Marknadsnyheter
För mindre skärmtid: MAX lanserar nyskriven sagobok

MAX Burgers har länge värnat om barns läsglädje och nu tar man ännu ett steg i sitt engagemang för barns utveckling. MAX lanserar en egen serie av sagoböcker, byggd på deras egna minihjältar Mini Maxers. Först ut i serien av sagoböcker är Oops kosmiska äventyr.
MAX har sedan flera år tillbaka aktivt arbetat för att främja läsning bland barn genom att ta bort leksaker och istället erbjuda böcker tillsammans med Minimål. Nu tar man alltså steget fullt ut genom att ge ut en egen serie sagoböcker tillsammans med Tukan förlag.
Förra året lanserades MAX Burgers nya koncept för barnfamiljer, Mini Maxers. Förutom ny förpackningsdesign för Minimålen så introducerades även fem nya minihjältar; Buddy, Doc, Arty, Dash och Oops. Tidigare har man kunnat erbjuda Mini Maxers pysselböcker med kluriga och roliga uppgifter som varit uppskattat bland både stora och små och nu byggs konceptet vidare med sagoböcker.
I serien av sagoböcker kommer läsaren möta MAX Mini Maxers som alla har sina egna unika egenskaper med utgångspunkt i MAX värderingar. De är både busiga och godhjärtade som vill inspirera och uppmuntra barn och vuxna till att vara den bästa möjliga versionen av sig själva.
– Vi vill slå ett slag för läsglädje och mindre skärmtid. Med vårt koncept Mini Maxers vill vi inspirera barn att vara den bästa möjliga versionen av sig själva och främja deras utveckling på olika sätt. Vi tror att dessa sagoböcker kommer att bli omtyckta av både barn och vuxna, och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt koncept för att främja barns läsning och lärande, säger Johanna Smeds, Head of Brand Design på MAX Burgers.
Först ut som sagobok är Mini Maxers: Oops kosmiska äventyr, i boken får man följa med nyfikna och fantasifulla Oops på en drömlik och fantastisk resa till rymden. Där skapas nya vänskapsband och man får möta en avlägsen galax ännu inte upptäckt av människor, där planeterna ser ut som glass i de vackraste och mest fantastiska färger.
Minihjältarna Mini Maxers har alla olika egenskaper som barnen kan identifiera sig med:
Oops – Optimistisk, charmerande, frågvis, rolig och lite klumpig, empatisk med stort hjärta som alltid vill göra gott
Buddy – Vill alltid göra gott, har goda intentioner som sätter vänskap främst. En riktigt bra kompis helt enkelt
Doc – Vetgirig och kunskapstörstande, envis och dedikerad som värnar om vår planet
Arty – Kreativ, nyfiken och påhittig med stor fantasi som alltid vågar testa på nya saker
Dash – Energisk, sprallig och entusiastisk utan tålamod som alltid är redo att anta en tävling eller uppgift
Sagoboken är i samarbete med Tukan förlag och fås som gåva vid köp av Minimål* på MAX samtliga restauranger i Sverige, Norge, Danmark och Polen från och med slutet av augusti.
* Minimålen som erbjuds på MAX meny är klassiska barnfavoriter som Hamburgare, Cheeseburgare, Chicken Jr. och Chicken Nuggets men även växtbaserade Veggieburger samt Crispy Green Nuggets som är gjorda på svenska gula ärtor, allt för att kunna erbjuda ett brett utbud för familjer med varierande önskemål.
Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers
Helena.Stenqvist@max.se
MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke