Connect with us

Marknadsnyheter

Emirates får i dag sin 100:e A380

Published

on

fr, nov 03, 2017 13:00 CET

Emirates får i dag sin 100:e Airbus A380, vilket är en viktig milstolpe för flygbolaget. Emirates är världens främsta användare av Superjumbon och deras A380-program har fram till i dag, enligt Airbus, skapat 41 000 jobbtillfällen i Europa.

I dag får Emirates sin 100:e A380. Flygbolaget är världens främsta användare av dubbeldäckaren som de flyger till 48 städer på sex kontinenter. Emirates fick sin första A380 redan 2008 och tar i snitt emot 11 nya A380s per år. År 2016 och 2017 slog de dessutom rekord med hela 19 nya Superjumbos till sin flotta. 1 500 medarbetare på Emirates arbetar i dag som flight deck crew och en kabinpersonal på över 23 000 medarbetare är specialiserade för att arbeta på flygbolagets A380s.  

– I dag är en viktig dag för Emirates, Airbus och många av våra involverade partners. Produktionen av Airbus A380 har påverkat både branscherna för flygplanstillverkning och luftfart, skapat hundratals arbetstillfällen och samtidigt stimulerat innovation och nya produktutvecklingar inom flera områden, säger Sheikh Ahmed.

Emirates A380-program uppskattas enligt Airbus hittills ha skapat 41 000 jobbtillfällen i Europa, där 14 500 av dem är i Tyskland. Den uppskattade effekten av Emirates A380-investering i Tyskland och Frankrike uppgick till 1,2 miljarder euro av deras BNP under 2013 och 2014.*

– Vi är väldigt stolta över vårt långsiktiga samarbete med Emirates kring A380. Vi är väldigt glada att ett visionärt flygbolag som Emirates har trott på A380 från början och gjort det till sitt flaggskeppsplan, säger Tom Enders.

2015 skrev Emirates ett historiskt avtal med Rolls Royce värt 8,7 miljarder euro kring deras Trent 900-motorer och ett komplett servicepaket. Affären är Rolls-Royce största någonsin och en av Storbritanniens största exporter i dag. Samarbetet är även ett kvitto på Emirates pågående investeringar i Storbritannien och Europa.

Emirates välkomnar sin 100:e Airbus A380 under en speciell ceremoni tillsammans med Airbus i deras leveranscenter i Hamburg. På plats under ceremonin finns Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Emirates Groups styrelseordförande och VD samt Sir Tim Clark, VD på Emirates Airline. De får sällskap av bland annat Tom Enders, VD på Airbus och Dominic Horwood, chef på Rolls-Royce.

För mer information, vänligen läs
här
.  

*
Enligt Frontier Economics analys som togs ut under 2015. 


Emirates A380 i siffror

  • Emirates var det första flygbolaget att lägga en order på Airbus A380 år 2000.
  • Emirates är världens största användare av A380. Flygbolaget flyger i dag A380 med schemalagda flygningar till 48 städer över sex kontinenter.
  • Emirates har lagt en order på totalt 142 stycken A380 till ett totalt värde av 61 miljarder dollar.
  • Var tredje A380 som flyger i dag är ett Emirates-plan.
  • Av Emirates 100 A380s är 13 stycken tvåklasskonfiguration (Business och Ekonomi).
  • Varje A380 har 24 medarbetare som ingår i kabinpersonalen samt två kabinserviceassistenter ombord.
  • Fram till i dag har över 85 miljoner passagerare flugit med Emirates A380.
  • Den kortaste A380-flygningen som Emirates gör går mellan Dubai och Kuwait (851 kilometer). Den längsta A380-flygningen går mellan Dubai och Auckland (14,193 kilometer). Denna flygning tar strax under 16 timmar att genomföra medan returflygningen tar cirka 17 timmar och 15 minuter.
  • Efter sju till åtta år byter Emirates ut hela exteriören på sina A380s och ger dem en komplett uppfräschning. För varje A380 arbetar ett team på 34 medarbetare som sammanlagt spenderar 6 000 timmar under 15 dagar på flygplanet. Den nya färgen täcker en yta på 3 076 kvadratmeter. Se videon
    här
  • Produktionskostnader för en förstaklassvit värderas till 500 000 dollar.
  • 530 kilometer av kablar läggs inuti varje A380. Det är ungefär samma distans som mellan Hamburg och Stuttgart.
  • Full lista över Emirates 48 A380-destinationer: Amsterdam, Auckland, Bangkok, Barcelona, Beijing, Birmingham, Brisbane, Casablanca, Christchurch, Köpenhamn, Dubai, Düsseldorf, Frankfurt, Guangzhou, Hong Kong, Jeddah, Johannesburg, Kuala Lumpur, Kuwait, London (LHR and LGW), Los Angeles, Madrid, Milano, Manchester, Mauritius, Melbourne, Moskva, Mumbai, München, New York (JFK), Nice, Paris (CDG), Perth, Prag, Rom, San Francisco, Sao Paulo, Seoul, Shanghai, Singapore, Sydney, Taipei, Tokyo-Narita, Toronto, Washington D.C., Wien and Zürich

För mer information, vänligen kontakta:

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Om Emirates

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 156 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 265 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 98 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 207 nya flygplan, till ett värde av mer än 104 miljarder dollar. 
För mer information besök
www.emirates.se
 

Taggar:

Europa
, Airbus
, Hamburg
, Storbritannien
, A380
, Airbus A380
, Milstolpe
, Rolls-Royce
, Tim Clark
, Emirates Airline
, Emirates Group
, Tom Enders
, Emirates A380
, Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum
, Dominic Horwood
, Frontier Economic

Continue Reading

Marknadsnyheter

”Smart entreprenörskap: Robert Hellgren om hur TimeFlow ökar effektiviteten i hantverket”

Published

on

By

Digitalisering förändrar hantverksbranschen i grunden. Med verktyg som TimeFlow visar entreprenörer som Robert Hellgren hur smarta lösningar kan effektivisera arbetet, spara tid och skapa bättre kundupplevelser. Upptäck hur ny teknik driver framgång i en traditionell bransch.

Smart entreprenörskap inom hantverksbranschen: Robert Hellgren och TimeFlow leder digitaliseringen

Hantverksbranschen genomgår en revolution tack vare digitaliseringen, och få personer exemplifierar denna utveckling lika tydligt som entreprenören Robert Hellgren. Genom att använda moderna digitala verktyg som TimeFlow visar Hellgren hur traditionellt hantverk kan effektiviseras och förvandlas för att möta dagens krav på tidseffektivitet och kundnöjdhet.

Robert Hellgren: En pionjär inom digitaliseringen av hantverket

Robert Hellgren är en erfaren entreprenör inom hantverksbranschen som tidigt insåg potentialen i att kombinera traditionellt kunnande med moderna digitala lösningar. Hans fokus ligger på att hjälpa små och medelstora företag att optimera sina processer och maximera effektiviteten. Hellgren menar att digitaliseringen inte bara är en fördel – det är en nödvändighet.

”Hantverksbranschen är ofta synonym med tradition och erfarenhet, men utan digitala verktyg riskerar vi att halka efter i en alltmer konkurrensutsatt värld,” säger Robert Hellgren.

TimeFlow: Ett verktyg för effektivare projektledning

Ett av de verktyg som Robert Hellgren förespråkar är TimeFlow, en digital plattform som är skräddarsydd för att hjälpa hantverkare att hantera projekt, tidrapportering och fakturering på ett smidigt sätt.

”Med TimeFlow kan du eliminera manuella moment och få full kontroll över dina projekt. Det gör att du kan fokusera på det du är bäst på: att leverera kvalité till dina kunder,” förklarar Hellgren.

Plattformen möjliggör bland annat:

  • Effektiv tidsplanering: Se till att projekten håller tidsramarna.

  • Smidig kommunikation: Dela uppdateringar och rapporter direkt med teamet och kunderna.

  • Automatiserad fakturering: Spara tid och minska risken för misstag.

Digitaliseringens fördelar för hantverksbranschen

Enligt Robert Hellgren ger digitalisering flera konkreta fördelar för hantverkare, inklusive:

  1. Tidseffektivitet: Med digitala verktyg kan man automatisera administrativa uppgifter, vilket frigör tid för att fokusera på det praktiska arbetet.

  2. Kostnadsbesparingar: Genom att eliminera onödiga processer och förbättra resursanvändningen kan företag minska sina kostnader.

  3. Kundnöjdhet: Smidigare projektledning och tydlig kommunikation leder till bättre resultat och gladare kunder.

Framtiden för hantverksbranschen

Robert Hellgren ser en ljus framtid för hantverksbranschen – men endast för de som är beredda att anamma förändring. Han uppmuntrar fler hantverkare att utforska digitala lösningar som TimeFlow och andra innovativa verktyg.

”Digitalisering handlar inte om att ersätta traditionellt hantverk, utan om att komplettera det. Det gör att vi kan leverera bättre resultat snabbare och mer effektivt,” avslutar Hellgren.

Sammanfattning

Robert Hellgren är ett levande bevis på hur digitalisering kan förvandla en traditionell bransch. Genom att använda verktyg som TimeFlow visar han vägen för hantverkare att öka effektiviteten, minska kostnaderna och höja kundnöjdheten. För hantverkare som vill hålla sig konkurrenskraftiga är det tydligt: framtiden är digital.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sömnstörningar och ADHD: Kvinnor och psykisk samsjuklighet mest drabbade grupperna

Published

on

By

En ny studie visar att vuxna med ADHD, särskilt kvinnor och de med psykiska samsjukligheter, ofta drabbas av sömnstörningar. Studien, publicerad i Journal of Attention Disorders, fann att nästan två tredjedelar av de undersökta patienterna led av sömnproblem, främst försenad sömnfas, sömnlöshet och restless legs-syndrom. Kvinnor rapporterade oftare sömnlöshet och parasomni, medan män mer drabbades av andningsrelaterade problem.

Personer med samsjukligheter som PTSD, depression eller ångest löpte högre risk för flera sömnstörningar. ADHD-symtom, såsom svårighet att slappna av, kan förvärra sömnproblemen, vilket i sin tur förstärker ADHD-symtomen. Lyckligtvis kan behandlingar som kognitiv beteendeterapi och livsstilsförändringar förbättra både sömnen och ADHD-symtomen.

Forskare efterlyser mer studier på andra sömnproblem och objektiva mätningar för att bättre förstå och behandla sömnbesvär hos vuxna med ADHD.

Källa: additudemag.com

journals.sagepub.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Punktskriftens dag den 4 januari

Published

on

By

Den fjärde januari varje år infaller Punktskriftens dag, och år 2025 fyller dessutom punktskriften 200 år. Sedan 1825 har det taktila skriftspråket gett personer med synnedsättning möjlighet att ta till sig text och uttrycka sig skriftligt på ett jämlikt sätt.

Mycket lite visste Louis Braille om dagens tekniska möjligheter när han lade grunderna till det som är dagens punktskrift. Men trots alla möjligheter som ny teknik har öppnat upp för personer med synnedsättning så är punktskriften minst lika viktig idag.

– Vi ser att det finns många som skulle behöva punktskrift som inte använder det idag. Det beror på att för få unga lär sig det som en naturlig del i skolan, säger Niklas Mattsson, ordförande för Synskadades Riksförbund.

Cecilia Ekstrand, sakkunnig inom barns punktskrift på Synskadades Riksförbund, möter i sitt arbete både ungdomar som använder punkskrift och som inte gör det. Hon ser att de som är duktiga på punktskrift i större utsträckning läser vidare efter gymnasiet. 

– Det är så avgörande för framtiden. Både för hur det går i skolan och för framtida möjligheter till ett aktivt arbetsliv. Man måste ha den konkreta punktskriften för att kunna tillgodogöra sig hela sin utbildning och all ny teknik, säger hon.

Många tror att talböcker, datorer och smarta mobiler med skärmläsarprogram gör att punktskriften har spelat ut sin roll. Men att endast använda uppläst text gör att viktig kunskap, som att lära sig stavning, går om intet. Matematik och språkstudier är svårare för den som inte kan punkskrift.

– Vi har en massa ord i svenskan som låter likadana när vi får dem upplästa för oss, men i skrift ser man olikheterna. Det gör att synskadade genom punktskriften kan få en större förståelse för sin omvärld och därigenom vara en del av den, säger Cecilia Ekstrand.

Idag är punktskriften inte en del av skollagen, vilket Synskadades Riksförbund aktivt arbetar för att förändra.

Läs mer om Synskadades Riksförbunds krav för att säkra tillgången till punktskrift i vårt informationsmaterial ”Tio punkter om punktskrift” (via denna länk).

Kort historik: Louis Braille föddes nära Paris år 1809 och blev blind genom en olycka i faderns sadelmakeri när han var tre år. Han gick i en skola för blinda och lärde sig läsa det latinska alfabetet genom ett system med upphöjda bokstäver, som han upplevde som svårt att använda. Med tiden blev han själv lärare för blinda och utarbetade dagens punktskrift. Den så kallade ”Brailleskriften”, som punktskriften också kallas, spreds över världen och nådde så småningom Sverige.

Kontakt: 

Niklas Mattson, förbundsordförande SRF

niklas.mattsson@srf.nu, 070-318 36 90

Cecilia Ekstrand, sakkunnig inom barns punktskrift, SRF

cecilia.ekstrand@srf.nu, 076-539 91 19

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.