Connect with us

Marknadsnyheter

Freshworks utser David Thompson till ny CMO

Published

on

fr, sep 14, 2018 11:48 CET

Hyllad SaaS-expert ansluter sig till ledare inom mjukvara för kundengagemang och lanserar intensiv varumärkeskampanj

Stockholm – 14 september, 2018 – Freshworks, , världsledande inom molnbaserade lösningar för kundtjänst, meddelade idag att man har utsett Software-as-a-Service-profilen (SaaS) David Thompson till marknadsdirektör. Som ett av sina första initiativ har Thompson lanserat en intensiv varumärkesreklamkampanjsom positionerar Freshworks som det smarta och vänliga alternativet på en mättad SaaS-marknad.

Thompson är en pionjär inom SaaS-marknadsföring och i en tidigare position som WebEx CMO lanserade han varumärket och hjälpte till att bygga ut det som det första globala SaaS-varumärket, och positionerade det för börsnotering och efterföljande utköp av Cisco. Som VD och grundare av Genius.com/LeadRocket utvecklade han bolaget till en position där de uppnådde nr. 150 på Inc. 500-listan över de snabbaste växande privata företagen och positionerade för uppköp av CallidusCloud. På senare tid har han haft tjänsten som CMO hos Auction.com/Ten-X och som CSO/verkställande CMO hos Domo.

      Freshworks representerar en gigantisk ny våg av globala SaaS-företag som är på väg att utmanövrera de nuvarande SaaS-ledarna fullständigt, säger David Thompson. Tjugo år efter lanseringen har SaaS-plattformar kommit att bli för komplexa ur ett användarperspektiv. Genom att nästan enbart tillgodose behoven för stora företag har de nuvarande ledarna misslyckats med att uppfylla de behoven som finns hos små och medelstora företag. Med över 150 000 företag som redan använder plattformen över hela världen har Freshworks ett bra utgångsläge för att leda nästa våg av SaaS-företag genom att utnyttja kraften hos kundengagemang för Global 10 Million-företag snarare än bara Global 2000-företag.

Thompsons tillträde sker mindre än två månader efter att Freshworks säkrade en investering på 100 miljoner dollarsom leds av Accel och Sequoia.

      Det är en verkligt spännande tid för alla i Freshworks-teamet, säger Girish Mathrubootham, Freshworks VD. David är en verklig visionär, strategisk tänkare och ledare med energi och konkurrensvilja. Han har en gedigen erfarenhet inom SaaS-marknadsföring och har skapat samarbetsinriktade arbetsmiljöer som får ut det bästa i varje medarbetare. Vi ser redan imponerande resultat med vår nya reklamkampanj och ser fram emot att blåsa nytt liv i vår marknadsföringsstrategi med David vid rodret. 

Den helt nya reklamkampanjen, som lanserades i augusti och kallas för ”Hit Refresh” innehåller en färgstark uppsättning animerade SaaS-kontorsarbetare som gör uppror mot sin arbetsgivares nuvarande SaaS-lösningar – och kräver att de ersätts med uppfriskande enkel kundengagemangsprogramvara från Freshworks. Reklamkampanjen har distribuerats på reklamskyltar, radio, banderoller online och videoreklam online. 

      Freshworks skapades för att utföra betydelsefullt arbete, men i grunden är det förvånansvärt enkelt att använda. Produkterna som erbjuds av Freshworks huvudkonkurrenter byggdes från toppen och nedåt – och ledningen påtvingade i princip sina anställda klumpiga, svårhanterliga lösningar, säger Paul Charney, grundare och VD för Funworks, reklambyrån som har samarbetat med Freshworks under kampanjen. Freshworks användare älskar faktiskt att använda deras produkter. De är glada anställda, vilket innebär att Freshworks kunder är glada kunder. Vår kampanj är baserad på dessa idéer.

Under de kommande veckorna lanserar Freshworks en varumärkeskampanj som bygger på olika teman från ”Hit Refresh”-kampanjen. 

Om Freshworks

Freshworks tillhandahåller SaaS-lösningar till företag av alla storlekar som gör det enkelt för support-, försäljnings- och marknadsföringspersonal att kommunicera effektivt med kunder och därmed kunna tillhandahålla bättre service och underlätta samarbetet med andra medarbetare för att lösa kundrelaterade frågor. Företagets produkter inkluderar Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshchat och Freshmarketer. Freshworks Inc., som grundades i oktober 2010, stöds av Accel, Tiger Global Management, CapitalG och Sequoia Capital India. Freshworks huvudkontor ligger i San Bruno, Kalifornien, med globala kontor i Indien, Storbritannien, Australien och Tyskland. Företagets molnbaserade svit används av över 150 000 företag över hela världen, däribland NHS, Honda, Rightmove, Hugo Boss, Citizens Advice, Toshiba och Cisco.

Mediakontakt

Jan Fredriksson

Northern Link PR för Freshworks

jan@nlpr.se

+46 70 716 00 68

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.