Connect with us

Marknadsnyheter

Essity och United Nations Foundation sammankallar till Dialog om FN:s Globala Hållbarhetsmål

Published

on

on, okt 18, 2017 18:15 CET

Ledande globala hygien- och hälsobolaget Essity sammankallade idag till det femte årsmötet av UN Foundations dialog om den globala agendan vid FN:s högkvarter i New York. Mötet sammanför företag, myndigheter och intresseorganisationer för diskussioner kring hur FN:s globala mål för hållbar utveckling ska uppnås. Essity medverkar för andra året i rad i syfte att öka kunskap och insikter om hur människor världen över kan öka sitt välbefinnande genom hygien och hälsa.

Den globala dialogen möjliggör diskussion mellan ledande företrädare från olika branscher om hur offentlig och privat sektor kan arbeta tillsammans för att uppnå FN:s globala hållbarhetsmål, som lanserades under 2015.

I sitt öppningsanförande poängterade Magnus Groth, Essitys vd och koncernchef, vikten av att företag, myndigheter och intresseorganisationer samarbetar för att gemensamt bidra till att FN:s globala hållbarhetsmål uppnås.


 
Som ett av världens största hygien- och hälsoföretag är FN:s hållbarhetsmål mer än ett gott syfte, det skapar även affärsmöjligheter. UN Foundations dialog skapar värdefulla möjligheter för oss att dela erfarenheter med andra ledande företrädare och diskutera hur vi gemensamt kan bidra till att hållbarhetsmålen uppnås. Genom att sammankoppla vår verksamhet med sex av hållbarhetsmålen skapas nya innovationer och samarbeten som leder till förbättringar för människor, miljön, samhället och företaget. Detta är avgörande för att lösa de globala utmaningar som hållbarhetsmålen pekar på, säger Magnus Groth, vd och koncernchef, Essity.

Diskussionerna skedde i fyra separata sidoseminarier där Magnus Groth ledde samtalet med fokus på Hållbarhetsmål 6: Rent Vatten och Sanitet.


 
Bristfällig hygien och sanitet skapar hinder för hälsa, välmående och utveckling för miljontals människor. Under flera decennier har vår kunskap, expertis och engagemang bidragit till ökad hygien- och hälsostandard världen över. Under förra året utbildade Essity två miljoner människor om menstruation, pubertet, handhygien, kontinensvård och föräldraskap. Vi vill verkligen öka kunskapen om dessa frågor och bryta de tabu som finns, avslutar Magnus Groth.

För ytterligare information, kontakta:

Henrik Sjöström, Media Relations Manager, +46 8 788 51 36

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter och lösningar inom Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products och Medical Solutions), Consumer Tissue och Professional Hygiene. Vår vision är att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. Försäljning sker i cirka 150 länder under många starka varumärken som de globalt ledande TENA och Tork samt andra varumärken som exempelvis Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare och nettoomsättningen 2016 var cirka 101 miljarder kronor (10,7 miljarder euro). Affärsverksamheten bygger på en hållbar affärsmodell där värdeskapande för människor och miljö sätts i centrum. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity ingick tidigare i SCA-koncernen. För mer information, besök
www.essity.com
.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pricer omdefinierar butikshyllorna med Pricer Avenue™

Published

on

By

Pricer lanserar Pricer Avenue™, ett banbrytande system av elektroniska hylletiketter som omdefinierar butiksupplevelsen. Med varje detalj noggrant omarbetad, höjer detta system kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för detaljhandeln. Genom att kombinera skandinavisk design och modulär teknologi sätter Pricer Avenue™ en ny standard för hyllkantskommunikation. Piloter lanseras 2025.

Pricer introducerar Pricer Avenue™, ett nytt system som omdefinierar den traditionella butikshyllan för den globala detaljhandelsmarknaden. Den här innovativa lösningen öppnar upp helt nya möjligheter för vad digitala etiketter kan åstadkomma. Designad för att möta de verkliga utmaningar som detaljhandeln står inför idag, kombinerar systemet elegant skandinavisk estetik av den välkända svenska industridesignern Nikolaus Frank, avancerad modularitet och intelligent teknologi. Sammantaget förvandlar detta kilometer av outnyttjat hyllutrymme till en dynamisk, förstklassig kommunikationsplattform.

Vi är stolta över att kunna presentera Pricer Avenue™, ett helt nytt kommunikationssystem för butikshyllan. Med den snyggaste, mest avancerade etiketten på marknaden i kombination med en strömdriven kommunikationsskena kan detaljhandlare kommunicera med kunder på en helt ny nivå vilket helt förändrar butiksupplevelsen, säger Pricers Chief Product Officer Finn Wikander.

Centralt för systemet är kommunikationsskenan som kombinerar strömförsörjningen och smart datafunktionalitet med flexibel anslutning. Den här kommunikationsplattformen öppnar nya dörrar och intäktsströmmar för handlare, vilket gör det möjligt för dem att förbättra kundupplevelsen och förändra hur de interagerar med kunder i butik. I samarbete med Epishine har Pricer även integrerat en självdriven enhet. Epishines teknologi fångar inomhusljus för att göra elektroniken självförsörjande, vilket eliminerar behovet av batterier.

De strömlinjeformade och enhetliga Pricer Avenue™-etiketterna ersätter de traditionella digitala etiketterna, vilket skapar en snyggare och mer enhetlig estetik. Etiketterna sätts enkelt på skenan med en snap-on funktion, har en uppgraderad display, med en smalare ram som gör den aktiva ytan större och ökar kommunikationsmöjligheterna. Etiketterna är designade för att fungera perfekt tillsammans, och när de kombineras skapas en dynamisk Floating Canvas, vilket gör att man flexibelt kan ändra budskap.

Pricer Avenue™ är inte bara en ny digital etikett det är en ny innovativ uppgradering av hyllkanten. Vi har skapat en plattform som levererar värde för detaljhandlare, höjer kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för kommunikation i butiken. Med Pricer Avenue™ ger vi varumärken och handlare möjlighet att utforska helt nya möjligheter på hyllkanten, säger Chris Chalkitis, Chief Technology & Digital Officer på Pricer.

Pricer, ett ledande globalt företag inom den retail tech baserat i Sverige, presenterar detta nya koncept på National Retail Federation 2025 Expo i New York. Piloter för Pricer Avenue™ lanseras under 2025.

Läs mer om Pricer Avenue™ och Pricer på: www.Pricer.com/priceravenue

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Finn Wikander, Chief Product Officer, +46 705 233077, finn.wikander@pricer.com

Chris Chalkitis, Chief Digital Officer, +46 70 4849812, chris.chalkitis@pricer.com

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pricer och Focal Systems ingår strategiskt samarbete för att ta nästa steg i digitaliseringen av fysiska butiker

Published

on

By

Pricer och Focal Systems, en ledande aktör inom AI-lösningar för butikshyllor, ingår ett strategiskt samarbete för att påskynda digitaliseringen och optimeringen av den fysiska butiken för detaljhandlare världen över.

Genom samarbetet förenas Pricers innovationer inom dynamisk prissättning och kommunikation vid butikshyllan med Focal Systems avancerade lösningar för datorseende och produkttillgänglighet, för att maximera kundnöjdheten och optimera arbetet i butiken.

Pricer var först på marknaden med dynamisk prissättning och digitalisering av kommunikationen mellan etiketterna på butikshyllan och kunden, och har varit en ledande partner för detaljhandelns digitalisering. Focal Systems har varit pionjär inom tillämpningen av datorseende för att digitalt i realtid få information om vilka produkter som finns tillgängliga på hyllan. Tillsammans gör Pricer och Focal Systems det möjligt för detaljhandlare att effektivisera arbetet i butiken, minimera antalet slutsålda produkter, öka försäljningen och förbättra kundnöjdheten.

Samarbete för ökad effektivitet vid butikshyllan

För butikerna ger integrationen av Focal Systems AI-baserade kameror med Pricers ledande plattform för elektroniska hyllkantsetiketter ett flertal fördelar:

Insikter i realtid: Genom en automatisk signal när en slutsåld produkt upptäcks kan butikspersonal snabbt fylla på hyllan, vilket ger nöjdare kunder.

Dynamisk automatisering av arbetsflöde: Arbetsflödet automatiseras och uppgifter anges i prioriteringsordning så att butikspersonalen kan arbeta effektivare.

Patenterad innovation: Kamerabaserad detektering av slutsålda varor, blinkande digitala etiketter och information om alternativa platser där en vara kan finnas.

Sömlös integration: Standardiserade API:er som skapar unikt värde och synkroniserar etiketternas blink, ger uppdaterad information och insikter om status på butikshyllorna.

Pricers och Focal Systems kombinerade lösning med ett helt digitaliserat flöde av information om butikshyllan ger ett mätbart värde för handlarna.

Strategiskt samarbete för framtidens detaljhandel

Vi är stolta över att kunna kombinera vår ledande teknik med Focal Systems AI-baserade kamera. Vi är båda övertygade om vikten av att digitalisera den fysiska butiken. Pricer har varit pionjär inom dynamisk prissättning och kommunikation vid butikshyllan. Tillsammans med Focal Systems tar vi nästa steg och digitaliserar det som finns på hyllan och det som inte finns för att öka effektiviteten för detaljhandeln, säger Chris Chalkitis, CDO på Pricer.

Focal Systems AI-teknik förändrar arbetet inom detaljhandeln genom att butikshyllorna övervakas i realtid och att arbetet med att fylla på varor på hyllorna optimeras.

Samarbetet med Pricer, som är en globalt ledande aktör med unika innovationer och teknik, skapar ett stort värde för detaljhandlare. Tillsammans levererar vi en integrerad, datadriven lösning som gör verksamheten mindre komplex, automatiserar arbetsflöden och förbättrar upplevelsen i butiken. Vi ser fram emot att visa upp resultatet av vårt samarbete för handlare och deras kunder, säger Kevin H. Johnson, vd på Focal Systems.

Framtidens lösning visas på NRF 2025

Samarbetet presenteras på mässan National Retail Federation (NRF) Big Show i januari 2025, där Pricer och Focal Systems visar den integrerade lösningen i Pricers monter. Samarbetet är startskottet för ett helt nytt sätt att arbeta med butikshyllor och tar innovation inom detaljhandeln till en ny nivå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Chris Chalkitis, Chief Digital Officer, 0704-849812

Finn Wikander, Chief Product Officer, 0705-233077

info@pricer.com

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Om Focal Systems

Focal Systems är en ledande leverantör av AI-drivna lösningar baserade på datorseende som hjälper detaljhandeln att automatisera verksamheten och optimera produkttillgängligheten genom realtidsövervakning av hyllorna. Med denna avancerade teknik får handlarna användbara insikter för ökad effektivitet och lönsamhet. För mer information, besök www.focal.systems.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Att känna samhörighet med naturen kan lindra psykiska påfrestningar efter förlusten av en närstående.

Published

on

By

En studie publicerad i International Journal of Environmental Research and Public Health undersökte hur förlust av en närstående i COVID-19-pandemin påverkar psykisk hälsa. Komplicerad sorg, en långvarig och intensiv sorg som påverkar vardagen, kopplades till högre risk för depression och ångest. Studien fann att en stark känsla av samhörighet med naturen kunde mildra dessa negativa effekter.

Studien, som omfattade 153 deltagare som förlorat en närstående till COVID-19, visade att de med starkare koppling till naturen upplevde lägre nivåer av depression och ångest trots svår sorg. Resultaten tyder på att samhörighet med naturen kan fungera som en skyddsfaktor, genom att ge en känsla av tillhörighet när en betydelsefull person gått bort.

Forskningen belyser relationen mellan naturupplevelser och sorg, men resultaten bör tolkas med försiktighet då studien genomfördes under en unik global pandemi och på en begränsad urvalsgrupp.

Källa: psypost.org

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.