Marknadsnyheter
Footway Groups plan fastställs av tingsrätten
Solna tingsrätt har idag fastställt den rekonstruktionsplan med skulduppgörelse som Footway Group AB erbjudit sina fordringsägare. Det innebär att bolaget om tre veckor förväntas träda ur rekonstruktionen.
Footway Group har genom rekonstruktionsplanen beviljats en skulduppgörelse som innebär att bolaget i mitten av mars betalar en skuldnedskrivningslikvid till sina fordringsägare om ca 70 msek. Dagens positiva beslut, som hade stöd av en bred majoritet av fordringsägarna, innebär att rekonstruktionen förväntas upphöra i samband med att det vinner laga kraft om tre veckor. Rekonstruktionens syfte har uppnåtts och bolaget har skapat långsiktigt hållbara finansiella förutsättningar för att trygga verksamheten. Skulduppgörelsen innebär en ackordsvinst om preliminärt 210 msek.
“Jag vill rikta ett stort tack till alla våra fordringsägare för det starka stöd och förtroende vi haft under hela den här processen. Det breda stödet för rekonstruktionsplanen var avgörande för att skulduppgörelsen med bred majoritet godkändes. Genomförda åtgärder förbättrar vår service till kunderna, minskar kostnader och skapar en mer strömlinjeformad organisation. Vi ser fram emot att fortsätta vår utveckling och stärka våra samarbeten framöver”, säger Daniel Mühlbach, VD.
Bolaget förväntas träda ur rekonstruktionen omkring den 12 februari 2024.
“Ända sedan början av den här processen har jag haft en positiv inställning och stark tilltro till att bolaget kommer att gå stärkt ur rekonstruktionsprocessen. Med betydande effektiviseringar och med en grundläggande sund affärsverksamhet är det med glädje jag konstaterar att rekonstruktionen nu kan avslutas framgångsrikt”, säger Nils Åberg, rekonstruktör.
För fler detaljer se rekonstruktionsplanen, www.footway.com/investors/reports
För ytterligare information:
Daniel Mühlbach, VD
Email: daniel.muhlbach@footway.com
Mobil: 073-533 65 45
Nils Åberg, rekonstruktör
Email: fw@carler.se
Mobil: 070-545 21 25
Om Footway Group
Verksamheten bedrivs genom butikerna sportamore.com, thesolestory.com, heppo.com, caliroots.com, belapadel.com, racketnow.com, brandosa.com, runforest.com, footway.com, grandshoes.com, netlens.com och stayhard.com. Footway Group äger plattformen där samtliga 12 butiker delar på en gemensam infrastruktur. Syftet är att nyttja stordriftsfördelar i lager, kundsupport, logistik mm för att låta små och medelstora butiker konkurrera på en internationell marknad med stora aktörer. Plattformen servar idag 24 marknader. Footway Groups aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn FOOT B och FOOT PREF. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ) och nås på 073-856 42 65 eller via email certifiedadviser@carnegie.se. Mer information om bolaget finns på footway.com/investors.
Denna information är sådan som Footway Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning (EUnr 596/2014). Informationen lämnades genom VDs försorg, för offentliggörande den 23 januari 2024 14:00 CET.
Taggar:
Marknadsnyheter
En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker
Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen.
Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.
”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden.
Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.
Fazermint, Truffle
Karl Fazer, Crispy toffee
Karl Fazer, Milk chocolate truffle
Finlandia
Dumle Original
Dumle Fudge
Geisha, Seasalt & Caramel
Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45.
För mer information vänligen kontakta:
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige
ebba.beck-friis@fazer.com
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker
Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen.
Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.
”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden.
Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.
Fazermint, Truffle
Karl Fazer, Crispy toffee
Karl Fazer, Milk chocolate truffle
Finlandia
Dumle Original
Dumle Fudge
Geisha, Seasalt & Caramel
Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45.
För mer information vänligen kontakta:
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige
ebba.beck-friis@fazer.com
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
Har du vad som krävs för att bli Sveriges främsta investerare?
Nordic Growth Market (NGM) arrangerar återigen Investerar-SM, en unik möjlighet för börsintresserade att tävla om en prispott på 150 000 kronor. Investerar-SM pågår mellan 4 och 15 november och erbjuder deltagarna en fiktiv portfölj på 1 miljon kronor för att investera i finansiella instrument noterade på NGM.
Investerar-SM har genomförts i över tio år med fler än hundratusen tävlande och är en viktig del i NGM:s långsiktiga utbildningssatsning. Tävlingen ger deltagarna en fantastisk chans att lära sig mer om börshandlade produkter och testa investeringsstrategier, utan att investera egna pengar. Med ett brett utbud av instrument med underliggande tillgångar som index, råvaror, valutor och enskilda aktier kan deltagarna prova olika strategier och utveckla sina kunskaper på ett realistiskt men riskfritt sätt. Den bästa portföljen belönas med titeln Sveriges Främsta Investerare och totalt delas priser ut till ett värde om 150 000 kronor.
– Vi ser ett fortsatt starkt intresse bland nordiska investerare för börshandlade produkter då de ger exponering mot stora internationella index, amerikanska aktier samt råvaror som olja och guld. I år pågår även det amerikanska valet vilket gör tävlingen extra spännande, säger Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.
I år introduceras även en deltävling för att utse Sveriges främsta universitet inom ramen för Investerar-SM. Kampen står mellan börsrummen och finansutskotten hos Stockholms universitet, Chalmers tekniska högskola, Linköpings universitet och Umeå universitet. Detta görs för att öka det ekonomiska engagemanget på universitetsnivå och att inspirera nästa generation investerare.
Årets huvudsponsorer för Investerar-SM, BNP Paribas, Société Générale och Vontobel, utgör en signifikant del av den nordiska ETP marknaden. De tävlande kan investera i över 45 000 produkter med en exponering mot en mängd olika underliggande tillgångar. I år får även deltagarna exklusivt ta del av expertinsikter från vår samarbetspartner NeuroQuant som hjälper de tävlande att optimera sina investeringsbeslut med sin analysplattform.
– Investerar-SM lockar tusentals deltagare varje år och är Sveriges största investerartävling. Vi ser tävlingen som ett utmärkt sätt att öka kunskapen om kapitalmarknaden vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt långsiktigt sparande, fortsätter Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.
Läs mer om Investerar-SM, tips från investerarprofiler och om våra samarbetspartners på www.investerar-sm.com eller följ tävlingen på X @ngmexchange.
För ytterligare information kontakta:
Magdalena Hartman, VD, Nordic Growth Market, magdalena.hartman@ngm.se
Oskar Lindberg & Rania Ekberg, Projektledare, Nordic Growth Market, tel 08-566 390 00
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke