Connect with us

Marknadsnyheter

Framgångsrik lansering av Peptonic Medicals nya produkt VagiVital Intimate Calming Gel – USA-lansering i mars

Published

on

Peptonic Medical (publ) (”Peptonic” eller ”Bolaget”) har haft en framgångsrik lansering av VagiVital Intimate Calming Gel i Sverige, med nära 1 000 sålda produkter under de första dagarna. Nu följer lansering i Norge, och en bred introduktion på den amerikanska marknaden i slutet av mars. VagiVital Intimate Calming Gel är en specialutvecklad egenvårdsprodukt som snabbt återfuktar och lindrar irritation, rodnad och känslighet i de yttre intimområdena. Produkten är ett strategiskt viktigt tillskott i Peptonics växande portfölj av receptfria produkter och stärker Bolagets erbjudande av hormonfria, kliniskt bevisade behandlingar för inre och yttre intimvård.

De starka försäljningsresultaten i Sverige visar att VagiVital Intimate Calming Gel möter ett behov på marknaden. Med nästan 1 000 sålda produkter under de första dagarna har mottagandet varit över förväntan. Nu fortsätter arbetet med att etablera VagiVital Intimate Calming Gel internationellt, där Norge är nästa steg innan den breda USA-lanseringen i slutet av mars.

Efterfrågan på produkter som återfuktar och lindrar känslig hud i de yttre intimområdena är stor, och VagiVital Intimate Calming Gel kompletterar Peptonics befintliga sortiment perfekt. Det gör VagiVital Intimate Calming Gel till en strategiskt viktig produkt i bolagets växande portfölj av kliniskt bevisade egenvårdsprodukter.

VagiVital Intimate Calming Gel finns tillgänglig för försäljning via apotek och bolagets webbshop. För mer information, vänligen besök: www.vagivital.se

För ytterligare information kontakta:
Anna Linton, VD Peptonic Medical AB
Email: 
anna.linton@peptonicmedical.se
Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic Medical AB                                                                                                                  
PEPTONIC medical AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer kliniskt bevisade egenvårdsprodukter inom intim kvinnohälsa. Under varumärkena VagiVital och Vernivia erbjuder Bolaget en receptfri portfölj av effektiva och skonsamma produkter som hjälper kvinnor att förstå, behandla och förebygga vanliga medicinska tillstånd i underlivet. Peptonics tillväxtstrategi bygger på geografisk expansion, särskilt i USA och Europa, och på att kontinuerligt stärka produktportföljen genom egen produktutveckling och strategiska förvärv.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och ett dotterbolag, Common Sense Marketing Inc., i USA. Peptonic Medical grundades 2009 och är sedan 2014 noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys