Connect with us

Marknadsnyheter

DIVISION INFLUENCER MARKETING UTVECKLAS POSITIVT – COLLABS REDOVISAR SITT HITTILLS STARKASTE RESULTAT

Published

on

Collabs AB (”Collabs” eller ”Bolaget”) som är ett helägt dotterbolag till Gigger Group AB och ingår i Division Influencer Marketing fakturerade en försäljning för september om 2,53 MSEK, med en brant stigande försäljnings-pipeline.

Gigger Group AB meddelade den 27 september intention om förvärv av ett av Nordens största influencer marketingföretag, CUBE. Med Collabs och CUBE i portföljen lägger Gigger Group grunden för Division Influencer Marketing att nå ut med marknadens mest attraktiva och kundanpassade erbjudanden med målsättning att maximera synergierna mellan övriga divisioner i gruppen och bli marknadsledare inom varje division.

Collabs, med sin helautomatiserade och effektiva SaaS-plattform för influencer marketing, vinner stadigt nya kunder i marknaden. Bolaget som i slutet av 2020 slutförde utvecklingen av sin influencer marketing-plattform med inbyggd AI (artificiell Intelligence) lanserade denna vid årsskiftet 2020/2021. Efter att ha tillsatt Fredrik Grufvisare som ny VD för Collabs under juli 2021 har Bolagets försäljning ökat och ligger nu i linje med ägarbolagets förväntningar.

-”Collabs är nu uppe i planerad takt efter ett rejält lyft av Fredrik och hans fantastiska team. Med CUBE i vår influencerdivision blir vi den faktor som har den nordiska och europeiska influencermarknadens starkaste erbjudande, som består av både vår SaaS-tjänst och vårt byråerbjudande, det vill säga den helhet som marknaden efterfrågar och som ger oss dubbla intäktskällor”. -säger Claes Persson, t.f. VD Gigger Group AB.”.

Enligt rapporten, Global Influencer Marketing Platform Market, publicerad av KBV-research, förväntas den globala Influencer-plattformsmarknadens storlek uppgå till 26,4 miljarder dollar år 2025 och öka med en marknadstillväxt (*CAGR) på 30,6% under prognosperioden 2019 – 2025.

*CAGR står för Compound Annual Growth Rate, vilket är ett nyckeltal i form av ett räknesätt som används för att räkna ut den årliga avkastningen på en investering.

-”Jag har innan och under min start satt mig in i Collabs och gjort en genomlysning av verksamhetens affärsprocesser. Tillsammans med ledningsgruppen har vi nu förfinat en del av dessa processer vilket gör att vi kunnat maximera utfallet och lönsamheten i varje affär”. -säger Fredrik Grufvisare, VD Collabs AB. -”Teamet i Collabs har alla tagit emot mig och mitt sätt att se på en lönsam och effektiv försäljningsstrategi väldigt väl. Jag upplever att vi hela tiden tar stora kliv framåt, ökar vår effektivitet och hittar nya infallsvinklar avseende vår företagsförsäljning, vilket leder till ökad orderingång och ökad kundnöjdhet.

Källa: KBV Research

-”Vår tillväxtstrategi bevisar sig gång på gång, nu fokuserar vi ännu mer på att uppnå synergierna och lönsamheten i enlighet med vår plan” avslutar Claes Persson.

För mer information, vänligen kontakta:

Gigger Group AB

Magnus Winterman, Head of Investor Relations

Telefon: 0722 95 99 55

E-post: magnus.winterman@gigger.se                 

www.gigger.group 

Gigger Group AB

Claes Persson, t.f. VD

Telefon: 0722 24 70 50

E-post: claes.persson@gigger.se                                                         

www.gigger.group

Collabs AB

Fredrik Grufvisare, VD

Telefon: 0793 49 59 15

Fredrik.grufvisare@collabs.se    

www.collabs.se

Denna information är sådan information som Gigger Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s

marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 oktober 2021 kl.08:45.

Om Gigger Group AB

Gigger Group AB är ett marknadsnoterat bolag med offensiv strategi att äga, förvalta och förädla Saas-bolag inom den nya marknadsekonomin. I portföljen återfinns bolag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknologier som var och ett är självförsörjande och som korsbefruktar de övriga bolagen i portföljen. Målsättningen är att i ett tidigt skede identifiera och förvärva SaaS-bolag som har en överlägsen affärsstrategi och en digital plattform som kan bli ledande inom sitt affärsområde. Varje bolag ska medverka till att öppna upp möjliga synergier mellan övriga bolag i gruppen.

Om Collabs AB

Collabs har en innovativ influencer-plattform med fokus på 360-marknadsföringsstrategier där micro-influencers är basen i upplägget. Verksamheten grundar sig i en kombination av kreativitet och data i ett, där man genom en egenutvecklad Saas-plattform ger möjlighet att hantera hela kampanjprocessen från A-Ö under ett tak. Plattformen ger kunderna en möjlighet att upptäcka miljontals influencers världen över genom ett AI-drivet verktyg. Den ger även möjligheten att samla all administration i processen kring en kampanj på ett ställe; från rekrytering och bokning av influencers, godkännande av innehåll och publiceringar till slutrapport och analys samt hela fakturahanteringsprocessen. Collabs plattform ger upp till 90% tids- och kostnadsbesparingar i processen med kampanjer – samtidigt som resultaten och ROI-kalkylen blir väsentligt mycket bättre.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämma i OrganoClick AB (publ) 2024

Published

on

By

OrganoClick AB (publ) höll onsdagen den 15 maj 2024 årsstämma på bolagets huvudkontor i Täby varvid följande stämmobeslut fattades:

  • Att fastställa resultat- och balansräkningen samt koncernresultaträkning samt koncernbalansräkning.

  • Att disponera resultatet enligt styrelsens förslag i årsredovisningen.

  • Att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för det gångna räkenskapsåret.

  • Att styrelsen under det kommande verksamhetsåret ska bestå av fem ordinarie ledamöter.

  • Att i enlighet med valberedningens förslag utge ett fast styrelsearvode om 400 000 kronor till styrelsens ordförande och 150 000 kronor för var och en av styrelsens ordinarie ledamöter, dvs. sammanlagt 1 000 000 kronor samt att revisorsarvode föreslås utgå enligt godkänd räkning.

  • Att intill nästa årsstämma i enlighet med valberedningens förslag omvälja Jan Johansson, Håkan Gustavson, Charlotte Karlberg och Chatarina Schneider samt nyval av Johan Magnusson till ordinarie styrelseledamöter. Till styrelseordförande omvaldes Jan Johansson i enlighet med valberedningens förslag. Styrelsen gav samtidigt ett stort tack till avgående styrelseledamot Malin Bugge för hennes viktiga bidrag till styrelsen och bolagets utveckling under de 4 år som hon suttit i OrganoClicks styrelse.

  • Att anta principer för hur valberedning ska tillsättas inför årsstämman 2025 i enlighet med förslag i kallelsen. 

  • Att ge styrelsen bemyndigande att intill nästa årsstämma vid ett eller flera tillfällen besluta om emission av aktier, teckningsoptioner eller konvertibler, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna att betalas kontant, med apportegendom eller genom kvittning. Emissionen får medföra en sammanlagd ökning av aktiekapitalet med högst 10% eller 97 950 kronor (motsvarande 9 795 000 aktier).

  • Att bevilja Valberedningens förslag om att utbetalning av styrelsearvode kan antingen ske i form av aktier i bolaget eller kontant

Verkställande direktören gav därefter sedvanlig presentation över bolagets aktiviteter och utfall 2023 samt en blick framåt under 2024 (bifogad presentation). Presentationen finns även upplagd på bolagets hemsida.

OrganoClick AB (publ) 

Styrelsen

……………………………………………………………………………..

För mer information, var vänlig kontakta:

Mårten Hellberg, VD

08-684 001 10, marten.hellberg@organoclick.com

……………………………………………………………………………..

Om OrganoClick 

OrganoClick AB (publ) är ett svenskt miljöteknikföretag noterat på Nasdaq First North Growth Market utvecklar, producerar och marknadsför funktionella material och kemitekniska produkter baserade på miljövänlig fiberkemi. Exempel på produkter som OrganoClick marknadsför är är den vattenavvisande textilbehandlingen OrganoTex®, biokompositen  OrganoComp®, ytbehandlings- och underhållsprodukter för villa- och fastighetsägare under varumärket BIOkleen®, biobaserade bindemedel för nonwovenmaterial under varumärket OC-BioBinder™ och det flam- och rötskyddade virket OrganoWood® (genom delägda dotterbolaget OrganoWood AB). OrganoClick grundades 2006 som en avknoppning från akademisk forskning vid Stockholm universitet och Sveriges lantbruksuniversitet inom modifiering av biofibrer. OrganoClick har vunnit flera priser såsom utnämningen till ”Sveriges mest lovande start-up bolag”, Sveriges bästa miljöinnovation, och tidigare mottaget flertalet utmärkelser såsom en Climate Solver av Världsnaturfonden (WWF), ett SUSTAINIA100-bolag och varit på Affärsvärldens och NyTekniks 33-lista för ”Sveriges hetaste teknikbolag. OrganoClick har sitt säte i Täby, norr om Stockholm, där bolagets produktion, FoU-, samt sälj- och marknadsavdelning är lokaliserat. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Mangold Fondkommission AB, tel: +46 (0)8 503 01 551, email: ca@mangold.se.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Gomero Group AB (publ) – Kommuniké från årsstämma 15 maj 2024

Published

on

By

Idag, tisdagen den 15 maj 2024, hölls årsstämma i Gomero Group AB (publ) lokaler med adress Kämpegatan 16, Göteborg. Årsstämman beslutade i samtliga punkter enligt styrelsens och valberedningens förslag. Till ordförande för årsstämman valdes Johan Rask.

Vid årsstämman beslutades i huvudsak följande:

Resultat- & balansräkning

Årsstämman fastställde resultat- & balansräkning för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023 i enlighet med angiven årsredovisning.

Fritt eget kapital balanserades, enligt beslut, i ny räkning.

Ansvarsfrihet

Årsstämman beviljade samtliga i styrelsen och den verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023.

Styrelse, revisor samt arvodering

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöter Johan Rask, Alf Engqvist, Fredrik Östbye, Jörgen Hentschel och Malin Sparf Rydberg. Johan Rask omvaldes till styrelsens ordförande. Styrelsen består således av fem styrelseledamöter.

Årsstämman fastställde att arvode ska utgå med sammantaget 390 000 SEK varav 130 000 SEK till styrelsens ordförande samt med 65 000 SEK till respektive ledamot.

Årsstämman omvalde revisionsbolaget Frejs Revisorer AB till revisor med Ulf Johansson som huvudansvarig revisor. Det fastställdes att bolagets revisor arvoderas efter godkänd räkning.

Valberedning

Årsstämman beslutade om principer för tillsättande och ersättning av valberedning i enlighet med lämnat förslag.

Beslut om bemyndigande om nyemission

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma fatta beslut om nyemission av aktier. Beslutet omfattar högst 2 500 000 SEK genom nyemission av högst 500 000 aktier.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nils Lindgren, CFO

Tel. +46 (0)722 03 19 49

E-post: nils.lindgren@gomero.com

Jan-Eric Nilsson, VD

Tel. +46 (0) 73 519 10 11

E-post: jan-eric.nilsson@gomero.com

 

Om Gomero

Gomero Group AB (publ) är ett bolag som hjälper kunder inom energisektorn till en långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt genom utveckling av system och tjänster för prediktivt underhåll – en viktig strategisk fråga i energiomställningen. Med Gomeros uppkopplade produkter, sensorer och dataanalys ser vi till att underhållsarbetet kan optimeras samtidigt som man möter kraven på kostnadseffektivitet och hållbarhet.

Gomeros produkt SIPP™ är marknadsledande i Sverige och hjälper över hundra kunder i nio länder med digitalisering av underhållsprocesser på transformatorstationer. För kunderna innebär det ökad driftsäkerhet, minskade kostnader och bättre möjligheter att arbeta mer effektivt med sitt underhåll. Bland Gomeros kunder finns bland annat Ellevio, Vattenfall, Lede AS, Fingrid och Deutsche Bahn.

Koncernen, med säte i Göteborg, består av två helägda dotterbolag, Gomero Nordic AB och Gomero Pty. Ltd.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Gomero Group AB (publ) – Kommuniké från årsstämma 15 maj 2024

Published

on

By

Idag, tisdagen den 15 maj 2024, hölls årsstämma i Gomero Group AB (publ) lokaler med adress Kämpegatan 16, Göteborg. Årsstämman beslutade i samtliga punkter enligt styrelsens och valberedningens förslag. Till ordförande för årsstämman valdes Johan Rask.

Vid årsstämman beslutades i huvudsak följande:

Resultat- & balansräkning

Årsstämman fastställde resultat- & balansräkning för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023 i enlighet med angiven årsredovisning.

Fritt eget kapital balanserades, enligt beslut, i ny räkning.

Ansvarsfrihet

Årsstämman beviljade samtliga i styrelsen och den verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023.

Styrelse, revisor samt arvodering

Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöter Johan Rask, Alf Engqvist, Fredrik Östbye, Jörgen Hentschel och Malin Sparf Rydberg. Johan Rask omvaldes till styrelsens ordförande. Styrelsen består således av fem styrelseledamöter.

Årsstämman fastställde att arvode ska utgå med sammantaget 390 000 SEK varav 130 000 SEK till styrelsens ordförande samt med 65 000 SEK till respektive ledamot.

Årsstämman omvalde revisionsbolaget Frejs Revisorer AB till revisor med Ulf Johansson som huvudansvarig revisor. Det fastställdes att bolagets revisor arvoderas efter godkänd räkning.

Valberedning

Årsstämman beslutade om principer för tillsättande och ersättning av valberedning i enlighet med lämnat förslag.

Beslut om bemyndigande om nyemission

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma fatta beslut om nyemission av aktier. Beslutet omfattar högst 2 500 000 SEK genom nyemission av högst 500 000 aktier.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nils Lindgren, CFO

Tel. +46 (0)722 03 19 49

E-post: nils.lindgren@gomero.com

Jan-Eric Nilsson, VD

Tel. +46 (0) 73 519 10 11

E-post: jan-eric.nilsson@gomero.com

 

Om Gomero

Gomero Group AB (publ) är ett bolag som hjälper kunder inom energisektorn till en långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt genom utveckling av system och tjänster för prediktivt underhåll – en viktig strategisk fråga i energiomställningen. Med Gomeros uppkopplade produkter, sensorer och dataanalys ser vi till att underhållsarbetet kan optimeras samtidigt som man möter kraven på kostnadseffektivitet och hållbarhet.

Gomeros produkt SIPP™ är marknadsledande i Sverige och hjälper över hundra kunder i nio länder med digitalisering av underhållsprocesser på transformatorstationer. För kunderna innebär det ökad driftsäkerhet, minskade kostnader och bättre möjligheter att arbeta mer effektivt med sitt underhåll. Bland Gomeros kunder finns bland annat Ellevio, Vattenfall, Lede AS, Fingrid och Deutsche Bahn.

Koncernen, med säte i Göteborg, består av två helägda dotterbolag, Gomero Nordic AB och Gomero Pty. Ltd.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.