Connect with us

Marknadsnyheter

Distributionsavtal med snabbt växande distributör inom offentlig sektor

Published

on

LifeClean International AB (publ) meddelar idag att bolaget ingått ett distributionsavtal med Medea AB – en snabbt växande distributör av hållbara medicinska förbrukningsvaror, personlig skyddsutrustning samt städ- och hygienprodukter.

Tillväxtbolaget Medea AB har beslutat att ta in LifeCleans standard-, plus- och Hygiene-sortiment samt bolagets CE-märkta standardprodukt. Utöver LifeClean-produkter tar Medea även in dotterbolaget Oceans sortiment av miljövänliga tvätt-, disk-, städ- och hygienprodukter. Utrullning av LifeCleans produkter kommer att ske successivt fr.o.m. november 2022.

Sedan starten 2020 har Medea AB snabbt expanderat på marknaden. Medea är ISO-certifierade för miljö (ISO 14001) och kvalitet (ISO 9001) och levererar primärt till Sveriges regioner och kommuner. Utöver offentlig sektor levererar Medea produkter till B2B-marknaden inom kliniker, vård & omsorg, grossister samt företag inom städ/hygien och PPE-förbrukningsvaror. 

”Det är riktigt roligt att LifeClean blir en del av Medeas framgångssaga – vars framgång bygger på ett inspirerande kundfokus, ständig innovation och genomtänkt hållbarhetsarbete. Utöver stora möjligheter inom kontrakt- och direktförsäljning av LifeCleans desinfektionsprodukter vill jag också betona att Medea är ett bra exempel på hur LifeClean-koncernen avser att arbeta framöver, med mer aktiv merförsäljning av produkter från koncernens samtliga bolag.”, säger Melodi Khoei, nordisk försäljningschef för LifeClean International.

”Vi på Medea ser fram emot samarbetet med LifeClean, det ligger i linje med vår strategi, att vara med och ta fram fler hållbara och innovativa artiklar till marknaden.”, säger Anton Rannestig, grundare & partner på Medea AB.”

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Löf, tf. VD, LifeClean International AB
E-post: fredrik.lof@lifeclean.se
Telefon: +46 70-629 28 81

Om LifeClean International:
LifeClean International grundades år 2012 i samband med ett forskningssamarbete mellan Bolagets grundare och forskare från Örebro universitetssjukhus. Bolaget bedriver forskning, produktion, marknadsföring och försäljning av desinfektions- och rengöringsprodukter. Tillsammans med ledande forskare har Bolaget tagit fram en patenterad spor-, svamp-, biofilm-, bakterie- och virusdödande ytdesinfektion som motverkar multiresistens och är en mindre farlig desinfektion för människa och miljö. LifeClean International har en unik, patenterad och miljövänligare kemisk teknologi som är skalbar inom flera områden. I LifeClean koncernen ingår dotterbolagen Kempartner AB och Kemibolaget Ocean AB som utvecklar och tillverkar tvätt-, disk- och rengöringsmedel. Produkterna har hög effekt och hög miljöstatus. Kempartner är den första klimatneutrala tillverkaren och Ocean var först med ett klimatneutralt tvättmedel. Bolagen fortsätter att målmedvetet arbeta för en hållbar utveckling.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys