Connect with us

Marknadsnyheter

Fastpartner hyr ut 980 kvm till Prodoc i Liljeholmen

Published

on

Fastpartner har hyrt ut ett kontor om 980 kvadratmeter till Prodoc i fastigheten Syllen 4 på Förmansvägen 11 i Liljeholmen. Prodoc är ett IT-bolag med visionen att ”skapa arbetsglädje genom att säkerställa en problemfri vardag för våra kunder och användare”. Med en rikstäckande service- och supportorganisation med eget lager- och logistikcentrum hjälper Prodoc sina kunder att frigöra tid och kraft till sin kärnverksamhet. Detta genom att säkerställa funktionella, effektiva och problemfria dokument-, klient- och kommunikationstjänster där kund, användare, miljö, service och funktion är i fokus. Inflyttning i den nya lokalen, som har ett fantastiskt ljusinsläpp och unika takhöjder, sker den 1 oktober.

Fastigheten Syllen 4 omfattar cirka 11 000 kvm lokaler och är miljöcertifierad enligt BREEAM In-Use Very Good. Cykelrum, miljörum och garage i två våningsplan samt helt nya hissar och ventilationsanläggning ger en funktionalitet i toppklass. Läget i Liljeholmen är fantastiskt, endast cirka 50 meter från tvärbanans station i Årstadal. Därifrån tar man sig snabbt till Liljeholmens Galleri och T-bana eller tågstationen i Årstaberg. Området erbjuder ett brett serviceutbud och vid Liljeholmskajen finns många restauranger samt en trevlig miljö för promenader.  

Vi hälsar Prodoc varmt välkomna som hyresgäst på Förmansvägen 11. Vi är stolta över att vi tillsammans hittat en strategiskt bra lösning för Prodoc där de kan leverera på sina kärnvärden om arbetsglädje, engagemang, kompetens och kundfokus, säger Thomas Nilsson, Förvaltare hos Fastpartner.

Stockholm den 26 mars 2024

För vidare information vänligen kontakta:

Thomas Nilsson, Förvaltare Fastpartner AB
Tel: 08 – 645 40 71
E-post: thomas.nilsson@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
Tel: 08 – 562 517 07
E-post:
cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2024 kl 11:15.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Anna-Karin Stenberg ny ledamot i Ellevios styrelse

Published

on

By

Anna-Karin Stenberg har valts in som ordinarie ledamot i styrelsen för Ellevio.

Anna-Karin Stenberg har en bakgrund från bland annat Vattenfall där hon haft flera chefspositioner, senast chef för affärsområde Markets. Hon har även mångårig ledarerfarenhet från teknik-, telekommunikations- och hälsovårdssektorerna.

Anna-Karin Stenberg efterträder Sten Olsson som Folksams ägarrepresentant i Ellevios styrelse.

Ellevios styrelse består från och med den 15 januari 2025 av följande ordinarie ledamöter:

Fredrik Persson, styrelseordförande (oberoende)

Anna Belfrage (nominerad av Tredje AP-fonden)

Lars Clausen (nominerad av OMERS Infrastructure)

Göran Hägglund (nominerad av AMF)

Karin Jarl Månsson (nominerad av OMERS Infrastructure)

Michael McNicholas (nominerad av OMERS Infrastructure)

Anna-Karin Stenberg (nominerad av Folksam)

Tomas Bergquist (arbetstagarrepresentant)

David Tegehall (arbetstagarrepresentant)

För ytterligare information, kontakta:

Sarah Östberg, Head of Financial and Sustainability Communications, 070-971 12 40, fornamn.efternamn@ellevio.se

Ellevios pressjour 020-20 20 60 (tillgänglig dygnet runt)

Om Ellevio

Som ett av Sveriges ledande energiföretag har Ellevio en central roll i resan mot ett elektrifierat, fossilfritt samhälle. Vi erbjuder eldistribution och energilösningar till privat- och företagskunder. Våra elnät sträcker sig från kust till kust i Mellansverige och säkerställer trygg och stabil elförsörjning. Genom omfattande investeringar i energisystemet och innovativa energilösningar hjälper vi industrin och transportsektorn att ställa om och bidrar till framväxten av ett hållbart samhälle. Ellevio har nästan en miljon kunder och 800 anställda. Företaget ägs av pensionsförvaltarna AMF, Folksam, OMERS Infrastructure och Tredje AP-fonden. Läs mer på Ellevio.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Atrium Ljungberg bjuder in till presentation av bokslutskommuniké 2024, den 31 januari klockan 9.00

Published

on

By

Med anledning av bokslutskommuniké 2024 bjuder Atrium Ljungberg in till webbpresentation klockan 9.00 den 31 januari. Bokslutskommunikén offentliggörs klockan 7.30 samma dag.

Analytiker, investerare, media och andra intresserade är välkomna att delta i presentationen där vd Annica Ånäs och cfo Anna Jepson presenterar resultatet för 2024. Presentationen hålls på svenska och kan följas via webb med möjlighet att ställa frågor.   

Länk till webbsändning:
https://direktstudios.se/al2024q4swevideo

Vill du ställa frågor, anslut via denna länk:
https://direktstudios.se/al2024q4sweqa

Presentationen nås efter sändning på bolagets webbplats www.al.se/ir.

En engelsk presentation sänds klockan 10.15.

Nacka, 2025-01-15
Atrium Ljungberg AB (publ)

För mer information kontakta:
Anna Jepson, cfo Atrium Ljungberg, 072-565 85 23, anna.jepson@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1 miljoner kvadratmeter fördelat på ett sjuttiotal fastigheter, värderade till 58 miljarder kronor. Våra handelsplatser har närmare 30 miljoner besökare per år och i våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande drygt 40 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

StoneBeachs ordförande blir arbetande styrelseordförande

Published

on

By

Syftet med förändringen är att styrelseordförande, för StoneBech Group AB (”StoneBeach”), Pontus Wilgodt aktivt ska fortsätta arbeta med det förändrings- och strategiarbete som påbörjades under hösten.

Pontus Wilgodt, som utsågs till StoneBeachs styrelseordförande på en extra bolagsstämman den 7 november 2024, övergår från den 15:e januari till att vara arbetande styrelseordförande på deltid. I första hand ska detta gälla fram till ordinarie bolagsstämma den 14 april. Syftet med förändringen är att Pontus Wilgodt aktivt ska fortsätta arbeta med det förändrings- och strategiarbete som påbörjades under hösten. 

”När jag tillträdde som styrelseordförande i höstas påbörjade jag tillsammans med styrelsen en total genomlysning av bolaget. Detta har mynnat ut i en rad åtgärder. Vi fortsätter nu att se över bolagets kostnader samt arbetar med att tydliggöra bolagets kommersiella budskap. Jag känner stor entusiasm och tillförsikt i arbetet med att, tillsammans med VD Mårten Bergstan, skapa ett lönsamt bolag med hållbar tillväxt. Vägen till detta kommer gå via att satsa på och utveckla StoneBeachs kärnverksamhet, säger styrelseordförande Pontus Wilgodt.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Annette Tysander, IR Manager, StoneBeach
ir@stonebeach.se

Om StoneBeach Group

StoneBeach Group är en svensk koncern specialiserad på dokumenthantering och informationssäkerhet. Bolaget levererar konsulttjänster inom projektledning, utveckling, drift, implementation och underhåll av webbapplikationer till SME- och Enterprisekunder. Verksamheten bedrivs med störst närvaro inom Skandinavien och har sitt huvudkontor i Stockhokm. Bolaget är sedan maj 2021, noterat på Spotlight Stock Market med tickern “SBG”.

För mer information, vänligen besök www.stonebeach.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.