Forrester utser Optimizely som ledare inom plattformar för digitala upplevelser

| 22 juli, 2021 | 0 kommentarer

Optimizely, tidigare Episerver, har ännu en gång utsetts till ledande leverantör av plattformar för digitala upplevelser i rapporten Forrester Wave: Digital Experience Platforms (DXPs), Q3 2021.


Optimizelys plattform fick högsta möjliga poäng i Forrester-rapporten för upplevelsehantering, vision, leveransmodell och stödtjänster. Rapportens referenskunder pekade även på Optimizelys flexibilitet i licensmodell när antalet webbplatser och digitala kanaler växer samt att plattformen var enkel att komma i gång med.

– Självklart är det hedrande att återigen bli utsedda till ledare i Forrester Wave for Digital Experience Platforms. Vi tror att det bekräftar vad våra kunder redan vet – att Optimizelys Digital Experience Platform låter varumärken maximera sin digitala potential och ger dem möjlighet att optimera resultaten på ett tillförlitligt och enkelt sätt, säger Mårten Bokedal, Senior Manager Marketing, Optimizely Nordics.

I leverantörsprofilen noterar Forrester-rapporten att ”Optimizely har en strategi om att växa och bli större än sitt tidigare varumärke Episerver. Jämfört med andra leverantörer vi utvärderade är Optimizely starka inom testning och optimering, e-handel och plattformsverksamhet. Det gäller också kampanjhantering och hantering av kundresan samt plattformscertifieringar”.
Optimizelys innehållshantering, e-handel, personaliserings- och analysfunktioner uppmärksammades också nyligen av Gartner. Optimizely utsågs till ledare i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms för andra året i rad, baserat på förmåga att utföra och slutföra sin vision.

Ladda ner Forrester-rapporten här.

För ytterligare information:

Mårten Bokedal, tel +46 70 410 69 09 , [email protected]

Om Episever

Episervers plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av Episerver Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *