Connect with us

Marknadsnyheter

Företagsvarumärket Electrolux Professional Group introduceras

Published

on

För att tydliggöra Electrolux Professionals roll både som bolag och som varumärke introduceras företagsvarumärket Electrolux Professional Group. Detta kommer också att stödja utvecklingen av våra andra varumärken.

Electrolux Professional har gjort flera förvärv under de senaste åren, vilket tillfört nya varumärken till bolaget. Varumärket Electrolux Professional är fortfarande det största, men andelen andra varumärken som Groen, Randell, SPM, Crathco, UNIC och Zanussi Professional, växer inom företaget.

Majoriteten av försäljningen kvarstår under varumärket Electrolux Professional, med sitt integrerade erbjudande av produkter och tjänster inom alla kategorier, medan de andra varumärkena kommer att lägga till ”part of Electrolux Professional Group” vid behov samt för att framhålla styrkan av att vara en del av en större koncern. Introduktionen av företagsvarumärket är samtidigt ett sätt att skilja mellan företaget (Electrolux Professional Group) och det huvudsakliga affärsvarumärket (Electrolux Professional).

”Vår strategi att förvärva bolag adderar nya varumärken till huvudvarumärket Electrolux Professional. Det har lett till det naturliga steget att addera ett företagsvarumärke, som främst kommer att användas när vi kommunicerar som koncern och när andra varumärken än affärsvarumärket Electrolux Professional behöver tydliggöra att de ingår i Electrolux Professional Group”, säger VD Alberto Zanata.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 12 fabriker i sju länder och säljs i mer än 110 länder. År 2021 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 7,9 miljarder kronor och cirka 4.000 anställda. Mer information finns på https://www.electroluxprofessional.com/corporate/

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys