Connect with us

Marknadsnyheter

Emirates boardingkort – ett sommarpass laddat med förmåner

Published

on

Boardingkortet från Emirates är mer än ett resedokument, det är även nyckeln till sommarens häftigaste erbjudanden i Dubai. Under fem månader, mellan den 1 maj och den 30 september, förvandlas Emirates boardingkort till ”My Emirates Summer Pass” – med hundratals erbjudanden för alla som reser till Dubai med Emirates.   

Emirates resenärer behöver bara visa upp sitt boardingkort och en giltig legitimation för att få tillgång unika förmåner. Detta gäller i hundratals butiker, på nöjesställen och restauranger i hela Dubai. Dessutom får de som besöker Dubai nu i maj möjligheten att njuta av en Marina Sightseeing, med panoramautsikt över en av stadens mest ikoniska skylines, sedd från havet.   

Den kostnadsfria biljetten till den en timme långa Marina Sightseeingen behöver inte förbokas för Emirates resenärer. Man visar bara upp sitt Emirates boardingkort och ID-handling i biljettluckan när man vill utnyttja sin biljett. Digitalt boardingkort fungerar lika bra som ett i papper. 

Sommarpasset erbjuder även rabatter på mat och dryck hos många av hotellkedjornas restauranger, på bland andra Rove Hotels, Le Meridén och Accor. Emirates passagerare, tillsammans med vänner och familjemedlemmar kan också ta del av erbjudanden på utvalda butiker, gallerior, gym och andra upplevelser anpassade för större sällskap.   

Mer information om alla erbjudanden finns på www.emirates.com/myemiratespass.  

För mer information, vänligen kontakta:    
Fannie Friberg, Spotlight    
Telefon: 073-531 49 78  
E-mail: Fannie.friberg@spotlightcom.se  

  

Om Emirates  
Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna i skyn.  Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer , vårt branschledande underhållningsystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.  

  

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Railway Metrics and Dynamics vd Jan Lindqvist i expertpanelen på stor europeisk järnvägskonferens

Published

on

By

”Digitalisering av järnväg är mer än positionering av fordon och underhållsfönster. Det är först när vi delar data fullt ut som vi kommer att se de riktigt stora nyttorna.”

Det sa Railway Metrics and Dynamics vd jan Lindqvist när han talade på Rail Transport Day i Stockholm 30 maj 2023.

Railway Metrics and Dynamics vd Jan Lindqvist var inbjuden att tala och som del av expertpanelen på Rail Transport Day i Stockholm. Evenemanget anordnades gemensamt av Europeiska kommissionen, RNE, Trafikverket, Europe’s Rail Joint Undertaking och det svenska ordförandeskapet i Europeiska unionens råd.

Under den fjärde sessionen, som modererades av Keir Fitch från vid EU:s generaldirektorat för transport och rörlighet (GD MOVE), som Railway Metrics and Dynamics (RMD) fick möjlighet att presentera sin syn på det kanske hetaste ämnet inom järnvägsvärlden – digitala järnvägssystem.

– Vi diskuterade digitaliseringens roll för att järnvägstransporter ska bli mer tillförlitliga och flexibla, och hur vi kan minska kostnaderna och öka kapaciteten, berättar Jan Lindqvist.

Tre större områden täcktes in, införandet av den digitala automatkopplingen (DAC), integreringen av information om tillgångars status (Asset Management) och utveckling med trafikledningssystem (TMS) samt spårning av tåg, vagnar och containrar.

System i systemet skapar unika ekosystem

– Det är väldigt tydligt att vår plattformsstrategi ligger helt rätt i tiden när Europa nu påbörjar full digitalisering av järnvägen, säger Jan Lindqvist.

RMD:s plattform är ett unikt ekosystem som bäst beskrivs som ett så kallat system i systemet. Enkelt förklarat är det en samling av uppgiftsorienterade och unikt dedikerade system, som tillsammans skapar ett nytt, mer komplext system som erbjuder ännu mer funktionalitet och prestanda än vad summan av de ingående systemen klarar var för sig.

– Själva hjärtat i vår systemplattform är PMU-sensorn. Den identifierar i realtid rörelsemönster och mäter acceleration i tre dimensioner. Alla dessa rörelser verifieras mot unika algoritmer. Ju mer data som samlas in – och ju fler PMU:er som installeras runt om i världen – desto bättre blir analysen och desto effektivare blir systemet, säger Jan Lindqvist och fortsätter.

Riktig digitalisering skapar större nytta

Det är med system i system som kan vi höja farten på digitaliseringen på riktigt. Eftersom RMD jobbar med öppen standard kan bolaget samarbeta med alla andra system i Europa.

– Ibland blir andra system en del av vårt och ibland blir vår plattform en del i något större. Nyttan av systemen är inte enbart för individuella vagnsägare, utan för hela systemet. Det är riktig digitalisering, säger Jan Lindqvist.

Dagens Inledningsanförande hölls av Kristian Schmidt, direktör för landtransporter vid GD Move. Därefter syntes många kända profiler på scen, bland andra Andreas Carlsson, Sveriges infrastruktur- och bostadsminister, Roberto Maiorana, generaldirektör för Trafikverket, Paul Mazataud, ordförande för RNE, och Giorgio Travaini, verkställande direktör för Europe’s Rail.

Utöver digitala järnvägssystem, innehåll Rail Transport tre andra större paneldiskussioner. Den första handlade om hur man kan göra gränsöverskridande och multimodala godstransporter lättillgängliga på internationell nivå, den andra fokuserade på biljettsamarbeten över nationsgränser, den tredje diskuterade hur marknaden kan utnyttja järnvägsnätet från start till mål genom Europa på ett så effektivt sätt som möjligt.

För mer information, vänligen kontakta:

Jan Lindqvist, VD
Telefon: +46 (0)70-587 76 26
E-mail:
jan.lindqvist@railwaymetrics.com

Railway Metrics and Dynamics AB är ett svenskt IT-bolag som utvecklar och säljer en systemplattform för analys och övervakning av transport och infrastruktur i realtid. Plattformen består av ett moln- och realtidsbaserat system med patenterad teknik, baserad på avancerade algoritmer och artificiell intelligens, för förvaltning av tillgångar (så kallad ’asset management’). Inledningsvis har Bolaget valt att fokusera på järnvägsindustrin, såsom lok, tågvagnar, räls och annan järnvägsinfrastruktur, men RMD:s system kan med fördel användas inom övriga transport- och infrastrukturmarknader, inklusive byggmarknaden samt humanmarknaden. För järnvägsindustrins aktörer gör Bolagets system det möjligt att bedriva transport med ökad effektivitet, säkerhet, punktlighet och lönsamhet. RMD:s aktier handlas på Spotlight Stock Market.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan: Kärcher och ihopa accelererar cirkulär satsning med nya delningsboxar

Published

on

By

Kärcher, ett ledande företag inom rengöringsteknik, vill uppmana fler människor att konsumera hållbart. En viktig del i främjandet av ett mer hållbart konsumerande är att förändra sättet vi konsumerar och att utveckla nya affärsmodeller. Därför har Kärcher tillsammans med ihopa, en svenskt startup, valt att samarbeta ihop för att testa en tjänst som ger konsumenter en möjlighet till att testa olika produkter. Efter en pilotfas med positivt utfall skalas nu tjänsten upp för att erbjuda premiumprodukter till fler hushåll.

Sedan två år tillbaka har ihopa drivit och vidareutvecklat en ny och hållbar konsumenttjänst som heter Grannbox, där privatpersoner kan få tillgång till produkter för hem och fritid på ett bekvämt och cirkulärt sätt. Tjänsten är enkel att använda och lokalt tillgänglig där folk bor. Detta i kombination med hållbarhetsaspekten motiverade Kärcher att bidra med sina högkvalitativa rengöringsmaskiner till ihopas grannboxar.

– Kärchers höga produktkvalitet och vårt fokus på miljö gör den cirkulära affärsmodellen mycket intressant. Genom vårt nära samarbete med ihopa utvärderar vi hur den cirkulära affärsmodellen kan bidra till ett hållbart användande av våra produkter både ur ett miljöperspektiv och ekonomiskt perspektiv. Vi får direkt feedback på hur konsumenten uppfattar tjänsten och data som hjälper oss förstå hur affärsmodellen påverkar oss långsiktigt, både utifrån produktutveckling, försäljning och underhåll, säger Mikael Rasmusson, vd Kärcher AB.

Varför är det hållbart?

Det finns många produkter som flera hushåll köper och endast använder ett fåtal gånger per år. Grannboxens lösning är att i stället för att varje hushåll ska köpa varsin produkt, finns möjligheten att fler använder en gemensam produkt – på så sätt behövs inte lika många produkter. Det är grundlogiken som på ett radikalt sätt kan komma att minska vårt klimatavtryck.

Pressinbjudan 12 juni 12.00 

Den 12 juni klockan 12:00 bjuds utvald media in för att få ta del av en djupare information om modellen, utfallet och data tills nu, samt riktningen framåt.

Presentationen hålls av Johannes Dahlberg, medgrundare på ihopa, tillsammans med Fredrik Währborg, Quality & Sustainability Manager på Husqvarna och Rasmus Falck, Regional Business Director på Robert Bosch AB samt Mikael Rasmusson, vd för Kärcher Sverige. Eventet hålls vid en nyinvigd grannbox i nyproduktionsområdet Riksten, söder om Stockholm. Transport till platsen erbjuds kostnadsfritt.

Anmäl deltagande senast 9 juni genom email till info@ihopa.com

Kontaktuppgifter:

Johannes Dahlberg, ihopa, 070-756 60 89 johannes@ihopa.com
Mikael Rasmusson, Kärcher AB, 070-325 20 10 mikael.rasmusson@karcher.com

ihopa

ihopa är en startup som grundades 2017 i Stockholm med visionen att göra delning så enkelt, säkert och bekvämt att det kan utkonkurrera standardalternativet att äga själv.

Kärcher AB
Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Företagets huvudkontor finns i Göteborg och med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela landet.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

NanoCap redovisar preliminär omsättning för dotterbolag inom industri för maj 2023

Published

on

By

Stockholm 2023-06-08

NanoCap-koncernen har erhållit preliminära försäljningssiffror från dotterbolag inom industri för maj 2023. Försäljningen uppgick preliminärt till 2,7 MSEK (3,5 MSEK 2022*).

*Justerat för avyttrade dotterbolag

// 

   
För mer information, kontakta bolaget på:
Telefon: +46 (0)8-410 59 140  
ir(at)nanocapgroup.com
www.nanocapgroup.com

 

NanoCap Group AB (publ)

NanoCap har som verksamhet att investera i tillväxtbolag, primärt onoterade, samt utveckla och lansera egna in-house projekt. Målet är att de bolag NanoCap investerar i inom en snar framtid ska organiseras och förberedas för notering. NanoCap har som mål att vara delaktiga i målbolagets affärs- och strategiutveckling.

NanoCap Group AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Amudova AB är NanoCap Group ABs Certified Adviser. Tel: 08-546 017 58 E-mail: info@amudova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.