Marknadsnyheter
Eyeonid group AB (publ) tecknar tvåårigt partneravtal med Ateles Consulting AB om återförsäljning av Eyeonids proaktiva ID-bevakningstjänster
ti, okt 24, 2017 11:31 CET
I slutet av april 2017 tecknade Eyeonid och Ateles en avsiktsförklaring om samarbete och återförsäljning av Eyeonids tjänster som nu har lett till ett tvåårigt partneravtal.
Ateles som har sin spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av innovativa och användarvänliga e-handelslösningar kommer erbjuda Eyeonids tjänster till sina kunder som bl. a består av flera av Sveriges större modevarumärken. Vidare har Ateles lagt stort fokus på att såväl GDPR-säkra sina egna system och lösningar till kunder som att ta fram nya GDPR-erbjudanden.
Eyeonid Group AB (publ) som utvecklar proaktiva ID-bevakningstjänster och Textanalystjänster under varumärkena EyeOnID, EyeOnPass och EyeOnText har tydligt positionerat sina tjänster som ”First line of Defence” säkerhetstjänster, som passar väl in mot kommande GDPR förordningen och Ateles kunder.
Partneravtalet innebär att Ateles kommer att kunna återförsälja samt erbjuda samtliga av Eyeonids tjänster. Parterna kommer löpande under avtalet tillsammans arbeta fram olika paketeringarna och erbjudanden som Ateles sedan succesivt kommer att erbjuda.
”GDPR är en fråga högt upp på agendan för alla våra kunder likväl som ID-säkerhet. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda expertis inom området kopplat till digital handel. I och med samarbetet med Eyeonid, säkrar vi ytterligare en viktig pusselbit för våra kunders anpassning till de nya reglerna som GDPR medför, samtidigt som vi stärker vårt erbjudande gällande ID-bevakning kopplat till digital handel”
, säger Pär Eliasson, VD på Ateles Consulting.
”Det känns extra roligt att ha kommit i mål med detta avtal då Ateles har väldigt goda kunskaper och erfarenheter inom ett, för Eyeonid, strategiskt viktigt område – e-handel. Eyeonids produkter och tjänster gällande såväl säkerhet som inom GDPR-området passar som handen i handsken för den verksamhet som Ateles bedriver och jag är övertygad om att deras kunder kommer att uppskatta vårt gemensamma erbjudande”,
säger Daniel Söderberg, VD på Eyeonid Group AB (publ).
Eyeonid hjälper till att identifiera och varna kunden när känslig information som påverkar det verkliga livet, relationer eller finansiell säkerhet finns tillgänglig på nätet. Genom sin egenutvecklade tekniskt komplexa plattform som är uppbyggd av flertalet tjänster och komponenter möjliggörs integration mot såväl B2B som direkt till B2C.
För ytterligare information vänligen kontakta:
Henrik Sundewall, styrelseordförande Eyeonid: 076-877 00 00.
Daniel Söderberg, VD Eyeonid, Tfn: 073-422 79 30, e-post:
daniel.soderberg@eyeonid.com
Se även:
www.eyeonid.com
Eyeonid grundades 2014 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.
Ateles är en pionjär inom e-handel och har sedan starten 2001 upparbetat ett enormt kunskapskapital. Bolaget arbetar med kunder i både B2C- och B2B-segmenten för att skapa lösningar som ökar effektiviteten, kundlojaliteten och försäljningen. På kundlistan finns bl.a. Brothers, Daniel Wellington, GANT, Gina Tricot, Gresvig Retail Group, Møller Bil, IDÉ House of Brands och Polarn O Pyret. Ateles arbetar med hela Norden som marknad och har idag drygt 60 anställda med kontor i Linköping, Stockholm och Oslo.
Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2017.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke