Connect with us

Marknadsnyheter

Distribuerade upplevelser är besöksnäringens framtid

Published

on

Hotell som timeshare, Twitchifiering, distanstittarpartyn, vardagsrumscatering och soloupplevelser. Det är något av allt som väntar besöksnäringen efter pandemin. För den som orkar ställa om väntar dessutom en ljus framtid. Det om man ska tro Jörgen Dyssvold, omvärldsbevakare på förändrings- och upplevelsebyrån Herr Omar. Efter ett år som inget annat innehåller deras årliga omvärlds- och framtidsrapport tre gånger så många spaningar.

Kreativast vinner.

”– De som är snabbast på att anpassa sig, sina produkter och tjänster efter den verklighet som råder, inte den man önskar, kommer vara vinnare. Att förstå att upplevelser kan vara distribuerade och tillhandahållas genom helt nya affärsmodeller blir avgörande”, enligt Jörgen Dyssvold, omvärldsbevakare på Herr Omar och huvudredaktör för rapporten.

Rapporten med trenderna som sätter agendan för event och möten de kommande åren är den femte i ordningen. Redan för fyra år sedan förutspådde Herr Omar att hybridtrender, där många deltar på distans och tar del av distribuerade upplevelser, skulle bli stort. Förra året sammanfattade man framtiden för
event och möten i specialrapporten Event Post Corona.

Att prata om deltagare på distans och distribuerade upplevelser, istället för att se människor som digitala eller sammankomster som virtuella, är viktigt om man ska träffa rätt i den nya postpandemiska
värld som väntar menar Herr Omar. Där blir besöksnäring en ny upplevelseindustri, människor samlas i
mindre grupper istället för tiotusentals, för att ta del av distribuerade upplevelser tillsammans, och förväntar sig i högre grad service, mat och dryck där man är.

Rapporten släpps i samband med ett lanseringsevent på fredag 26 mars 11.30, där den kommenteras live av framtidspoddaren Christian von Essen, digitaliseringsexperten Paulina Modlitba och upplevelseentreprenören Erik Ohlsson.

Missa inte lanseringseventet 26 februari 11.30-13.00. Kostnadsfri anmälan på herromar.se/trender

För frågor eller mer information kontakta:
Jörgen Dyssvold
jorgen@herromar.com

+46 76 317 53 17

Jörgen Dyssvold

Eventdesigner och omvärldsbevakare
+46 (0)8 684 560 00
jorgen.dyssvold@herromar.com

På Herr Omar hjälper vi uppdragsgivare som RISE, SCB och Amnesty att skräddarsy oförglömliga event och möten som uppnår målen och är kul på vägen. Sedan 2010 bedriver Herr Omar en revolution mot dåliga möten som kostar arbetsgivare tre gånger så mycket som sjukfrånvaron. Vi hämtar inspiration från TED Talks, sällskapsspel, radioprogram, det senaste från teknik- och forskningsvärlden och mycket mer. Vårt tydliga fokus på ett innehåll som hänger ihop och att skapa interaktion skiljer oss från andra event- och konferensbyråer.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys