Connect with us

Marknadsnyheter

EYEON GROUP AB (publ): Lämnar marknadsuppdatering augusti

Published

on

EyeonGroup lämnar marknadsuppdatering om verksamheten från augusti.

  • Försäljningen B2B slog på nytt rekord med över 700 vunna affärer i augusti månad. Totalt antal kunder i Bolagets B2B tjänst, Enterprise, har under augusti månad passerat 1 800 genom egen försäljning och genom återförsäljare. Affärerna i B2B-tjänsten är av varierande storlek och varierar i årsvärde mellan cirka 4 TSEK och 165 TSEK.
  • I augusti hade Bolaget cirka 258 000 aktiva abonnemang genom befintliga partners/återförsäljare white label B2B2C och B2B2B. Detta var en ökning jämfört med juli med cirka 6 000 aktiva abonnemang. Tillsammans med 2 000 aktiva abonnemang via Protectia B2C uppgår antalet aktiva abonnemang till cirka 260 000. Därtill har försäljningen av VPN-abonnemang passerat 8 000 abonnemang vilket gör att antalet aktiva abonnemang passerat 268 000 under augusti.
  • B2B tjänsten har under augusti lanserats även på den spanska marknaden. Sedan tidigare sker försäljning mot Sverige, Norge, USA, UK, Schweiz och Finland. I september kommer B2B tjänsten även att lanseras i Litauen.
  • Rekrytering av säljare pågår för fullt som tidigare kommunicerat. Antal säljare i verksamheten har under augusti varit 14 stycken. Ytterligare 11 säljare är på väg in vilket innebär att från september kommer 25 säljare inklusive återförsäljare att vara i gång. Fokus fortsatt är att nå målet om cirka 30 säljare inklusive återförsäljare/partners.
  • Under augusti släpptes kvartalsrapport 2 med en försäljningstillväxt om 112% jämfört med motsvarande kvartal 2023 samt en justerat EBITDA-marginal på 55%. Detta indikerar tydligt vilken potential verksamheten har att driva tillväxt framöver. Efter publicering av kvartalsrapporten har flera insynsköp skett.
  • Från och med september kommer Fredrik Björklund att tillträda som VD för EyeonGroup med följden att Børge Granli kommer överta ordförandeposten i styrelsen. Vidare har huvudägaren Mattias Kaneteg meddelat att han står till valberedningens förfogande som styrelseordförande till årsstämman 2025.

För mer information, kontakta

Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)

Telefon: 070-892 35 92

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Om EyeonGroup

Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys