Connect with us

Marknadsnyheter

Från like till handling!

Published

on

ti, okt 17, 2017 17:00 CET

Alla organisationer och företag strävar efter att nå ut genom bruset och konvertera sina besökare. Men vilka aspekter bör man tänka på vid sin marknadsföring för att lyckas? Med hjälp av konverteringsoptimering kan man öka sin försäljning och få sina besökare dit man vill. 

På höstens konferens 
Analyticsdagarna – Offentlig sektor
är Operation Smile en av talarna. Nedan får vi höra marknadsansvarig Ted Svenssons tankar kring hur man lyckas med sin marknadsföring och konvertering.

Hur når Operation Smile ut genom bruset?

Man måste börja med att backa bandet och starta med att definiera sin målgrupp. Det är viktigt att anpassa sin marknadsföring utefter sin målgrupp, vilka vill vi nå och hur når vi dem? Vi lägger mycket fokus på Facebook och även instagram då vår målgrupp använder dessa sociala medier. Vi kan se att vi driver mycket trafik från framförallt Facebook. I marknadsföring är det viktigt att skapa bra innehåll som skapar engagemang hos mottagaren.

På Anlyticsdagarna kommer du att berätta hur Operation Smile arbetar med konverteringsoptimering med temat från besökare till givare, vilka tips har du för att lyckas med sin konvertering?

Innehåll och teknik. Man måste få sina besökare engagerade i ämnet och ge dem ett bra innehåll som de känner att de vill bidra till eller vill ha. Resan från ett bra innehåll till att konverteringen sker hänger sedan på tekniken. Det ska vara enkelt för besökaren att fylla i ett boknings formulär, skriva upp sig på nyhetsbrev eller i vårt fall bli givare. Om tekniken är krånglig hoppar man av, i dagens samhälle ska allt vara snabbt och smidigt!

Vad ser du mest fram emot kring ditt deltagande på Analyticsdagarna?

Det ska bli spännande att få höra på de andra talarna och få inspiration som jag kan ta med mig. Jag ser även fram emot att få nätverka med både talare och deltagare. Det blir lätt att man sitter i sin egna bubbla och kör på, därför är det viktigt att stanna upp och se hur andra arbetar.

På Analyticsdagarna den 15-16 November kommer Operation Smile att berätta mer om hur de arbetar med konverteringsoptimering. Besök 
Analyticsdagarna
 för mer information.

 

Tobias Ögren
Projektledare
tobias.ogren@summitandfriends.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Högpotent cannabis kan påverka DNA och signalera psykosrisk

Published

on

By

Forskare vid King’s College London har upptäckt att användning av högpotent cannabis (med THC-halt över 10 %) lämnar unika spår i DNA, vilket kan kopplas till ökad risk för psykos. Studien, publicerad i Molecular Psychiatry, är den första att visa hur frekvent cannabisbruk påverkar DNA-metylering, en process som förändrar geners funktion utan att ändra DNA-sekvensen.

Resultaten visade att de som ofta använder högpotent cannabis uppvisar förändringar i gener relaterade till energiproduktion och immunsystemet, särskilt genen CAVIN1. Dessa förändringar kan kopplas till en ökad sårbarhet för psykos, vilket öppnar möjligheter för framtida blodprov som kan identifiera riskindivider.

Källa: news-medical

nature

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecallers valberedning inför årsstämman 2025

Published

on

By

Följande representanter för Truecaller AB:s största aktieägare per 30 september 2024, kommer tillsammans med styrelsens representant Alan Mamedi, att ingå som ledamöter i valberedningen inför årsstämman 2025.

  • Kamjar Hajabdolahi, utsedd av Nami Zarringhalam
  • Sven Törnkvist, utsedd av Alan Mamedi
  • Mattias Lampe, utsedd av Peak XV

Truecaller AB:s årsstämma kommer att hållas fredagen den 23 maj 2025 i Stockholm.

 

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till investors@truecaller.com, senast den 31 januari 2025.

 

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ramlösa shipping (publ) bjuder in till presentation av kvartalsrapport juli-september 2024 den 26 november 2024, kl. 9:30

Published

on

By

Tisdagen den 26 november publicerar Ramlösa shipping AB (publ) sin delårsrapport för perioden juli-september 2024. Med anledning av detta bjuder Ramlösa Shipping in till en digital presentation via Teams där vd Stefan Norrsell kommer kommentera resultatet och svara på frågor, tillsammans med Magnus Granander styrelseledamot och CFO Fredrik Stenberg.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på:  https://www.ramlosashipping.se/investerare/rapporter/

Presentationen inleds kl. 9.30 och hålls på svenska.

Föranmälan krävs och görs till elin.eriksson@skillscorp.se

För ytterligare information, vänligen kontakta

VD Stefan Norrsell

Email: stefan.norrsell@ramlosashipping.se

Telefon: 070 -256 15 03

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.