Marknadsnyheter
DIVISION INFLUENCER MARKETING UTVECKLAS POSITIVT – COLLABS REDOVISAR SITT HITTILLS STARKASTE RESULTAT

Collabs AB (”Collabs” eller ”Bolaget”) som är ett helägt dotterbolag till Gigger Group AB och ingår i Division Influencer Marketing fakturerade en försäljning för september om 2,53 MSEK, med en brant stigande försäljnings-pipeline.
Gigger Group AB meddelade den 27 september intention om förvärv av ett av Nordens största influencer marketingföretag, CUBE. Med Collabs och CUBE i portföljen lägger Gigger Group grunden för Division Influencer Marketing att nå ut med marknadens mest attraktiva och kundanpassade erbjudanden med målsättning att maximera synergierna mellan övriga divisioner i gruppen och bli marknadsledare inom varje division.
Collabs, med sin helautomatiserade och effektiva SaaS-plattform för influencer marketing, vinner stadigt nya kunder i marknaden. Bolaget som i slutet av 2020 slutförde utvecklingen av sin influencer marketing-plattform med inbyggd AI (artificiell Intelligence) lanserade denna vid årsskiftet 2020/2021. Efter att ha tillsatt Fredrik Grufvisare som ny VD för Collabs under juli 2021 har Bolagets försäljning ökat och ligger nu i linje med ägarbolagets förväntningar.
-”Collabs är nu uppe i planerad takt efter ett rejält lyft av Fredrik och hans fantastiska team. Med CUBE i vår influencerdivision blir vi den faktor som har den nordiska och europeiska influencermarknadens starkaste erbjudande, som består av både vår SaaS-tjänst och vårt byråerbjudande, det vill säga den helhet som marknaden efterfrågar och som ger oss dubbla intäktskällor”. -säger Claes Persson, t.f. VD Gigger Group AB.”.
Enligt rapporten, Global Influencer Marketing Platform Market, publicerad av KBV-research, förväntas den globala Influencer-plattformsmarknadens storlek uppgå till 26,4 miljarder dollar år 2025 och öka med en marknadstillväxt (*CAGR) på 30,6% under prognosperioden 2019 – 2025.
*CAGR står för Compound Annual Growth Rate, vilket är ett nyckeltal i form av ett räknesätt som används för att räkna ut den årliga avkastningen på en investering.
-”Jag har innan och under min start satt mig in i Collabs och gjort en genomlysning av verksamhetens affärsprocesser. Tillsammans med ledningsgruppen har vi nu förfinat en del av dessa processer vilket gör att vi kunnat maximera utfallet och lönsamheten i varje affär”. -säger Fredrik Grufvisare, VD Collabs AB. -”Teamet i Collabs har alla tagit emot mig och mitt sätt att se på en lönsam och effektiv försäljningsstrategi väldigt väl. Jag upplever att vi hela tiden tar stora kliv framåt, ökar vår effektivitet och hittar nya infallsvinklar avseende vår företagsförsäljning, vilket leder till ökad orderingång och ökad kundnöjdhet.
Källa: KBV Research
-”Vår tillväxtstrategi bevisar sig gång på gång, nu fokuserar vi ännu mer på att uppnå synergierna och lönsamheten i enlighet med vår plan” avslutar Claes Persson.
För mer information, vänligen kontakta:
Gigger Group AB
Magnus Winterman, Head of Investor Relations
Telefon: 0722 95 99 55
E-post: magnus.winterman@gigger.se
Gigger Group AB
Claes Persson, t.f. VD
Telefon: 0722 24 70 50
E-post: claes.persson@gigger.se
Collabs AB
Fredrik Grufvisare, VD
Telefon: 0793 49 59 15
Denna information är sådan information som Gigger Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s
marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 oktober 2021 kl.08:45.
Om Gigger Group AB
Gigger Group AB är ett marknadsnoterat bolag med offensiv strategi att äga, förvalta och förädla Saas-bolag inom den nya marknadsekonomin. I portföljen återfinns bolag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknologier som var och ett är självförsörjande och som korsbefruktar de övriga bolagen i portföljen. Målsättningen är att i ett tidigt skede identifiera och förvärva SaaS-bolag som har en överlägsen affärsstrategi och en digital plattform som kan bli ledande inom sitt affärsområde. Varje bolag ska medverka till att öppna upp möjliga synergier mellan övriga bolag i gruppen.
Om Collabs AB
Collabs har en innovativ influencer-plattform med fokus på 360-marknadsföringsstrategier där micro-influencers är basen i upplägget. Verksamheten grundar sig i en kombination av kreativitet och data i ett, där man genom en egenutvecklad Saas-plattform ger möjlighet att hantera hela kampanjprocessen från A-Ö under ett tak. Plattformen ger kunderna en möjlighet att upptäcka miljontals influencers världen över genom ett AI-drivet verktyg. Den ger även möjligheten att samla all administration i processen kring en kampanj på ett ställe; från rekrytering och bokning av influencers, godkännande av innehåll och publiceringar till slutrapport och analys samt hela fakturahanteringsprocessen. Collabs plattform ger upp till 90% tids- och kostnadsbesparingar i processen med kampanjer – samtidigt som resultaten och ROI-kalkylen blir väsentligt mycket bättre.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke