Marknadsnyheter
Fortsatt global framgång för Sectra i kundnöjdhet – vinner 5 Best in KLAS-utmärkelser 2024
Linköping – 7 februari 2024 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) har vunnit fem ”Best in KLAS”-utmärkelser för kundnöjdhet med radiologimodulen i sin helhetslösning för medicinsk bildhantering – Sectra PACS. Det är det elfte året i rad i USA och det femte i Kanada som Sectra rankas högst i kundnöjdhet. I de nya kategorierna för Europa vann Sectra både norra och södra Europa. Bakom priserna står det amerikanska analysföretaget KLAS. De genomför årliga kundnöjdhetsmätningar för IT-system inom sjukvården.
För att läsa rapporterna om utmärkelserna, besök KLAS hemsida:
https://klasresearch.com/report/2024-best-in-klas-awards-software-and-services/3413
https://klasresearch.com/report/2024-best-in-klas-awards-global-software/3414
– Utmärkelserna visar hur fantastiska våra medarbetare är som oavsett vad gör det som krävs för att lösa kundernas behov. Under det senaste året har vi strukturerat om och grupperat vår organisation internt för att ännu bättre stötta våra kunder genom hela processen – allt från att de väljer oss, till implementation och support. Det är detta, i kombination med produkter som minskar IT-kostnaderna, höjer säkerheten och kan skalas efter kundernas behov, som ligger till grund för vår framgång, säger Marie Ekström Trägårdh, vice vd för Sectra AB och vd för Sectra Imaging IT Solutions.
De fem utmärkelser som Sectra har tilldelats är US Large PACS, US Small PACS, PACS Global (Kanada), PACS Global (norra Europa) och PACS Global (södra Europa).
Sectras lösning för hantering av radiologibilder, Sectra PACS, installerades för första gången år 1993 och i dag finns över 2 500 installationer runt om i världen. Sectra PACS är en del av Sectras helhetslösning för hantering av alla typer av medicinska bilder med ett fokus på bildintensiva avdelningar såsom radiologi, mammografi, patologi, ortopedi, kardiologi och oftalmologi. Lösningen inkluderar även multimediaarkivet Sectra VNA.
Adam Gale, vd för KLAS, delade med sig av sina tankar om vinnarna 2024:
– På KLAS anser vi att vårdgivarnas åsikter är det primära och ”Best in KLAS”-utmärkelserna grundar sig i omfattande feedback och utvärderingar från vårdgivare i de olika länderna. Att bli tilldelad en ”Best in KLAS”-utmärkelse representerar därför mer än bara ett erkännande – det är ett bevis på det förtroende vårdgivare har för dessa leverantörer. Det understryker även leverantörernas hängivenhet till innovation, kvalitet och kundtillfredsställelse. Vi är oerhört stolta över att presentera vinnarna av ”Best in KLAS” 2024! Deras outtröttliga engagemang i att förbättra patientresultat är otroligt inspirerande.
Träffa Sectra på ECR och HIMSS 2024
Se mer av Sectra och lösningarna för medicinsk bildhantering på mässorna ECR i Wien, Österrike och HIMSS i Orlando, USA. Besök montrarna #D02 på ECR och #3812 på HIMSS för att lära dig mer.
Boka ett möte på ECR: https://medical.sectra.com/event/ecr-2024/
Boka ett möte på HIMSS: https://medical.sectra.com/event/himss24/
Om Sectra
Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. I dag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2022/2023 till 2 351 MSEK. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök Sectras hemsida.
För ytterligare information kontakta:
Torbjörn Kronander, koncernchef och vd Sectra AB, 070 52 35 227
Marie Ekström Trägårdh, vice vd Sectra AB och vd Sectra Imaging IT Solutions AB, 070 82 35 610
Taggar:
Marknadsnyheter
ZINZINO AB (PUBL.): INGÅR AVTAL OM DIP-FINANSIERING TILL ZURVITA SOM INLEDER CHAPTER 11 PROCESS
Zinzino har i ett pressmeddelande daterat 20240617 meddelat avsiktsförklaring att förvärva 100% av aktierna i det nordamerikanska direktförsäljningsbolaget Zurvita Inc. Sedan dess har Zinzino förhandlat med ägarna till Zurvita Inc. och istället kommit fram till att ett Chapter 11 förfarande för Zurvita gynnar Zinzino bättre.
Zinzino går in som Debtor-in-possession finansiär (DIP-finansiär) i Zurvita som per 20241220 har ansökt om ett konkursförfarande enligt Chapter 11. Genom att gå in som finansiär i Zurvitas chapter 11 med lån om sammanlagt 4,5 mUSD lägger samtidigt Zinzino ett bud om att förvärva bolagets inkråm via ett s.k stalking horse bid. Om budet accepteras konverteras DIP-lånet till en del av en skuldreglerad köpeskilling vilket avgörs efter att Zurvita fullgjort processen enligt chapter 11:s gällande villkor. Andra budgivare har rätt att inkomma med bud på Zurvita under processens gång och om ett annat bud skulle accepteras kommer Zinzinos lån återbetalas och delar av bolagets kostnader kopplat till processen kompenseras.
Zurvita är ett direktförsäljningsbolag inom hälsosegmentet som bedriver verksamhet i USA, Canada och Mexico. Varumärkesportföljen erbjuder en rad innovativa produkter inom hälsa och välbefinnande. Verksamheten omsätter årligen totalt cirka 30 mUSD med goda bruttomarginaler. Ett eventuellt sammangående med Zinzino förväntas addera tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken, kombinerat med Zinzinos testbaserade produktkoncept. Lönsamheten i Bolaget kommer därmed kunna utvecklas väl genom utnyttjande av ZInzinos befintliga tekniska plattform och organisation.
Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för det nya partnerskapet. Efter förvärven av VMA Life 2020, Enhanzz 2022, det strategiska samarbetet med ACN och det nyligen genomförda inkråmsförvärvet av Xelliss har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.
– Individuell rådgivning och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning. Jay Shafer, VD och medgrundare av Zurvita, säger
– Efter att ha övervägt flera alternativ för företaget och under ledning av våra advokater och tredjepartsrådgivare, känner vi att detta den bästa möjligheten att fortsätta Zurvitas uppdrag, leverera produkter av högsta kvalitet och ge kontinuitet för vår personal och våra och konsulter. Vi ser fram emot att se vad framtiden har att erbjuda för Zurvita.
För mer information vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, www.zinzino.com
Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser:
Carnegie Investment Bank AB (publ.)
Denna information är sådan som Zinzino AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 20.00 den 21 december 2024.
Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien och Australien.
Marknadsnyheter
Komplettering: Rättelse: Årsredovisning för tiden 1 september 2023 – 31 augusti 2024
I pressmeddelandet igår hade bilagda Årsredovisningen och Revisionsberättelsen fallit bort.
Årsredovisning för tiden 1 september 2023 – 31 augusti 2024
Igrene offentliggör Årsredovisningen för perioden 1 september 2023 – 31 augusti 2024 samt Revisionsberättelsen för den tid som revisionen omfattar.
Årsredovisningen och Revisionsberättelsen finns tillgängliga på Igrenes hemsida liksom på Spotlight Stock Markets hemsida och mailas till aktieägare som så begär och anger sin e-mailadress.
I revisionsberättelsen finns ett uttalande beträffande värderingen av bolagets anläggningstillgångar, vilka är beroende av att bolaget får rätt att omhänderta naturgas för att producera vätgas och karbon.
Annette Blyhammar, vd
annette@igrene.se
+4670 301 60 14
Om Igrene
AB Igrene har tidigare prospekterat efter kolväten i Dalarna. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket och har cirka 3 300 aktieägare. Igrene har upptäckt gasfyndigheter på flera platser i Siljansringen. Ett stort antal provborrningar har genomförts, och i flertalet av dessa hål förekommer kraftiga flöden av ren metangas. Borrhålen är nu avstängda, men Bolaget avser att omvandla metanet till karbon och vätgas utan att koldioxod uppstår m h a pyrolysteknik som utvecklats av SEID AS (ColdSpark®).
Se: www.igrene.se
Marknadsnyheter
Robert Hellgren, visionär inom hantverksbranschen och digitalisering
Hantverksbranschen behöver digitaliseras för att kunna förbättra produktiviteten och minska arbetsplatsolyckor. Robert Hellgren, bidrar till den utvecklingen med TimeFlow
Robert Hellgren driver digitaliseringen av hantverksbranschen med TimeFlow
Robert Hellgren är en banbrytande innovatör inom hantverksbranschen, med över 30 års erfarenhet som grund för sitt arbete. Han har dedikerat sig till att utveckla och implementera digitala lösningar som ökar produktiviteten, minskar arbetsplatsolyckor och ger företagen i branschen verktyg för att optimera sina verksamheter. Genom sitt senaste projekt, TimeFlow – ett affärssystem skräddarsytt för hantverksyrken – leder Hellgren branschen in i en ny digital era.
Effektivitet och säkerhet med TimeFlow
TimeFlow erbjuder en omfattande lösning med 21 moduler som hjälper företag att få total kontroll över sina processer. Från att hantera projekt och personal till att effektivisera administration och kalkylering, erbjuder systemet ett övergripande stöd för hela verksamheten. Med den mobila appen TimeFlow Go kan personalen enkelt hantera funktioner direkt på arbetsplatsen.
Hellgren lyfter fram att företag som implementerar TimeFlow och digitaliserar sin administration kan spara mellan 15 och 20 procent av sin arbetstid. ”Det ökar lönsamheten och minskar risken för olyckor”, säger han. Genom att använda AI och avancerade datasystem tar TimeFlow fram lösningar som effektiviserar arbete och kvalitetssäkrar processer – ett steg mot en säkrare och mer produktiv bransch.
AI som förändrar hantverksyrken
Hellgren ser en enorm potential för AI och robotteknik inom hantverksbranschen. Ett exempel är ett AI-verktyg som TimeFlow utvecklar för att kalkylera projekt, som skolor eller sjukhus, på bara tre minuter med hög precision – en process som tidigare kunde ta veckor. Dessutom har TimeFlow utvecklat funktioner som förenklar produktidentifiering genom att rikta en kamera mot en produkt, vilket ger omedelbar information om fabrikat, tillgänglighet och lagerstatus.
”Vi ser kontrollsystem som varnar för kvalitets- och säkerhetsrisker. En olycka som den i Sundbyberg hade kunnat förhindras med TimeFlow,” säger Hellgren. Genom att säkerställa att alla steg i processen – från dokumentation till inspektion – är korrekt utförda och signerade med Bank-ID, erbjuder TimeFlow en lösning som eliminerar potentiella säkerhetsbrister.
Prognoser och framtidsvisioner
TimeFlow tar också hjälp av AI för att skapa prognosverktyg som analyserar företagets projekt och ekonomi. Dessa verktyg varnar om risker för ekonomiska eller operativa problem, vilket gör det möjligt för företagen att agera innan situationer blir kritiska. ”Vi ser början på en spännande utveckling där AI hjälper hantverksyrkena att hantera data och skapa lösningar som inte var möjliga tidigare,” säger Hellgren.
En framtid med digitala möjligheter
Robert Hellgren är övertygad om att digitaliseringen av hantverksbranschen kommer att förändra yrkena i grunden. Han ser TimeFlow som en central del i denna utveckling. ”Vill man spara tid och öka lönsamheten är det dags att börja använda system som TimeFlow,” avslutar han. Med sitt engagemang och sin vision är Hellgren en nyckelperson i omvandlingen av hantverksbranschen till en modern, digital och säker industri.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke