Connect with us

Marknadsnyheter

Det ska vara lätt att göra rätt när du betalar din parkeringsavgift

Published

on

I slutet av året kommer flertalet parkeringsautomater i centrala Sundsvall att sluta fungera om de inte uppgraderas. Därför genomför vi nu en översikt av samtliga parkeringsautomater vilket kommer resultera i att de flesta centrala parkeringsautomater uppgraderas samt att ett antal kommer att nedmonteras. Men på alla Sundsvalls kommuns parkeringar där det finns parkeringsavgift går det att betala snabbt och smidigt med mobilen via telefonbetalningstjänsten Parkster. På vissa parkeringar kommer det alltså att vara möjligt att betala med både kort och mobil och på vissa kommer endast mobilbetalning att vara möjligt. 

Just nu genomför vi en översikt av samtliga parkeringsautomater i centrala Sundsvall.

Majoriteten av parkeringsautomaterna i Stenstan har uppgraderats vilket innebär bland annat att du får en biljett genom att blippa ditt kort vid automatens kortläsare och att du via en touchskärm för in bilens registreringsnummer och startar din parkering.

Ytterligare automater i centrala Sundsvall kommer att uppgraderas samt att ett antal kommer att nedmonteras. Anledningarna till att vi tar bort ett antal automater är flera. Bland annat på grund av lågt användande i vissa delar av stan och höga driftkostnader. Efter att telefonbetalning införts i Sundsvall har effekten blivit att många parkeringsautomater används lite. Driftkostnaderna ökar stadigt på grund av ökade krav från banker och IT-tjänster. Redan nu använder 70 procent av sundsvallsborna mobilen som betalmedel. Att betala med mobilen är driftsäkert. Det är också säkrare för dig som privatperson att använda telefonbetalning då du minskar risken att drabbas av kortbedrägerier.

Det är bättre vi har färre automater som fungerar bra än många som strular. Och i de fall det saknas parkeringsautomater har vi en trygg lösning som redan fungerar för majoriteten av sundsvallsborna.

Hejdå till bekymmer med krångliga, felande parkeringsautomater! Hej till smidiga betallösningar och fungerande parkeringsautomater – om än färre men mycket bättre!

Den mobila betallösningen tillhandahålls av Parkster som har samlat upp vanliga frågor och svar om hur du använder betaltjänsten. De kan du läsa här: https://www.parkster.com/se/support/

 Läs mer på sundsvall.se

Kontakt: 
Eva Forslund
, eva.forslund@sundsvall.se

Linnea Lång, linnea.lang@sundsvall.se

Sundsvalls kommun
060-19 10 00
info@sundsvall.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys