Connect with us

Marknadsnyheter

Diös utvecklar moderna kontor för två nya hyresgäster i centrala Sundsvall

Published

on

Under våren blir Trädgårdsgatan 18 ny utgångspunkt för IT-konsultbolaget SolarPlexus IT-strategi och ingenjörsföretaget Etteplan Sweden. Diös utvecklar moderna och hållbara kontorskoncept till båda företagen. Parallellt inleds ett arbete med att modernisera i entré- och trapphusytor i syfte att energieffektivisera och höja standarden i fastigheten. Utvecklingen av både kontorsytor och entré- och trapphusytor inleds efter årsskiftet.

När SolarPlexus IT-Strategi och Etteplan tar plats stärks innehållet i fastigheten med digital och teknisk kompetens. SolarPlexus IT-strategi är ett konsultföretag som hjälper kunder att identifiera och genomföra effektiviseringar och förändringar i verksamheten med hjälp av IT. Etteplan Sweden är ett globalt tekniktjänstföretag specialiserade inom teknisk design, mjukvara och teknisk dokumentation. För båda bolagen var ett mer centralt läge och nya förutsättningar för tillväxt två viktiga faktorer i jakten på ny kontorslokal.  

   Vi är glada över att möjliggöra för både Solarplexus IT-strategi och Etteplan Sweden att ta nästa steg genom nya, ändamålsenliga kontorslokaler. Genom att också uppgradera delar i fastigheten som bidrar till minskad energiförbrukning, som t.ex. ett nytt entréparti, skapar vi ett mer hållbart inomhusklimat för samtliga hyresgäster. Vi hälsar både Solarplexus IT-strategi och Etteplan Sweden varmt välkomna till oss, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall. 

– Det känns härligt att vi äntligen hittat vår plats! Vi är väldigt nöjda med lokalens utformning, vi känner att vi kommer att trivas så bra här. Det här kontoret är den perfekta basen i vår tillväxtresa både på kort och lång sikt. Att processen med Diös var smidig har varit en förutsättning för att hitta rätt lokal, säger Carina Wahlström, platschef, Solarplexus IT-strategi.

– Vi vill att våra kollegor ska känna att vårt nya kontor är lika mycket en mötesplats som arbetsplats – här ska de trivas, må bra och få ännu bättre förutsättningar att utveckla vår verksamhet. Att flytta till ett mer centralt läge ser jag kommer att gynna vår fortsatta tillväxt. Att lättare kunna ta sig kollektivt till kontoret medför också mindre klimatpåverkan samtidigt som det blir ett mer attraktivt läge för konsulterna och ett statement att Etteplan är i Sundsvall för att stanna! Vi ser verkligen fram emot att flytta in till våren säger, Anna Höyer, Area Manager, Etteplan Sweden.

För ytterligare information kontakta gärna:
Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
Telefon: 010-470 96 64
E-post: [email protected]  

Carina Wahlström, platschef, SolarPlexus IT-strategi
Telefon: 073-371 30 33
E-post: [email protected]

Anna Höyer, Area Manager, Etteplan Sweden
Telefon: 010-722 40 00
E-post: [email protected]

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 361 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 622 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, [email protected], www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771

Taggar:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

UW Health beställer två WasteLog™-system

Published

on

By

University of Wisconsin Hospital and Clinics, UW Health, har beställt två WasteLog™-system till sitt center i Madison. Teamet som arbetar med förebyggande av narkotikasvinn vid UW Health kommer att genomföra en utvärdering av de första två enheterna för att fastställa bästa praxis och arbetsflöden. En framgångsrik utvärdering kommer att leda till ytterligare beställningar av WasteLog™ för andra anläggningar inom UW Health.

WasteLog™ kommer i första hand att användas för verifiering av returnerade narkotiska läkemedel från avdelningar med hög risk och stor användning. Kontroll av läkemedelsavfall är en viktig del i hanteringen av läkemedelssvinn, ett växande problem inom det amerikanska hälsovårdssystemet.

WasteLog™-systemet kommer också att användas för ett pilotprogram med Heliometrics analysprogram. All data från WasteLog™ kommer att tillhandahållas elektroniskt till Heliometrics för att inkluderas i deras algoritmer som används för att upptäcka läkemedelssvinn. Detta tillför data som idag saknas för att komplettera analysen.

”Denna WasteLog™-order ger Pharmacolog en möjlighet att vara en del av ett prestigefyllt universitetssjukhus och tillhandahålla värdefull information för att förbättra sjukhusets program för att förhindra läkemedelssvinn” säger Steve Maiorano, säljchef, Pharmacolog USA Inc.

För mer information kontakta:

Per Persson, VD

E-post: [email protected]
Tel: 073-746 44 61

Om Pharmacolog

Pharmacolog tillhandahåller lösningar och produkter som förbättrar effektiviteten och säkerheten vid beredning av injicerbara läkemedel. Vårt mål är att hjälpa till att förhindra medicineringsfel och säkerställa maximal läkemedelseffekt vid behandling av patienter med kraftfulla men potentiellt skadliga injicerbara läkemedel. Pharmacologs produkter hjälper personal på apotek och sjukhusavdelningar att minimera risken för fel i beredningsprocessen. Genom att kontrollera att läkemedel och narkotika som används vid kirurgi inte har manipulerats bidrar våra lösningar också på ett avgörande sätt till att förhindra att läkemedel hamnar i fel händer.

Följande varumärken ägs och skyddas av Pharmacolog i Uppsala AB: Pharmacolog™-logotyp, DrugLog™, WasteLog™, PrepLog™ och Pharmacolog Dashboard™.

Ytterligare information avseende bolaget finns på https://pharmacolog.com/.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 15 50 eller via [email protected]

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

INVISIO: Genombrottsorder för Racal Acoustics headset i USA

Published

on

By

INVISIO har fått en första större amerikansk order på det nya headsetet RA4000 Magna. Ordern innebär ett genombrott för varumärket Racal Acoustics på den nordamerikanska marknaden. Ordervärdet uppgår till 42 MSEK.

Beställare är en större leverantör till det amerikanska försvars­departe­mentet. Produk­terna ska användas i tyngre fordon under kritiska och extremt bullriga förhållanden, vilket ställer höga krav både på kommunikationsförmåga och hörsel­skyddande funk­tionalitet. Leveranser planeras ske månadsvis fram till september 2023.

Beställningen innebär en första introduktion den nordamerikanska marknaden på över 25 år av taktiska ANR-headset (Active Noise Reduction), utvecklade för tunga pansar­fordon.

Det digitala headsetet RA4000 Magna™ är Racal Acoustics senast utvecklade produkt. Det erbjuder marknadsledande hörselskydd, kommunikationsförmåga och situations-medvetenhet. RA4000 Magna™ har modulära, anpassningsbara och uppgraderbara funktioner och tillbehör, vilket gör det möjligt att möta specifika kundkrav, samtidigt som produktens livslängd förlängs.

Ordern är ett resultat av fokuserade och gemensamma insatser från såväl INVISIOs nordamerikanska 30-man starka försäljningsorganisation, som det erfarna Racal Acoustics produkt-teamet. Sedan förvärvet av Racal Acoustic 2021 har varumärkets produkter varit helt integrerade i INIVISIOs försäljnings- och marknadsföringsinsatser. Detta har möjliggjort en påtagligt ökad exponering av varumärket på den amerikanska marknaden.

”Det råder ingen tvekan om att det nya RA4000 Magna™-headsetet är en marknads­ledande lösning för extremt bullriga fordonsmiljöer. Vi är mycket nöjda med den fram­gång det nu har i Nordamerika. Den ökande aktivitetsnivån på marknaden för tyngre militära fordon gör att vi förväntar oss en stark orderingång framöver”, säger Lars Højgård Hansen, VD på INVISIO.

Stärkta utsikter för Racal Acoustics produktfamilj

Ett påtagligt mer osäkert geopolitiskt läge fort­sätter att sätta försvars- och säkerhets­frågor högt upp på agendan. Behovet av modern kommunikationsutrustning med hörsel­skydd är redan stort i många länder och efter­frågan förväntas nu stiga ytterligare till följd av ett ökat fokus på försvarsfrågor och överlag högre anslag till militär och försvar.

Detta återspeglas inte minst i en ökande efterfrågan av bland annat militära fordon, ett område som Racal Acoustics adresserar.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Højgård Hansen, VD, INVISIO
Mobil: +45 5372 7722  |  E-post:
[email protected]

 

Michael Peterson, Director Investor Relations & Corporate Communication, INVISIO
Mobil: +45 5372 7733  |  E-post: [email protected]

Denna information är sådan information som INVISIO AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 8 februari 2023, kl. 13:00.
 

Om INVISIO AB (publ)
INVISIO utvecklar och säljer avancerade kommunikationssystem som gör det möjligt för yrkesgrupper i bullriga och uppdragskritiska miljöer att kommunicera, skydda sin hörsel och arbeta effektivt. Bolaget kombinerar specialist­­­­kunskaper i akustik och hörsel med ett brett ingenjörskunnande inom bland annat mjukvara, material­­teknik och integration. Företagets lösningar marknadsförs under de två varumärkena INVISIO och Racal Acoustics. Försäljningen sker via huvudkontoret i Köpenhamn och försäljningskontoren i USA, Frankrike, Storbritannien, Italien och Thailand samt via ett globalt nätverk av partners. INVISIO har säte i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (IVSO). Mer information finns på företagets webbplats www.invisio.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wallenstams bokslutskommuniké 2022: Ny affärsplan och nya möjligheter

Published

on

By

Hans Wallenstam, vd, och Susann Linde, CFO och IR-ansvarig, kommenterar rapporten på www.wallenstam.se/presentationer. Filmen publiceras senast kl. 13.30. Conference call med Hans Wallenstam och Susann Linde äger rum kl. 14.00 via www.financialhearings.com. Presentationen finns tillgänglig på www.wallenstam.se/presentationer före kl. 14.00.

1 januari–31 december 2022

  • Soliditeten uppgår till 47 % och belåningsgraden till 45 %.
  • Investering i byggnation av fastigheter uppgår till 2 517 Mkr (3 325) och förvärv till 2 046 Mkr (358).
  • Försäljning av fastigheter uppgår till 3 285 Mkr (1 340).
  • På bokslutsdagen är 1 744 lägenheter under produktion.
  • Förvaltningsresultat fastigheter uppgår till 1 252 Mkr (1 280).
  • Hyresintäkterna uppgår till 2 490 Mkr (2 324).
  • Värdeförändringar förvaltningsfastigheter uppgår till -2 627 Mkr (3 674).
  • Substansvärde per aktie uppgår till 57,40 kr (57,30).
  • Tidigare nedskrivning av vindkraftverk har återlagts med 300 Mkr (-).
  • Värdeförändring finansiella instrument uppgår till 1 646 Mkr (484).
  • Resultat före skatt uppgår till 711 Mkr (5 371) och resultat efter skatt uppgår till 1 103 Mkr (4 717), motsvarande 1,7 kr per aktie (7,2).
  • Styrelsen föreslår en bibehållen utdelning om 0,60 kr per aktie (0,60) uppdelat på två utbetalningar om vardera 0,30 kr per aktie.

1 oktober–31 december 2022

  • Förvaltningsresultat fastigheter uppgår till 259 Mkr (312).
  • Hyresintäkterna uppgår till 627 Mkr (603).
  • Värdeförändringar förvaltningsfastigheter uppgår till -3 001 Mkr (2 178).
  • Resultat efter skatt uppgår till -1 801 Mkr (2 067), motsvarande -2,7 kr per aktie (3,1).

Kommentar från vd Hans Wallenstam:
”Vi har en trygg bas i vår balansräkning där vi har en soliditet om 47 % och en belåningsgrad på 45 %. Vår verksamhet fungerar bra med ett driftnetto som ökar och ett förvaltningsresultat som ligger i paritet med föregående år trots ökade finansieringskostnader och försäljningar. En osäker och avvaktande fastighetsmarknad samt högre räntekostnader resulterar i höjda direktavkastningskrav för 2022 om i snitt 0,4 procentenheter till 3,4 % på våra bostadsfastigheter och 0,4 procentenheter till 4,8 % på våra kommersiella fastigheter.”

”Wallenstam har skapat sig en unik sits för att kunna tillvarata eventuella möjligheter som kan uppkomma i osäkrare tider, men är samtidigt varken opåverkade av omvärlden eller utan utmaningar runt hörnet.”

För fullständig rapport se bifogad pdf.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB, 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
www.wallenstam.se

Denna information är sådan som Wallenstam är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 februari 2023 kl 13:00 CET.

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 63 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.