Elon förändras – och det gör även reklamen

| 14 juni, 2022 | 0 kommentarer

I takt med att Elon genomför stora förändringar inom koncernen passar man även på att förändra kommunikationen utåt. Nu släpper butikskedjan tillsammans med Folket Sthlm en stor kampanj som handlar om just förändringar.

Skaffar du en hundvalp så kan det vara smart att också skaffa en skaftdammsugare. Om du köper en sommarstuga med eluppvärmning så kan det vara klokt att även investera i en luftvärmepump. Det menar i alla fall Elon och Folket Sthlm som i dagarna sjösätter en ny stor reklamkampanj.

– Du är alltid välkommen till Elon, men det är under livets små och stora förändringar som Elon kan göra riktigt stor nytta, säger Joakim Hanspers, copywriter på Folket Sthlm. När familjen växer behöver kylskåpet göra detsamma.

Elon har sedan 1967 hjälpt människor med förändringar i sina hem. Under många år handlade det nästan uteslutande om vitvaror, men på senare år har koncernen breddat utbudet rejält. Sedan några år tillbaka kan Elon hjälpa dig med allt från omfattande köksrenoveringar till att välja rätt eltandborste. Nu tar man dessutom nästa stora steg och från och med juni 2022 hittar du såväl surfplattor som TV-apparater och mobiltelefoner i Elons butiker då bolaget gått samman med Electra med bland annat butikskedjan Elon Ljud & Bild.

– När Elon förändras är det naturligt att även kommunikationen gör det, säger Christian Dahlborg, CMO på Elon. I takt med att vi breddar vårt utbud hoppas vi kunna bredda såväl målgruppen som målgruppens bild av varumärket Elon. Med den här kampanjen tar vi ett första steg mot ett nytt kommunikationskoncept, som på sikt ska kunna sippra ner i alla våra olika kanaler.

Kampanjen kommer att synas brett i TV, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier.

Filmen hittas här:

https://www.youtube.com/watch?v=ONX8wedf9po

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Elon
Marknadschef: Christian Dahlborg
Produktionsledare: Malin Rodesten

Byrå: Folket Sthlm
Kundansvarig: Johan Falk
Projektledare: Ulrika Andrinsson
Kreatörer: Joakim Hanspers, Fredrik Lund, Robin Ejnebrand

Produktionsbolag: Social Club
Regissör: Erik Warolin
Producent: Magnus Theorin

För mer information kontakta

Christian Dahlborg Marknadschef Elon Group AB 
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 862 41 00

[email protected]

 

Jocke Hanspers, Copywriter på Folket
Mobil: +46 (0) 70 947 32 29
[email protected]

Camilla Waldmark PR & kommunikationsansvarig Elon Group
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 570 11 94

[email protected]

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.