Connect with us

Marknadsnyheter

Dynamisk design och tydligt ljud i fokus med Konftel

Published

on

Enastående ljud och slående design är lika viktigt som perfekt bildprestanda för Konftel – den banbrytande tillverkaren av konferensutrustning.

I takt med att allt fler kommer tillbaka till kontoret under de kommande månaderna vill Konftel betona hur viktigt det är med tilltalande estetik och kristallklart ljud oavsett var man kommunicerar – från huddle rooms och styrelserum till hemmakontoret.

Konftel skapade den första konferenstelefonen på 1980-talet. Samtidigt som stilarna har växlat framstår den drivkraft som både form och funktionalitet ger som viktigare än någonsin, inspirerat av konsumentdrivna tekniktrender, säger Torbjörn Karlsson, Product Manager på Konftel.

”En produkts utseende och stil är enormt viktigt för användaren. Bra design är en del av vårt DNA.”

Estetisk attraktion

Han betonar: ”Efterfrågan på stil och estetik har sina rötter i konsumentmarknaden, men människor vill ha den upplevelsen både på arbetsplatsen och hemma.

”Självklart är det funktionalitet och kvalitet som är utgångspunkten för varje produkt, men för oss kommer designen inte i andra hand. Genom hela tillblivelseprocessen från idé till innovation och tillverkning går designens betydelse som en röd tråd.”För oss handlar det alltid om kombinationen av banbrytande teknisk prestanda och lågmäld elegans. Båda får lika stort fokus. Det är enkelt: våra produkter måste vara både vackra och funktionella.”

Konftels flera Red Dot Award-belönade enheter vittnar om slående visuell attraktion och användbarhet. Den senaste innovationen – högtalartelefonen Konftel 70 – fick internt kodnamnet Stingray på grund av dess slående smäckra linjer. Företagets hyllade OmniSound-teknik, som ingår i alla deras koldioxidneutrala enheter, spelar en annan avgörande roll – matchat av den dynamiska designen.

Känslomässig påverkan

”När vi designar tar vi alltid hänsyn till i vilka miljöer våra produkter kommer att finnas och vilken känslomässig påverkan de har på användaren”, säger Karlsson.

”Organisationer gör betydande investeringar i högkvalitativa, toppdesignade nya kontorsutrymmen, för att ta höjd för den nya hybridmodellen med distansarbete och videokonferenser efter pandemin.”Vi menar att det är oerhört viktigt att våra produkter ser bra ut i dessa nya, fräscha och moderna miljöer, så att de kompletterar rummet och bidrar till att skapa den rätta stämningen. Våra produkter gör ett statement. De säger att det här är en organisation som värdesätter kvalitet och förfining. Det hjälper till att sända budskapet till de anställda att de är uppskattade.
 ”Det är inte längre bara chefer som deltar i videokonferenser. Idag har alla konferenssamtal och använder konferensutrustning.

När nu videokonferenser fortsätter att omdefiniera hur världen gör affärer förlitar man sig allt mer på högkvalitativt ljud – på många sätt till och med viktigare än perfekt bildkvalitet.

Karlsson understryker: ”Medan kameror kan sättas på och stängas av är ett videosamtal ingenting utan bra ljud, utan det kan mötet inte fortsätta. Och det innebär att kvaliteten verkligen är betydelsefull. Mobilitet, tydligt ljud, reducering av bakgrundsljud – alla dessa faktorer har stor påverkan på den övergripande samtalskvaliteten, oavsett om det gäller röst eller video.”

Han tillägger: ”I början använde de flesta bara den utrustning de erbjöds. Nu vill de ha valmöjligheter. De vill ha högkvalitativt ljud och video i alla onlinemöten de deltar i. Vi kan hantera video som blir oskarp genom att bara stänga av kameran. Men utan ljud fungerar ingenting. Sättet att kommunicera har under de 18 senaste månaderna genomgått en genomgripande förändring på grund av pandemin. Samtalsmiljöerna är nu mycket varierande.

Insiktsfulla krav

”Användarna är mycket mer nogräknade och kommer även fortsättningsvis att vara det. De är också mycket mer medvetna om vilka alternativ och skillnader som finns.

”De som har bäst ljud och bild i ett samtal sticker ut. Deras bidrag till samtalet uppmärksammas som ett resultat av hur de låter. Det är så vi gör bäst intryck nuförtiden. Naturligtvis är ljudkvaliteten och videokvaliteten av yttersta vikt, men ett betydande mervärde kommer också från att utrustningen är vacker.” 

Stilen är också en del av mixen, konstaterar Karlsson. ”Våra designers uppmuntras att vara fria och uttrycka sina idéer. De inser att deras bidrag till produkternas framgång är enormt. I dagens föränderliga och krävande värld måste produkterna se lika bra ut som de presterar.”

För kontakt:
Stefan Eriksson, CMO +46 (0)90-70 64 78, Stefan.eriksson@konftel.com

Om Konftel
Konftel är ledande inom produkter för samarbetslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Vi vet att distanssamarbete är ett effektivt sätt att spara tid och pengar samtidigt som det bidrar till en mer hållbar värld. Vi är Climate Neutral-certifierade och kan därför erbjuda kunder att köpa utrustning för videokonferenser, med ett bibehållet gott klimatsamvete. Perfekt ljud och kristallklar videobild är avgörande för produktiva möten, det är därför vi alltid har den senaste tekniken i våra samarbetslösningar. Vår ljudteknik OmniSound® är inbyggd i Konftels alla konferensenheter. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel och vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på konftel.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Quartiers Properties årsredovisning för 2023 har publicerats

Published

on

By

Årsredovisningen för 2023 har publicerats och finns nu tillgänglig på www.quartiersproperties.se.

Årsredovisningen för 2023 har publicerats och finns nu tillgänglig på www.quartiersproperties.se.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Quartiers Properties

Carl-Fredrik Morander, CFO
E-post: carl-fredrik@quartiersproperties.com
Telefon: +46 70 609 99 93
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Kort om Bolaget
Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Quartiers Properties äger och driver Boho Club som är en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella med restaurang och 40 hotellrum. Projektet är prisbelönt för sin design och arkitektur och både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida www.bohoclub.com för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen för Ependion AB har beslutat om överlåtelse av egna aktier

Published

on

By

Styrelsen för Ependion har beslutat att verkställa överlåtelse av stamaktier till deltagarna i LTI 2021/2024 och att sälja stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2021/2024. Överlåtelserna till deltagarna sker per den 27 maj 2024, medan överlåtelserna på Nasdaq Stockholm sker under perioden 27 maj 2024 till 23 september 2024.

I enlighet med bolagsstämmans beslut 2021 överlåter Ependion per den 27 maj 2024, 82 795 s.k. prestationsaktier (stamaktier) till deltagarna i det långsiktiga incitamentsprogram som beslutades av årsstämman 2021, i enlighet med villkoren för programmet. Överlåtelsen sker vederlagsfritt.

I syfte att kassaflödesmässigt säkra sociala avgifter i anledning av LTI 2021/2024, har årsstämman 2024 bemyndigat Ependions styrelse att, vid ett eller flera tillfällen före årsstämman 2025, fatta beslut om överlåtelse av egna stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2021/2024. Med stöd av stämmans bemyndigande har styrelsen beslutat att överlåta 26 014 egna stamaktier på Nasdaq Stockholm. Försäljningen ska ske under perioden den 27 maj 2024 till 23 september 2024 till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet för aktien. Ingen försäljning kommer att ske under 30 dagar innan offentliggörande av en finansiell rapport. Försäljningen kommer att rapporteras via Nasdaq Stockholm i enlighet med gällande regler.

För att verkställa ovan överlåtelser har styrelsen även beslutat om omvandling av 108 809 egna C-aktier till motsvarande antal stamaktier.

Det totala antalet aktier i Ependion uppgår vid tidpunkten för detta pressmeddelande till 29 344 214, varav 28 941 216 stamaktier och 402 998 C-aktier. Bolaget innehar vid tidpunkten för detta pressmeddelande inga egna stamaktier och 402 998 egna C-aktier, avsedda för pågående incitamentsprogram. Efter pågående omvandling av C-aktier till stamaktier kommer det totala antalet stamaktier att uppgå till 29 050 025 och det totala antalet C-aktier uppgå till 294 189, varefter bolaget kommer att inneha 108 809 egna stamaktier och 294 189 egna C-aktier, avsedda för pågående incitamentsprogram.

  

För mer information kontakta:

VD och koncernchef Jenny Sjödahl, tel  +46 (0)725 89 60 80
vVD och CFO Joakim Laurén, tel  +46 (0)703 35 84 96

   

Ependion AB är en växande global teknikkoncern som erbjuder digitala lösningar för säker kontroll, styrning, visualisering och datakommunikation för industriella tillämpningar i miljöer där tillförlitlighet och hög kvalitet är kritiska faktorer. Bland kunderna finns några av världens ledande företag. Ependion består av självständiga affärsenheter och har en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor 2023 samt dryga tusentalet medarbetare. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Markets Mid Cap-lista under symbolen EPEN. ependion.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Securitas firar 90 år av att göra världen tryggare

Published

on

By

Securitas, en världsledande partner inom säkerhetslösningar, är en pionjär i att förena närvaro med teknik, alltid med kunden i centrum.

Under 90 år har integrationen mellan människa och teknik varit Securitas arv. Vid ett stort jubileum ges tillfälle att reflektera över de berättelser och milstolpar som har format företagets resa till att bli en branschledare. Då framträder tre hörnstenar: starka värderingar, innovativ teknik och människan i fokus.

Securitas grundades i Helsingborg 1934 av Erik Philip-Sörensen och har utvecklats från en traditionell nattvaktsverksamhet till en global ledare inom säkerhetslösningar. Redan på 1940-talet började Securitas integrera ny teknik i kundlösningar och växte snabbt efter andra världskriget.

Securitas är en pionjär inom tillträdeskontroll och lanserade 1968 världens första bankomat som var kopplad till bankkundernas konton. Genom att kombinera fysisk närvaro och teknik har Securitas alltid hjälpt kunder att fokusera på sin kärnverksamhet, vilket lagt grunden till det som idag är Securitas Technology.

Redan 1958 fastställde grundaren Erik Philip-Sörensen Securitas värderingar: ärlighet, hjälpsamhet och vaksamhet och dokumenterade dem i boken Handlingsnorm för väktare i syfte att skydda yrket och säkerställa dess integritet.

Under 1980-talet fokuserade den dåvarande VD:n Melker Schörlings ledarskap på förenkling, kundfokus och internationell expansion, vilket inledde Securitas tillväxt i Europa, USA och globalt genom strategiska förvärv. Delar som inte var kärnverksamhet såldes av, vilket möjliggjorde fokus på specialiserade säkerhetstjänster med bibehållet engagemang för kärnvärden och operativ excellens genom hela den globala expansionsresan.

”Att leva upp till vårt syfte, att göra världen en tryggare plats, har en djupt positiv inverkan inte bara på våra kunder utan också på världen i stort,” säger Securitas VD och koncernchef Magnus Ahlqvist. ”Ledare som förkroppsligar våra tidlösa värderingar har format vår kultur och upprätthållit ett engagemang för excellens. Med fokus på ständiga förbättringar och innovation är vi bättre rustade än någonsin att möta våra kunders föränderliga behov och det bredare säkerhetslandskapet.”

Redan på 1930-talet insåg Philip-Sörensen att välutbildade medarbetare med en tydlig professionell kompass kunde påverka en hel bransch i positiv riktning. Genom att våga expandera, förstå kunderna och vara nyfiken på utmaningar lade han grunden till vad som har blivit ett världsledande säkerhetsföretag.

Läs mer om Securitas fantastiska historia genom att besöka www.Securitas.com/journey

Kontakt:
Securitas Group Press Office, Carin Andersson, VP, Group Communications: 010-470 30 20, eller e-post: press@securitas.com

Securitas är en världsledande partner inom säkerhetslösningar som bidrar till att göra världen till en tryggare plats. Med 90 års gedigen erfarenhet ser vi vad andra missar. I partnerskap med våra kunder nyttjar vi teknik och i kombination med vårt innovativa, holistiska tillvägagångssätt transformerar vi säkerhetsbranschen. Tillsammans med våra 341 000 medarbetare på 44 marknader ser vi en annorlunda värld, och skapar hållbart värde för våra kunder genom att skydda det som är viktigast för dem – deras medarbetare och tillgångar.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.