrik.soderberg@aikfotboll.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

En elektriker invald i LO:s ledning

Published

on

By

Idag valdes Louise Olsson till förste vice ordförande på LO:s kongress. Det är första gången i LO:s 126-åriga historia som en elektriker blir invald i LO:s ledning.

Valberedningen har försökt bygga ett starkt lag, och nu vill vi fortsätta arbeta för ett starkt, enat LO,” säger Louise Olsson om det nya uppdraget.

Som ett av de mindre yrkesförbunden är detta något stort – vi har äntligen en elektriker i LO:s ledning,” tillägger hon.

Elektrikernas ordförande Urban Pettersson är också nöjd över valet: ”Som ordförande är jag stolt och glad att Louise Olsson är vald till LO:s förste vice ordförande. Det är historiskt för vår del eftersom det är första gången någon från Elektrikerna blir invald i LO:s ledning.

Louise Olsson har dessförinnan varit vice ordförande i Elektrikernas förbundsledning. Till hösten kommer en ny vice ordförande att väljas till Elektrikerna.

Urban Pettersson, förbundsordförande
010-434 05 92
urban.pettersson@sef.se

Louise Olsson, Elektrikernas vice ordförande
010-434 05 97
louise.olsson@sef.se

Diana Oldenburg, kommunikationschef
010 434 05 90
diana.oldenburg@sef.se 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fans använde rekordstora mängder data under konserten på Friends Arena igår – Besökare från 57 länder på konserten

Published

on

By

Under gårdagens stora konsert på Friends Arena användes rekordstor mängd mobildata visar siffror från Tele2. De cirka 65 000 tusen besökarna använde i genomsnitt 190 megabyte data, per person, vilket motsvarar nästan 2 timmar streamad musik eller över 50 uppladdade bilder per person. Några av de appar publiken använde mest för att dela sin konsertupplevelse var Snapchat och Facebook. Enligt Tele2s roamingsiffror, så befann sig på besökare från 57 länder på arenan under konserten och de flesta utländska besökarna kom från USA. Gårdagens Konsert blev startskottet för det nya 5G-nät från Ericsson som Tele2 och Telenors gemensamma nätbolag Net4Mobility bygger på Friends Arena.

Under konserten laddades det upp 1092 gigabyte data, vilket motsvarar lika mycket data som exempelvis Örebro under samma kväll. Varje person på konserten använde i genomsnitt totalt 190 megabyte data och laddade upp 80 megabyte bilder och filmer från sina smartphones, vilket är nästan 50 procent mer än vad besökarna på Beyoncé gjorde förra året.

 

Första konserten av tredagars-turnén på Friends Arena igår lockade besökare från mer än 57 länder visar Tele2s roamingsiffror och de vanligaste länderna som de utländska besökarna kom ifrån var USA, Danmark och Finland.

 

Konserten igår spreds även flitigt i sociala medier. De appar som användes flitigast för att ladda upp data och dela med omvärlden iCloud, Snapchat och Facebook. De appar som de flesta besökare tittade på och laddade ner data från under konserten var Snapchat och Instagram.

        Vi är mycket glada att tillsammans med Ericsson få bygga ett helt nytt 5G-nät både på Friends Arena men också i stora delar av övriga Sverige. På Tele2 har vi lång erfarenhet av att jobba med arenauppkoppling och 5G kommer att revolutionera upplevelsen på konserter med betydligt bättre möjligheter att dela med sig av sina upplevelser i realtid, något som vi ser efterfrågas starkt av fansen. När det är 65 000 besökare på en liten yta ställer det höga krav på uppkopplingen och det är det vi nu löser, säger Elin Ovéus, nätchef på Tele2.

 

Konsert

Uppladdad data/abonnent

Nedladdad data/abonnent

Total mängd använd data/abonnent

Gårdagens konsert

80 MB

110 MB

190 MB

Beyoncé 11 maj 2023

54 MB

95 MB

150 MB

Final Mello 9 mars 2024

45 MB

82 MB

125 MB

 

Topp 5 vanligaste använda appar under gårdagens konsert

Mest använda appar för att dela data tex video och bilder

Mest använda appar för ta emot data

iCloud, 12,91%

Snapchat, 19,16%

Snapchat, 12,41%

Instagram, 17,31%

Facebook, 5,58%

TikTok, 9,74%

Instagram, 3,69%

Facebook, 9,09%

Whatsapp, 1,9%

iCloud, 8,01%

 

Topp 5 vanligaste länder utländska besökare (baserat på roaming)

Land

Andel av utländska besökare

Andel av alla besökare

USA

34,4%

8,4%

Danmark

10,1%

2,5%

Finland

8,7%

2,1%

Norge

8,1%

2,0%

Storbritannien

6,9%

1,7%

 

 

Metod
Alla siffror kommer från genererade data av besökare på konserten den 17 maj med Tele2 eller Comviq-abonnemang. Roamingdatan baseras på utländska besökare som under vistelsen i Sverige använder Tele2s nätverk.

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Hallstan, Head of External Communications, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

 

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

 

 

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coop återkallar Tortellini spenat & ricotta 350 g

Published

on

By

Coop återkallar Coop Tortellini spenat & ricotta 350 gram med bäst före-datum 2025-09-04 på grund av risk för allergener.

Anledningen till återkallelsen är att produkten fått felaktig förpackning och kan innehålla lax.

Coop tar händelsen på stort allvar och undersöker tillsammans med leverantören det inträffade. Varan kan innebära en hälsofara för den som är allergisk mot fisk.

Vid återkallelsen stoppas produkten i kassan och är inte möjlig att köpa. Kunder som har köpt Coop Tortellini spenat & ricotta 350 g, med ovan bäst-före-datum uppmanas lämna tillbaka produkten i Coops butiker och få pengarna tillbaka.

Coop beklagar det inträffade.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.