Connect with us

Marknadsnyheter

Första kedjekunden för Lightfry i USA på östkusten

Published

on

Eatgood har genom HB Specialty Foods tagit den första ordern från en kedjekund i USA på Östkusten. Efter test av en första enhet så kom nu en order på åtta Lightfry enheter med en option på ytterligare åtta Lightfry enheter. Att försäljningen i USA skulle komma igång har vi inte tvekat på men någon måste vara lite pionjär även på den kommersiella marknaden för nyare teknik och maskinutrustning, i detta fallet den kommersiella luftfritösen Lightfry. Det ger avtryck på marknaden och viktiga referenser skapas för andra restauranger och kedjekunder som kan användas vid bearbetning av marknaden i övrigt. Vi tackar våra MAFSI representanter som driver marknaden och marknadsföringen framåt av Lightfry på USA marknaden. Se mer om våra MAFSI reps på www.lightfry.com under fliken resellers som täcker c:a 85% av USA och dess delstater.

Hela världen och givetvis USA drabbas av stigande oljekostnader vilket driver marknad och kunder mot Air Fry Technology, för att komma ifrån måstet med att använda den allt dyrare oljan, som stiger på en global nivå. Att framtidssäkra sin verksamhet och ta sig ifrån oljeberoendet är viktigt för många aktörer och det driver affärer till Lightfry’s fördel. Efter stigande priser, minskat oljeutbud kommer risken för brister och ransonering av vegetabiliska oljor och där kommer Lightfry in i bilden – som ett framtidssäkert alternativ.

”Vi drar nytta av ett extremt stort kontaktnät som MAFSI representanterna besitter i USA med enskilda kunder likväl som kedjekunder av alla de slag. Det viktigaste av allt är att det är direktkontakter med kunder, vilka är Lightfry enheternas användare och brukare. Faktorer, särskilt såsom ekonomi genom kraftigt stigande vegetabiliska oljepriser, ingen oljeförbrukning, energieffektiv, bättre för hälsan, miljövänlig, säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc är alla intressanta faktorer som passar väldigt väl in på Lightfry – AIR IS THE NEW OIL – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB     
Telefon: 0736-87 21 26                                        
E-post:
henrik@eatgood.se                                  

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys