Connect with us

Marknadsnyheter

Emissionens utfall och listning

Published

on

ti, jun 26, 2018 13:53 CET

Frill Holding AB (“Frill” eller “Bolaget”) publicerar utfallet i samband med teckningsperioden som avslutades den 14 juni. Bolaget har genom en spridningsemission och en riktad emission till större befintliga investerare mottagit cirka 24,5 MSEK i teckningsanmälningar, motsvarande ca 122 % av den efterfrågade storleken på kapitalanskaffningen. Båda emissioner genomfördes under samma villkor.

Bolagets målsättning är att listas under tidig höst.

Frill förbereder ansökan till Nasdaq First North. Inför den planerade listningen har Frill genomfört en spridningsemission till allmänheten, samt en riktad emission direkt till kvalificerade investerare under samma villkor. Med det inkommande kapitalet kan Bolaget bedriva intensifierad marknadsbearbetning i USA, England och Europa. Frills produkter har mottagits med stort intresse runtom i världen, inte minst i USA som har varit den drivande kraften bakom Frills förmåga att dubbla antalet återförsäljare under första kvartalet 2018 (från cirka 280 stycken till cirka 600).

Flera aktörer och kunder efterfrågar nya smaker och produkter. Därför kommer en del av det anskaffande kapitalet användas till utveckling av nya glassmaker samt utforskning av nya produktkategorier inom frozen foods-segmentet, vilket görs möjligt av den anpassningsbara teknologiplattform som Frill har.

Om Frill Holding AB

Frill Holding AB grundades i mars 2014 som en avknoppning från Zendegii Retail-koncernen, baserad i London. Företagets fokus är utveckling av innovativa och hälsosamma livsmedel inom fryssegmentet. Efter flera år av forskning och innovation har Frill skapat en unik teknologiplattform med ett brett användningsområde. Frill arbetar för att skapa ett hälsosamt, trovärdigt och globalt varumärke genom att utmana vedertagna sanningar inom en av de mest ohälsosamma livsmedelskategorierna: Glass.

Frills första produktkategori, Frill The Frozen Smoothie innehåller bara frukt, bär och grönsaker. Inget tillsatt socker, inga sötningsmedel eller mejeriprodukter. Sötman kommer enbart från frukterna och bären. Därtill är Frill rik på fibrer, det enda makronäringsämne som de flesta i västvärlden äter alldeles för lite av och vars hälsofördelar blir allt mer omtalade och uppbackade av forskningsresultat. Glassen har hittills lanserats framgångsrikt hos stora återförsäljare i Storbritannien, Sverige och USA. Ambitionen är att etablera varumärket på de europeiska, amerikanska och senare de asiatiska marknaderna.

I september 2017 förvärvade Frill det svenska startup-bolaget Add Nutrition AB, en framgångsrik producent av proteinglass. Förvärvet möjliggör en strategi som kan möta efterfrågan i två snabbt växande livsmedelssegment – Hälso- resp. funktionssegmentet.

Påminnelse: all information som rör Frills Corporate/IR-information kommuniceras hädanefter via www.frillholding.com.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Khosro Ezaz-Nikpay
VD, Frill Holding AB
E-post: khosro.nikpay@frill.eu

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys