Connect with us

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group among the world’s 500 best companies in Sustainable Growth

Published

on

Electrolux Professional Group is among the 500 companies ranked in the World’s Best Companies – Sustainable Growth 2025 benchmark list by TIME and Statista, identifying companies around the world demonstrating both outstanding financial and environmental performance.

To understand which companies are really leading the way forward, TIME and Statista created a new methodology, where high revenue growth and profitability compared to industry peers were just one requirement for making the cut.

Companies also had to show unusually small carbon footprints (Scope 1, 2, and 3 emissions, representing direct, indirect, and supply chain emissions), low water consumption and waste production rates, and high green energy usage.

”I am very proud to see our company in this Sustainable Growth ranking list”, says CEO Alberto Zanata. “It demonstrates that financial growth and sustainable development go hand in hand when integrating sustainability into our value chain, as we drive growth and profitability while taking responsibility for the well-being of our planet.”

Electrolux Professional Group achieved top industry performance, ranking #34 among global companies in the Engineering, Manufacturing & Medical Technology sector, and #9 among Sweden-headquartered companies.

Link to TIME article

The World’s Best Companies – Sustainable Growth 2025 ranking identifies companies excelling in sustainable development and financial health. The analysis focuses on revenue growth, financial stability and environmental impact, considering only those that transparently disclose their environmental data. The top 500 companies are featured based on their performance across these dimensions.
 

For more information, please contact Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 14 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys