Connect with us

Marknadsnyheter

Effektiva besök och bokningar på World of Volvo

Published

on

World of Volvo har fått hjälp av Two att säkra upp både en effektiv besökshantering och ett smidigt sätt att visa mötesinformation för sina eventlokaler i Göteborg. Detta tack vare innovativa lösningar inom Microsoft Power BI och Azure Logic Apps. Med en tydlig vision om att förbättra flödet av information och översikt över besökare och bokningar, har World of Volvo nu två kraftfulla verktyg för att driva sin interna kommunikation och planering.

En framgångssaga med Power BI och Azure Logic Apps

När World of Volvo slog upp sina portar i april i år fanns ett behov av att kunna se besökstrycket både under dagen och inför morgondagen. Detta löste Two genom en lösning i Microsoft Power BI.

Vad händer i huset? Besökshantering med Power BI

Behovet av att förstå och hantera besöksflödet i lokalerna var en central utmaning för World of Volvo. Genom Power BI har Two utvecklat en lösning som mäter antalet besökare baserat på sålda biljetter. Informationen är integrerad i en omfattande Power BI-dashboard som visar antalet biljetter, gäster och bokningar i realtid.

Dashboarden möjliggör för personalen att planera sitt arbete effektivt. Här får de en tydlig översikt över besökstrycket både för aktuell dag och dagen efter. Detta är särskilt värdefullt för de medarbetare som arbetar med samordningen. Nu kan de övervaka och mäta ”fiskstimmet” av människor i lokalerna.

Ett snabbt och responsivt samarbete

-Two har genom hela projektets gång varit responsiva och vi har snabbt hittat sätt att lösa utmaningar längs vägen, säger Therése Lewrén, IT-projektledare på World of Volvo, och fortsätter: -Vi hoppas nu att alla som jobbar i huset ska känna sig trygga med att de har all information de behöver för att få en bra arbetsmiljö och leverera kvalitet till våra besökare.

Den noggranna planeringen och det gemensamma engagemanget för att uppnå tydliga förväntningar har resulterat i en snygg och smidig lösning för både besökshantering och bokningsinformation. IT-arkitekturen som nu är på plats säkerställer att systemet är både hållbart och lätt att underhålla.

World of Volvos satsning på innovativa teknologiska lösningar har inte bara förbättrat deras interna processer. Det har också satt en ny standard för hur besökshantering och bokningssystem kan integreras och användas effektivt.

Bokningshantering med Azure Logic Apps

Det är inte bara besöksflödet som är viktigt att ha koll på. För att förbättra hanteringen av mötesrum och bokningar har World of Volvo implementerat en lösning baserad på Azure Logic Apps. Lösningen ger detaljerad information om samtliga mötesrum i anläggningen. Inklusive vem som har bokat rummet, vilken tid som bokningen gäller och vilka möten som följer. Skärmar utanför varje mötesrum visar informationen för både besökare och personal, vilket skapar en sömlös och transparent översikt.

Alla projekt innebär utmaningar, och tack vare ett fint samarbete mellan Two och World of Volvo kunde teamet hantera och lösa dem på ett bra sätt. En tydlig projektplan och kravspecifikation var avgörande för framgången, och projektet blev en lärorik upplevelse för alla inblandade.

Framtiden ser ljus ut med planer på att utöka systemet. Snart kommer översiktstavlor att installeras i entrén, vilka kommer att hjälpa besökaren att hitta till rätt våning.

En framgångsrik implementation med värdeskapande resultat

– Från början var vårt behov att ligga steget före och identifiera utmaningar innan de uppstår. För att uppnå detta insåg vi att det var nödvändigt att samla in data från alla våra stödsystem och visualisera den på ett enkelt och överskådligt sätt genom rapporter, säger Anton Samuelsson, CTO på World of Volvo, och fortsätter:

– Redan innan jag tog över efter projektfasen hade Two utfört ett enastående arbete med att koppla samman data från våra olika system och dra nytta av Power BI. Detta har gett verksamheten de verktyg som behövs för att kunna reagera snabbare och vara bättre förberedda på kommande utmaningar.

– De direkta effekterna av lösningen ser vi redan idag i form av förbättrad effektivitet och snabbare beslutsfattande. De största fördelarna är att vi nu kan agera proaktivt tack vare realtidsdata och intuitiva rapporter. Lösningen har skapat betydande värde genom att minska manuellt arbete och ge oss en djupare förståelse för vår data, vilket leder till mer informerade beslut, konstaterar Anton Samuelsson.

– Nu när verksamheten har varit igång i snart ett år har behovet av tillgänglighet till information ökat markant. Vi har identifierat flera nya datakällor som vi vill kunna spåra och analysera dagligen för att ytterligare förbättra vår effektivitet och beslutsfattande.

Two och World of Volvo i ett långsiktigt partnerskap

Anton Samuelsson ser fler möjligheter framöver: – På längre sikt förväntar vi oss att lösningen kommer att fortsätta stödja vår tillväxt genom att möjliggöra ännu djupare insikter och ökad anpassningsförmåga. En av de största utmaningarna vi står inför är att hantera den ständigt växande mängden data. Vi tror att Power BI kommer att fortsätta vara en avgörande faktor för att hjälpa oss analysera och visualisera denna data på ett effektivt sätt, vilket i sin tur underlättar strategiskt beslutsfattande.

– Samarbetet med Two har varit exceptionellt; de har varit både tillgängliga och lyhörda för våra behov. Deras stöd har varit ovärderligt i vår strävan att förbättra vår datahantering och analys. Jag vill också tillägga att vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete med Two. Deras expertis och engagemang har varit avgörande för vår framgång hittills, och vi är övertygade om att de kommer att fortsätta vara en värdefull partner i framtiden, avslutar Anton Samuelsson, CTO på World of Volvo.

Christofer Järlesjö
VD
070-2387829
christofer.jarlesjo@two.se

På Two sätter vi relationen till våra kunder och samarbete i fokus för att tillsammans göra våra kunder framgångsrika. Vi hjälper våra kunder att effektivisera och automatisera sina affärsprocesser genom rätt lösningar för både affärssystem och bunsiness intelligence. Vår expertis ligger inom Microsoft Dynamics 365 Business Central, Jeeves ERP, Power BI och Qlik. Med långsiktiga partnerskap som grundsten är vi övertygade om att vi kan ge våra kunder hållbara affärslösningar som hjälper dem uppfylla sina verksamheters mål.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår nya regler för klampning av fordon

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en proposition med förslag till nya regler för klampning. Bland annat försvinner tidsgränsen på 36 timmar för hur länge en klampningsåtgärd får bestå.

– Den som bryter mot regler på vägarna ska inte kunna slippa betala sanktionsavgifter genom att vänta ut tiden för hur länge fordonet kan stoppas. Därför beslutar regeringen nu om en proposition där tidsgränsen tas bort, så att det nu blir klampning på riktigt, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

På vägtrafikområdet finns bestämmelser om att fortsatt färd med ett fordon i vissa fall ska hindras. Det kan till exempel vara av trafik­säkerhetsskäl eller om färden på annat sätt sker i strid med regelverket. Ett av sätten att hindra fortsatt färd är att låsa fast fordonet, så kallad klampning.

I förslaget till ny klampningslag finns bestämmelser om förbud mot ett fordons fortsatta färd för att säkra verkställighet av sanktionsavgifter på vägtrafikområdet, för att hindra fortsatta överträdelser av yrkestrafiklagstiftningen och för att hindra trafik med trafikfarliga förare eller bristfälliga fordon.

Den nya lagen innehåller ingen tidsgräns för hur länge förbud och åtgärder får gälla, utan de ska bestå till dess att ett förskott för sanktionsavgiften har betalats eller när det annars saknas skäl att upprätthålla förbudet. Besluten kan omprövas och överklagas. 

Regeringen föreslår att den nya lagen ska träda i kraft den 1 januari 2025.

Bakgrund

Regeringen föreslår ny lag för effektivare klampning av fordon – Regeringen.se

En effektivare och mer rättssäker klampning – Regeringen.se

Presskontakt
Gabriella Eckardt
Politiskt sakkunnig hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Tel. 076-145 66 93
gabriella.eckardt@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen går vidare med järnväg mellan Göteborg och Borås

Published

on

By

Regeringen ger Trafikverket i uppdrag att ingå medfinansieringsavtal för ny järnväg mellan Göteborg och Borås. Trafikverket får uppdraget mot bakgrund av att berörda kommuner nu är överens om en sträckning för järnvägen.

– Under sommaren har landshövding Sten Tolgfors tillsammans med övriga parter genomfört ett konstruktivt arbete för att enas om en lösning för sträckan. Regeringen tar nu detta vidare genom uppdraget till Trafikverket, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Regeringen gav den 23 maj 2024 Länsstyrelsen i Västra Götalands län i uppdrag att sondera förutsättningarna att genomföra åtgärder i järnvägssystemet i stråket Göteborg–Borås. Bakgrunden var att flera aktörer meddelat att de inte såg att det fanns förutsättningar för att komma vidare med planeringen av den nya järnvägen.

När uppdraget nu redovisats framgår att nationella, regionala och lokala parter nu är överens om en sträckning för ny järnväg mellan Göteborg och Borås. Vidare framgår att Västra Götalandsregionen, Göteborgs kommun, Borås kommun, Härryda kommun och Mölndals kommun är beredda att medfinansiera byggnationen.

Regeringen ger mot denna bakgrund ett uppdrag till Trafikverket att ingå medfinansieringsavtal i enlighet med Länsstyrelsens slutredovisning den 30 augusti 2024.

Uppdraget ska delredovisas senast den 1 oktober 2024 och slutredovisas senast 31 december 2024.

Bakgrund

Landshövding Sten Tolgfors ska söka lösning för järnvägssträckan Göteborg–Borås – Regeringen.se

Presskontakt
Gabriella Eckardt
Politiskt sakkunnig hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Tel. 076-145 66 93
gabriella.eckardt@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Maltas turistmyndighet firar 25-årsjubileum med ett speciellt jubileumsevenemang

Published

on

By

Den 9:e september firade Maltas turistmyndighet, Malta Tourism Authority (MTA), sitt 25-årsjubileum med en storslagen tillställning i den historiska byggnaden Auberge d’Italie i Valletta, som tidigare varit MTAs huvudkontor. Jubileet markerar ett kvarts sekel av engagemang att marknadsföra Malta som en turistdestination i världsklass, främja ekonomisk tillväxt och utveckla besöksupplevelserna på de maltesiska öarna. 

Jubileumsfirandet samlade både tidigare och nuvarande MTA-personal, styrelsemedlemmar, VD, ledning och ministrar med ansvar för turism. Tidigare anställda uppmärksammades för sina bidrag till myndighetens framgång genom åren, vilket har spelat en avgörande roll för utvecklingen av Maltas turistsektor. Tillfälle gavs även att reflektera över MTAs resa genom åren och de utmaningar och framgångar som man mött på vägen. 

Evenemanget inkluderade tal från nyckelpersoner inom Maltas turistnäring, bland annat MTAs ordförande Gavin Gulia, MTAs VD Carlo Micallef och Clayton Bartolo, Maltas minister för Tourism.   

I sitt tal lyfte ordförande Gavin Gulia upp Maltas förvandling de senaste 25 åren och MTAs viktiga roll i att diversifiera turistutbudet. Han noterade: ”Vår framgång är resultatet av engagemanget och passionen hos alla som har arbetat inom myndigheten, både tidigare och nuvarande medarbetare, som delar visionen av att göra Malta till ett ledande globalt resmål.” 

VD Carlo Micallef tillade: ”Idag firar vi inte bara myndighetens framgångar, utan vi hedrar även arvet av de som lade grunden till den maltesiska turistnäringens framgång. När vi blickar mot framtiden är MTA fortsatt engagerade i innovation, hållbarhet och att stärka Maltas rykte på den internationella turistmarknaden för att säkerställa att turismen förblir en nyckelkomponent i de maltesiska öarnas ekonomi.” 

Minister Clayton Bartolo betonade regeringens stöd till turistnäringen och dess betydelse för Maltas ekonomi. Han sa: ”MTAs bidrag till turismens utveckling har varit djupgående och vi är fast beslutna att fortsätta bygga vidare på den inslagna vägen. Myndigheten har varit en viktig hörnsten i skapandet av en färgstark turistsektor som framhäver vårt unika arv, vår kultur och vår naturliga skönhet för världen.” 

Jubileumsevenemanget innehöll också en särskild hyllning till tidigare MTA-personal och dess ledning, där deras arbete och hängivenhet uppmärksammades med minnesutmärkelser. 

Maltas turistmyndighet ser fram emot att fortsätta sitt uppdrag med att marknadsföra de maltesiska öarna som en destination av världsklass, utveckla besökarnas upplevelser och främja en hållbar turism under kommande år. 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.