Marknadsnyheter
Fazer Aito introducerar en ny kategori funktionella havredrycker: växtbaserat, gott, enkelt och innehållande vitaminer och mineraler


Fazer Aito är Fazers färgglada produktfamilj där växtbaserat står i centrum och där havren är nordisk. I våras lanserades Fazer Aito Barista havredryck. Nu introduceras funktionella havredrycker, perfekt som mellanmål eller när du är på språng. Dryckerna kommer i två härliga smaker: hallon och mango och båda är berikade med näringsämnen.
Fazer Aito är produktfamiljen vars mål är att fortsätta upptäcka nya mångsidiga växtbaserade produkter som passar för olika användningsområden.
– Växtbaserat med god smak är ledorden för Fazer Aito och vi är så stolta över att presentera en helt ny kategori med funktionella havredrycker berikade med vitaminer och mineraler. Vi vill inspirera till att använda mer växtbaserade produkter och de nya funktionella havredryckerna är ett enkelt steg mot en mer växtbaserad livsstil då de passar många olika tillfällen och har en god smak, säger Maija Hellman, marknadschef på Fazer Lifestyle Foods enhet för växtbaserade drycker.
De funktionella dryckerna är förpackade i 2,5 dl återvinningsbara förpackningar med kork och kan förvaras oöppnade i rumstemperatur, vilket gör att de är praktiska att ta med till exempel i matsäcken eller som mellanmål.
Fazer Aito Boost Havredryck Hallon 2,5 dl
Havredrycken Fazer Aito Boost har en uppfriskande smak av hallon och innehåller zink, magnesium och C-vitamin. Magnesium och vitamin C bidrar till att minska trötthet och utmattning och bidrar till normal energiomsättning som del av en varierad kost och hälsosam livsstil. Produkten är vegansk, mjölkfri och sojafri.
Fazer Aito Performance Havredryck Mango 2,5 dl
Havredrycken Fazer Aito Performance har frisk smak av mango och innehåller tillsatt kalcium och magnesium, vilket har bevisat positiv effekt på elektrolytbalansen och den normala muskelfunktionen som del av en varierad kost och hälsosam livsstil. Drycken är vegansk, mjölkfri och sojafri.
I Fazer Aito familjen finns Fazer Aito Barista havredyck, en len och fyllig barista som balanserar perfekt kaffets syra och ger en rund och god smak. Passar även utmärkt i gröt, smoothies, bakning och matlagning.
För matlagning och bakning finns Fazer Aito matlagningshavre och Fazer Aito visp. Växtbaserade produkter fria från laktos, mjölk och gluten.
Läs gärna mer här om produktfamiljen Fazer Aito.
För mer information vänligen kontakta
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige
ebba.beck-friis@fazer.com
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke