Marknadsnyheter
EasyFill AB (publ.) – Kvartalsrapport 3 2021
Omsättningen i EasyFill AB (publ) uppgick till 27 216 KSEK (24 860 KSEK f å) under Q3 2021, en ökning med 2 356 KSEK.
EBITDA för koncernen blev 2 335 KSEK. En förbättring med 4 812 KSEK mot föregående år.
För årets första nio månader var omsättningen 83 402 KSEK (85 347 KSEK f å). EBITDA förbättrades till – 1 353 KSEK, medan resultat efter skatt för Q1-Q3 förbättrades med 4 644 KSEK jämfört med föregående år.
Nyckeltal i koncernen, KSEK
|
|
|
Q3 |
Q3 |
|
|
Jan-Sep 2021 |
Jan-Sep 2020 |
|
Jul-Sep 2021 |
Jul-Sep 2020 |
Omsättning KSEK |
83 402 |
85 347 |
|
27 216 |
25 137 |
EBITDA KSEK |
-1 353 |
-3 780 |
|
2 335 |
-2 799 |
Resultat efter skatt KSEK |
-5 236 |
-9 880 |
|
-89 |
-4 966 |
EBITDA marginal % |
-1,62% |
-4,43% |
|
8,58% |
-12,89% |
Antal utestående aktier vid periodens slut |
116 536 683 |
111 427 807 |
|
116 536 683 |
111 427 807 |
Resultat per aktie sek |
-0,04 |
-0,11 |
|
0,00 |
-0,05 |
Soliditet % |
61,88% |
68,24% |
|
74,47% |
80,62% |
Finansiella kommentarer koncernen, KSEK
– Omsättningen för koncernen ökade något jämfört med samma period (jul-sept) föregående år. Detta trots en del leveransproblem med komponenter främst från Kina.
– EBITDA förbättrades både för Q1-Q3, som Q3 enskilt och Q3 visar bolaget ett positivt EBITDA på 2 335 KSEK.
– Resultatet efter skatt för årets nio första månader förbättrades med 4 644 KSEK. Resultatet efter skatt för Q3 blev -89 KSEK
– Huvudanledningen till den positiva utvecklingen är utfall av genomförda kostnadsbesparingsåtgärder samt ökad försäljning till högre marginaler
Väsentliga händelser under Q3, 2021
EasyFill:
– Under kvartalet genomförde EasyFill ett stort antal butiksbesök (närmare 150 besök) i Sverige och Tyskland för att marknadsföra bolagets produkter och lansera den nya affärsmodellen ”hylla som tjänst”. I slutet av kvartalet hade bolaget få signerade avtal och det konstaterades att affärsmodellen inte accepterades av de stora kedjor som var målgruppen. Detta inte på grund av pris eller att produkterna inte är intressanta funktionsmässigt, utan att modellen inte passar strukturellt. Exempelvis för tyska kedjan EDEKA; samtliga inköp ska gå via EDEKAS centrala organisation, via regionerna ner till butiksledet. Flertalet möten och diskussioner med regionerna ledde till att EasyFill nu diskuterar Bolagets produkter direkt med den centrala organisationen.
– Butikskedjan Penny i Tyskland fortsatte utrullningen av kylskåpsmodellen ML705 som tillverkas av spanska bolaget Efficold. Under kvartalet levererade EasyFill RotoShelf till spanska kyltillverkaren Efficold för montering och leveranser som genomfördes under Q3. Detta innebar en förändring då EasyFill tidigare sålt kylskåpen inkl. RotoShelf till GSK som i sin tur sålt till Penny. Den nya modellen innebär att EasyFill säljer RotoShelf till Efficold och Efficold säljer vidare kylskåp inkl. RotoShelf till GSK. Detta minskade EasyFills omsättning men ökade marginalen samt förenklade administration och hantering.
– Den 1 augusti höjdes alla priser pga de kraftigt stigande råvarupriserna under 2021.
Ebeco
– På grund av avtalspriser till bolagets större kunder kunde inte Ebeco höja priserna i den utsträckning som hade behövts med hänsyn till de kraftigt ökade råvarupriserna. Först i Q4 kunde bolaget justera priserna. Detta påverkade lönsamheten negativt.
Enjoy
– Det var fortsatta leveranssvårigheter på Backbar-kylar från Kina i likhet med föregående kvartal. Just denna kyltyp är en av de som Enjoy säljer allra mest av.
Väsentliga händelser efter rapportperioden
I början av Q4 genomfördes en riktad emission till MIC invest och följande information pressmeddelades: ”Den 21 oktober 2021 fattade styrelsen i EasyFill AB beslut om att rikta en emission på 2 358 500 kr à 1,20 kr per aktie motsvarande 1 965 417 aktier av serie B till Mic Värdepapper AB, 559073-6251. Betalning erläggs genom kvittning mot lån från april 2021 inklusive ränta.”
Totalt antal aktier efter emissionen är 118 502 100. Ärendet är under registrering hos Bolagsverket.
Framtidsutsikter
EasyFill
Bolaget hade underskattat den reaktion som kom från marknaden gällande ”Hylla som tjänst”. Motståndet gällde främst att det inte fanns ett slut på avtalet. Denna aspekt har nu justerats och modellen är nu en hybrid mellan tjänst och köp. Att modellen med hylla som tjänst inte fick accept tolkar ledningen som ett tecken på att timingen inte är rätt men att möjligheten finns att plocka fram det erbjudandet som ett ytterligare verktyg i de fall kunderna efterfrågar det. De genomförda besöken är absolut inte bortkastade – tvärt om. Bolaget har dragit viktiga lärdomar och anpassat erbjudandet till kunderna. Att det finns ett intresse och behov för produkterna och att det finns en marknad indikeras tydligt av att den hittills största ordern till en enskild butik togs i november och ca 60 sektioner TurnLoader Ambient ska installeras i en EDEKA butik i februari 2022. Värde på denna affär är ca 170 000 euro och hanteras av EasyFill själva. Detta är möjligt då TurnLoader Ambient är en fristående produkt som inte är beroende av exempelvis kyldiskar eller liknande.
Samtliga tidigare kontaktade kunder kontaktas nu på nytt där ”hybridalternativet” erbjuds.
Bolaget planerar för försäljningsstrategiska förändringar där främst partnermodellen är under lupp. Beroende på utfall kan detta även komma att påverka modellen för den direktförsäljning som bolaget har på de svenska och tyska marknaderna.
Ebeco
Bolaget för fortsatta diskussioner med Pongratz för ytterligare leveranser av Walltrailer under 2022. Detsamma gäller Mobiheat där ytterligare en modell är under utveckling och de första prototyperna är under utvärdering och genomgång. I övrigt ser ledningen för Ebeco positivt på verksamheten 2022 där man redan nu säkrat orders till de befintliga återförsäljarna.
Enjoy Sales
Bolaget har stora förhoppningar om att komma igång med ytterligare en leverantör under 2022. Detta kan även få till följd att bolaget även startar upp ett helt nytt affärsområde där det finns stora möjligheter att växa på befintliga och nya kunder. Branden i Frigoglass fabrik i juni har medfört att Enjoy ökat inköp från Efficold, och på så sätt levererat enligt forecast, dock med en del fördröjningar. Enligt planen kommer leveranserna att vara helt ikapp först i december.
Kommentar från Jens Lidén tf VD
Så är ytterligare ett kvartal till ända och det är glädjande att det ser ut som att vi är på väg åt rätt håll. De åtgärder vi tagit har resulterat i att vi för kvartalet mer eller mindre går break-even. Vi har dock fortfarande mycket kvar att bevisa.
Kommande kvartal är traditionellt försäljningsmässig lågsäsong för Ebeco och Enjoy så vi ska inte slå oss för bröstet och fira kommande segrar i förtid utan vi ska fira den lilla segern och jobba vidare för att säkra att EasyFill blir lönsamt på lång sikt.
Hylla som tjänst har inte blivit den succé som vi hade föreställt oss men vi har lärt oss mycket av detta och modellen i sig är inte död utan det handlar främst om timing och marknadens mognad till detta nya sätt att tänka och agera. Nu har vi ”facit” och justerar utifrån förutsättningarna och tar nya tag. Jag anser att vår flexibilitet är en styrka och jag är inte orolig för att vi testar oss fram till en fungerande modell som accepteras av marknaden.
Viktigt att notera är att timing är en väsentlig aspekt i kundernas köpbeslut. Jag fortsätter att använda EDEKA som exempel; som regel genomförs ombyggnationer/renoveringar i en sjuårscykel. Detta betyder att om man inte kommer in i planerna för ombyggnation i en butik kan det dröja länge tills det blir aktuellt igen. Av denna anledning är det av högsta intresse att komma in centralt och regionalt och få direktkontakt med etableringsteam och shopfitting-organisationerna så att man kan få ta del av planerna i god tid innan nyetableringar och ombyggnationer planeras. För den tyska marknaden arbetar vi målmedvetet på just detta och vi är nära avtal med EDEKA och är i inledande diskussioner med bland andra Rewe.
Som nämndes i rapporten för Q2 så har ledning och styrelse utarbetat beredskapsplaner för det fall hylla som tjänst inte skulle lyfta och dessa träder nu i kraft. Just nu stakar vi ut vägen för EasyFills framtid och det finns i princip inga heliga kor utan vi utforskar alla alternativ och möjligheter och ambitionen är att kunna presentera koncernens framtida riktning innan årsskiftet. Viktigt att notera är att vi i ledning och styrelse inte vill fatta några förhastade beslut utan vi väger in konsekvenserna för respektive alternativ och försöker analysera påverkan på de olika verksamheterna.
När det gäller utvecklingen på den amerikanska marknaden så finns egentligen inget nytt att tillföra utan det är mer av samma som tidigare; teamet jobbar med olika kedjor med förhoppningen om att tester ska leda till framtida utrullningar. Det ska erkännas att det är frustrerande att det tar så lång tid, men att etablera nya unika produkter på en marknad där det inte funnits några referenser är tidskrävande.
Avslutningsvis så tycker jag att det känns som att vi har något på gång. Trots att det kanske kan upplevas som att vi vacklar mellan olika affärsmodeller har vi en tro på att vi gör rätt saker. Vi har en mycket bra kommunikation och dialog internt vilket gör att de olika teamen sluter upp för varandra och det är kanske det mest glädjande – lagkänslan som gör att summan blir större än de ingående delarna. Det finns ett begrepp på engelska som inte gör sig lika bra på svenska så jag avslutar denna rapport med det:
”Great team work makes the dream work”
Tf VD Jens Lidén
Bräcke 2021-11-25
Granskning av revisor
Rapporten har inte granskats av Bolagets revisor.
Rapportdatum 2021/2022
24/2 2022 Bokslutskommuniké 2021
För ytterligare information kontakta:
Tf VD: Jens Lidén: jens.liden@easyfill.se
Ekonomichef: james.gray@easyfill.se
För mer info besök gärna:
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Resultaträkning Q3
|
Koncernen |
|
Moderbolaget |
|
Koncernen |
|
Moderbolaget |
||||
Belopp i KSEK |
2021-01-01 |
2020-01-01 |
|
2021-01-01 |
2020-01-01 |
|
2021-07-01 |
2020-07-01 |
|
2021-07-01 |
2020-07-01 |
|
2021-09-30 |
2020-09-30 |
|
2021-09-30 |
2020-09-30 |
|
2021-09-30 |
2020-09-30 |
|
2021-09-30 |
2020-09-30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nettoomsättning |
81 498 |
83 469 |
|
21 213 |
21 545 |
|
26 588 |
24 331 |
|
6 412 |
5 918 |
Aktiverat arbete för egen räkning |
1 904 |
1 878 |
|
900 |
750 |
|
628 |
529 |
|
375 |
225 |
|
|
|
|
|
|
|
– |
|
|
– |
|
|
83 402 |
85 347 |
|
22 113 |
22 295 |
|
27 216 |
24 860 |
|
6 787 |
6 143 |
Rörelsens kostnader |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Handelsvaror |
– 54 354 |
– 58 652 |
|
– 16 732 |
– 18 697 |
|
– 15 470 |
– 16 856 |
|
– 4 825 |
– 5 184 |
Övriga externa kostnader |
– 13 269 |
– 14 044 |
|
– 6 806 |
– 4 438 |
|
– 3 565 |
– 4 862 |
|
– 1 616 |
– 1 593 |
Personalkostnader |
– 17 132 |
– 16 431 |
|
– 3 559 |
– 3 345 |
|
– 5 846 |
– 5 619 |
|
– 1 000 |
– 1 200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EBITDA |
– 1 353 |
– 3 780 |
|
– 4 984 |
– 4 185 |
|
2 335 |
– 2 477 |
|
– 654 |
– 1 834 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finansiella kostnader |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Räntekostnader och liknade kostnader |
441 |
– 2 100 |
|
1 004 |
– 1 600 |
|
– 908 |
– 308 |
|
– 747 |
– 108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avskrivning |
– 4 324 |
– 4 000 |
|
– 1 350 |
– 1 095 |
|
– 1 516 |
– 1 329 |
|
– 508 |
– 360 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Resultat efter finansiella kostnader och avskrivning |
– 5 236 |
– 9 880 |
|
– 5 330 |
– 6 880 |
|
– 89 |
– 4 114 |
|
– 1 909 |
– 2 302 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skatt |
|
– |
|
|
|
|
|
– |
|
|
– |
Koncernbidrag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
– |
Resultat för Period |
– 5 236 |
– 9 880 |
|
– 5 330 |
– 6 880 |
|
– 89 |
– 4 114 |
|
– 1 909 |
– 2 302 |
Balansrapport Q3
|
Koncernen |
|
Moderbolaget |
||
Belopp i KSEK |
|
|
|
|
|
|
2021-09-30 |
2020-12-31 |
|
2021-09-30 |
2020-12-31 |
Anläggningstillgångar |
|
|
|
|
|
Immateriella anläggningstillgångar |
20 795 |
19 741 |
|
20 341 |
19 480 |
|
|
|
|
|
|
Materiella anläggningstillgångar |
8 025 |
8 040 |
|
1 423 |
1 723 |
|
|
|
|
|
|
Finansiella Anläggningstillgångar |
28 334 |
25 997 |
|
63 065 |
64 696 |
|
|
|
|
|
|
Goodwill |
4 554 |
7 204 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Summa anläggningstillgångar |
61 708 |
60 982 |
|
84 829 |
85 899 |
|
|
|
|
|
|
Omsättningstillgångar |
|
|
|
|
|
Varulager |
24 752 |
20 113 |
|
6 955 |
5 532 |
Kundfordringar |
9 999 |
9 763 |
|
6 775 |
1 565 |
Övriga kortfristiga fordringar |
4 229 |
6 966 |
|
5 079 |
11 219 |
Kassa och Bank |
– 2 753 |
5 266 |
|
2 476 |
3 216 |
|
|
|
|
|
|
Summa omsättningstillgångar |
36 227 |
42 108 |
|
21 285 |
21 532 |
|
|
|
|
|
|
SUMMA TILLGÅNGAR |
97 935 |
103 090 |
|
106 114 |
107 431 |
|
|
|
|
|
|
EGET KAPITAL OCH SKULDER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktiekapital |
– 11 653 |
– 11 654 |
|
– 11 653 |
– 11 654 |
Fond för utvecklingsutgifter |
– |
|
– 11 264 |
– 9 464 |
|
Fritt Eget Kapital |
– 48 945 |
– 54 645 |
|
– 56 101 |
– 63 227 |
|
|
|
|
|
|
Summa Eget kapital |
– 60 598 |
– 66 299 |
|
– 79 018 |
– 84 345 |
|
|
|
|
|
|
Långfristiga skulder |
– 1 076 |
– 2 701 |
|
– |
– 875 |
|
– |
– |
|
– |
– |
|
– 1 076 |
– 2 701 |
|
– |
– 875 |
|
|
|
|
|
|
Leverantörsskulder |
– 13 493 |
– 8 432 |
|
– 4 231 |
– 3 983 |
Övriga kortfristiga skulder |
– 22 768 |
– 25 658 |
|
– 22 865 |
– 18 228 |
|
|
|
|
|
|
SUMMA EGET KAPITAL OCH SKULDER |
– 97 935 |
-103 090 |
|
– 106 114 |
– 107 431 |
Denna information är sådan som EasyFill är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-11-25 08:45 CET.
För mer information kontakta:
Jens Lidén
tf VD
+46 70 660 58 82
jens.liden@easyfill.se
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Kort om EasyFill AB (publ.)
EasyFill AB är ett svenskt börsnoterat företag som med svenska patenterade innovationer minskar matsvinnet i livsmedelsbutiker med upp till 40%.
EasyFill är ett innovationsdrivet bolag med huvudfokus på utveckling av produkter som förenklar hanteringen av varor i butiker och restauranger. Samtliga produkter bolaget tillverkar och säljer är patenterade på de stora marknaderna i världen. Försäljning sker genom egna företagen, via återförsäljare samt tillsammans med tillverkare av läskedryckskylskåp och kylmöbeltillverkare som i sin tur säljer sina produkter vidare med EasyFills produkter installerade i runt om i världen.
EasyFill är sedan maj 2007 listat på Spotlight Stockmarket, Stockholm.
Taggar:
Marknadsnyheter
BioArctic och Eisai ingår forskningsutvärderingsavtal avseende BAN2802
Stockholm, Sverige den 20 april 2024 – BioArctic AB (publ) (Nasdaq Stockholm: BIOA B) meddelade idag att BioArctic AB och Eisai Co., Ltd., ingått ett samarbetsavtal avseende BAN2802, en potentiell ny behandling som kombinerar BioArctics egenutvecklade BrainTransporter™-teknologi med en läkemedelskandidat mot Alzheimers sjukdom. Vid slutet av samarbetet kommer Eisai att utvärdera den data som genererats och besluta om de vill utnyttja en option att licensiera BAN2802 för behandling av Alzheimers sjukdom.
BioArctic och Eisai har sedan 2005 ett långvarigt samarbete gällande utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. Samarbetet har lett fram till Leqembi® (lecanemab) – världens första godkända[1] läkemedel som visat sig bromsa utvecklingen av tidig Alzheimers sjukdom. Det nya samarbetet bygger på företagens gemensamma kunskap inom Alzheimers sjukdom. Kostnader för forskningsutvärderingsprogrammet kommer att delas mellan bolagen och programmet kommer att utvärdera vad som skulle kunna bli nästa generations sjukdomsmodifierande behandling för Alzheimers sjukdom.
– Jag är mycket glad över att vår Brain Transporter-teknologi fortsätter att utvecklas väl och att vi nu ingått detta första avtal där denna teknik används. Teknologin har en stor potential att kunna förbättra många olika läkemedelsprojekt och hjälpa företag i deras strävan att utveckla läkemedel mot hjärnans sjukdomar, sa Gunilla Osswald, vd på BioArctic. Eisai har varit en värdefull partner till BioArctic under de senaste två decennierna, och vi är mycket glada över att förlänga och fördjupa vår relation genom detta nya forskningssamarbete med BAN2802. Tillsammans har vi tagit fram lecanemab, den första fullt godkända sjukdomsmodifierande behandlingen vid Alzheimers sjukdom i USA, Japan och Kina och vi ser fram emot att fortsätta vårt givande samarbete och leda utvecklingen av nästa generations läkemedel för att hjälpa patienter med den här förödande sjukdomen.
BioArctics egenutvecklade BrainTransporter-teknologi hjälper till att transportera biologiska läkemedel över blod-hjärnbarriären in i hjärnan. Tekniken har potential att medföra snabbare och starkare effekt av behandlingar riktade till hjärnan, samtidigt som den minskar behandlingsbördan för både patienter och samhället. BrainTransporter-teknologin är en viktig del i BioArctics hållbarhetsarbete och bolagets strävan efter att kontinuerligt förbättra klinisk och kommersiell nytta.
—
Detta pressmeddelande berör en läkemedelskandidat under utveckling och avser inte att förmedla några slutsatser gällande effekt och säkerhet. Det finns ingen garanti för att denna läkemedelskandidat vare sig kommer att slutföra det kliniska utvecklingsprogrammet eller erhålla godkännande av relevanta myndigheter.
Denna information är sådan information som BioArctic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2024, kl. 09.40 CET.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Oskar Bosson, VP Communications and Investor Relations
E-mail: oskar.bosson@bioarctic.se
Telefon: +46 70 410 71 80
Om samarbetet mellan BioArctic och Eisai
BioArctic har sedan 2005 ett långsiktigt samarbete med Eisai kring utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. De viktigaste avtalen är utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen lecanemab som ingicks 2007 och utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen Leqembi back-up för Alzheimers sjukdom som ingicks 2015. 2014 ingick Eisai och Biogen ett gemensamt utvecklings- och kommersialiseringsavtal som innefattar lecanemab. Eisai ansvarar för den kliniska utvecklingen, ansökan om marknadsgodkännande och kommersialisering av produkterna för Alzheimers sjukdom. BioArctic har rätt att kommersialisera lecanemab i Norden och för närvarande förbereder Eisai och BioArctic en gemensam kommersialisering i regionen. BioArctic har inga utvecklingskostnader för lecanemab inom Alzheimers sjukdom och har rätt till betalningar i samband med myndighetsgodkännanden och försäljningsmilstolpar samt royalties på den globala försäljningen.
Om BioArctic AB
BioArctic AB (publ) är ett svenskt forskningsbaserat biofarmabolag med fokus på innovativa läkemedel som kan fördröja eller stoppa sjukdomsförloppet av neurodegenerativa sjukdomar. Företaget ligger bakom Leqembi® (lecanemab) – världens första läkemedel som bevisat bromsar sjukdomsutvecklingen och minskar den kognitiva försämringen vid tidig Alzheimers sjukdom. Leqembi har utvecklats i samarbete med BioArctics partner Eisai, som ansvarar för kommersialisering och regulatoriska processer globalt. Utöver Leqembi har BioArctic en bred forskningsportfölj med antikroppar mot Parkinsons sjukdom och ALS samt ytterligare projekt mot Alzheimers sjukdom. I flera av projekten används bolagets egenutvecklade teknologiplattfrom BrainTransporter™ som hjälper till att förbättra transporten av antikroppar in i hjärnan. BioArctics B-aktie (BIOA B) är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information, besök www.bioarctic.com.
[1] Godkänt i USA, Japan och Kina.
Marknadsnyheter
Nu lanseras Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal
Att berätta om de natur- och kulturmiljöer som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar är en viktig del av myndighetsuppdraget. Den 20 april lanseras den nya strömningstjänsten Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal, så att hela Sverige ska kunna ta del av berättelserna.
Det finns många sevärda platser i SFV:s förvaltning. De är spridda från norr till söder och är – i den mån de går att hålla öppna – ofta välbesökta av dem som bor inom rimliga avstånd. Nu skapas möjligheten för fler att ta del av dessa skatter.
– Våra fastigheter är allas angelägenhet och målet är att de ska engagera ännu fler genom kunskap, spännande berättelser och intagande miljöer, säger generaldirektör Max Elger.
För dem som inte har möjlighet att fysiskt besöka fastigheterna har SFV via bland annat filmer och podd försökt nå ut till fler. Nu förenas resultatet i Sevärt, en öppen playtjänst med strömmat material om SFV:s natur- och kulturmiljöer. Tittarna får följa med in i hantverkares verkstäder, se hemliga rum, uppleva historiska trädgårdar och besöka många andra sevärdheter.
Lanseringen sker den 20 april. Plattformen kommer sedan kontinuerligt att fyllas på med nytt innehåll. Tanken är att Sevärt också ska kunna innehålla material i samarbete med andra aktörer.
Under Stockholms kulturnatt passar Statens fastighetsverk även på att öppna upp ett sevärt, hemligt rum – det gamla vattentornet på Skeppsholmen. Där blir det filmvisning, liveinspelning av podden På plats i historien och popcorn.
För mer information kontakta
Maria Uggla, pressekreterare
010-478 76 00
073-332 22 14
maria.uggla@sfv.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Uppdatering Industribrand Linnarhult
Branden på Långavallsgatan är nu under kontroll. Det brinner fortfarande på platsen och räddningsarbetet kommer att fortgå under lördagen med en minskad resurs. Vissa avstängningar kvarstår men Gråbovägen är åter öppen för trafik.
Vakthavande befäl
Anders Lundblad
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients