Marknadsnyheter
Digital revolution för norska frisörsalonger

Hår1, ett av Norges största nätverk för oberoende frisörsalonger, och Digmi, en innovativ leverantör av digitala lösningar för frisörbranschen, har förnyat och utökat sitt samarbete. Det utökade partnerskapet syftar till att modernisera och effektivisera vardagen för över 450 salonger och frisörskolor genom att introducera lättanvända digitala verktyg som förbättrar både drift och kundupplevelser.
Hår1 har sedan starten 2005 varit en betydande aktör i att stärka norska frisörsalonger genom stöd och utbildning. Med förnyelsen av samarbetet med Digmi fortsätter Hår1 sitt engagemang för att hjälpa salonger att arbeta mer hållbart och effektivt genom tekniska lösningar anpassade för moderna behov.
”Att förenkla vardagen för våra medlemmar och ge dem verktyg för att möta framtiden är en del av vårt uppdrag”, säger Lars-IvarØdegaard, VD för Hår1. ”Det här partnerskapet är ett viktigt steg i vår strävan att erbjuda lösningar som gör skillnad i det dagliga arbetet.”
Framtidens frisörverksamhet med digitala hjälpmedel
Det nya avtalet innebär att salongerna kan använda digitala skärmar för att visa inspiration och marknadsföring, något som förbättrar det visuella intrycket och skapar en mer dynamisk upplevelse för kunderna. Betalningslösningar direkt vid stolen förenklar betalningsprocessen, vilket sparar tid både för frisör och kund. Dessutom integreras effektiva system som bidrar till att minska administrativa bördor och öka den operativa effektiviteten.
”Vi ser fram emot att fortsätta utvecklingen tillsammans med Hår1”, säger Jon Berglund, VD för Digmi. ”Genom samarbetet kan vi bidra till att skapa en starkare och mer framtidssäkrad frisörbransch som gynnar både salonger och kunder.”
Hållbarhet och effektivitet i fokus
Partnerskapet stärker Hår1:s arbete med att främja hållbara lösningar och ökad effektivitet inom frisörnäringen. Genom att kombinera erfarenhet med modern teknologi ser Hår1 och Digmi fram emot att fortsätta stödja lokala salonger i deras utveckling.
För mer information:
Jon Berglund, VD Digmi, jon.berglund@digmi.com, +46 706 09 99 99
Lars-Ivar Ødegaard, VD Hår1 – lars-ivar@har1.no, +47 40 55 06 74
Om Digmi:
Digmi erbjuder digitala verktyg via surfplattor och skärmar som hjälper frisörsalonger och andra branscher att effektivisera arbetsdagar. För frisörer innebär det stöd för planering, betalning vid stolen och kampanjer på salongens skärmar. Verktygen integreras sömlöst med befintliga system utan behov av ny infrastruktur, samtidigt som Digmi expanderar för att förbättra kundupplevelsen och öka försäljningen i fler branscher.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke