Connect with us

Marknadsnyheter

Ecoclime Group delårsrapport juli-september 2022

Published

on

Vi följer vår tillväxtstrategi

Sammanfattning av det tredje kvartalet juli-september 2022

  • Nettoomsättningen ökade med 80,4 % till 49 064 TSEK (27 202), varav 20,9 % organiskt
  • Justerad EBITDA minskade till -4 962 TSEK (2 334) och den justerade EBITDA-marginalen minskade till -10,1 % (8,6)
  • Rörelseresultat (EBIT) minskade till -25 823 TSEK (-7 851)
  • Resultat per aktie före och efter utspädning minskade till -0,78 SEK (-0,19)
  • Soliditeten minskade till 72 % (88)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten minskade till -17 831 TSEK  (-10 800)
  • Nedskrivningen av immateriella anläggningstillgångar rörande avslutade utvecklingsprojekt påverkar rörelseresultatet med 10 800 TSEK
  • Nedskrivning av finansiell tillgång i form av aktier i intressebolag påverkar resultatet negativt med 9 500 TSEK

Denna information är sådan som Ecoclime är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-11-10 08:30 CET.

Marcus Sandlund, CEO
marcus.sandlund@ecoclime.se
+46 70-088 73 75

Robert Johansson, CFO
robert.johansson@ecoclime.se
+46 70-854 85 28

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster. 

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Var i landet bor svenskarnas katter och hundar?

Published

on

By

Att svenskar älskar att leva med sina husdjur visar Agria SKK Stora djurundersökning. Katterna ökar i alla sju länsgrupper medan hundarna tar ny mark i fyra. Allra mest ökar katterna i Halland och Västra Götaland, medan hundarna blir fler i Stockholmsområdet.

Att svenskar älskar att sina husdjur visar Agria SKK Stora djurundersökning när mer än vart tredje hushåll väljer att leva tillsammans med en katt eller hund. I de västra delarna av landet har antalet katter ökat med nära 24 procent sedan 2020, medan hundarna blir fler och ökar med 6 procent i Stockholmsområdet.

– Vi ser att allt fler hushåll i landet väljer att leva tillsammans med husdjur, och framför allt är det katterna som fortsätter att öka i popularitet och blir allt fler, säger Patrik Olsson, chef för sällskapsdjur på Agria.

Om undersökningen

Agria SKK Stora djurundersökning genomförs av Novus vart fjärde år för att fördjupa kunskapen om hundar, katter och smådjur. Undersökningen baseras på svar från 9 854 personer mellan 18–89 år som deltagit i en webbpanel. Djurägarna fördelas på 2 119 kattägare, 1 555 hundägare och 562 smådjursägare. Resterande respondenter i undersökningen har inga djur.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.