Marknadsnyheter
Froosh introducerar naturligt funktionella fruktsmoothies på svenska marknaden


Det ledande nordiska smoothie-varumärket Froosh lanserar nu tre funktionella fruktsmoothies gjorda på 100% naturliga och växtbaserade ingredienser. De tre nya smakerna Clean Green, Up Beat och Slow Down erbjuder unika egenskaper inom smoothie-kategorin, riktade mot hälsomedvetna konsumenter på språng.
Froosh lanserar nya smoothies med innovativa ingredienser på den svenska marknaden för att svara på den växande konsumenttrenden inom funktionella produkter.
–Vi är så stolta över att lansera dessa nya funktionella smoothies där vi har kombinerat frukter, grönsaker och andra naturliga ingredienser som alla bidrar till den goda smaken Froosh är känt för, men som tillsammans även skapar smoothies med innovativ funktionalitet. Exempelvis är Froosh Clean Green en fräsch grön smoothie med detoxande egenskaper från spenat, spirulina och vinäger – kombinerat med härlig smak av äpple och kiwi, säger Julia Weijola, Brand Manager på Froosh.
Tre unika och funktionella smoothies
Clean Green
Froosh Clean Green introducerar vinäger som är en unik ingrediens i smoothie-kategorin. Vinäger är en trendig ingrediens associerad med många hälsoeffekter, exempelvis ökad blodcirkulation och åldersbromsande. Smoothien innehåller också spirulina och spenat som förbättrar matsmältningen och minskar sockersug. Med en fräsch smak av äpple, kiwi och lime.
Up Beat
Froosh Up Beat smoothie innehåller kaffeextraxt som motsvarar en kopp kaffe. Har en hög halt C-vitamin från acerolakörsbär som också bidrar till att motverka trötthet – tillsammans med guarana & koffein. Med en fruktig smak av mango och banan.
Slow Down
Froosh Slow Down har en fräsch och mild smak av ananas, citronmeliss och kamomill. Kamomill används ofta i te och är tillsammans med citronmeliss kända för sina naturligt lugnande egenskaper.
De nya funktionella smoothie-smakerna innehåller endast frukt och naturliga extrakt och som alla produkter från Froosh innehåller de inget tillsatt socker, inga artificiella vitaminer, eller tillsatser. Nyheterna kommer i återvinningsbara glasflaskor som rymmer 2,5dl och finns i butikernas kyldiskar.
Frooshfamiljen har idag 9 smoothies och 3 juicer. Under våren 2020 uppdaterades även förpackningsdesignen. De nya förpackningarna ska lyfta varumärket tydligare och visa de färgstarka smakerna bättre.
För mer information vänligen kontakta:
Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
iris.makitalo@fazer.com, 0735 94 84 54
För pressprover vänligen kontakta:
Elina Gregor, Gastro PR
elina@gastropr.se, 0704 80 77 31
Froosh
Froosh lanserades 2008 i Sverige och är kända för sina färgglada, högkvalitativa smoothies som enbart innehåller ren frukt och grönsaker. Froosh är det ledande smoothie-varumärket i Norden och ägs sedan 2017 av Fazer. Froosh är en väsentlig del av Fazers senaste affärsområde, Fazer Lifestyle Foods, som erbjuder hälsosamma växtbaserade produkter av hög kvalitet, i första hand till den nordiska marknaden. Hållbarhet har en betydande roll hos Fazer Lifestyle Foods. Fazer Lifestyle Foods arbetar med att minska matsvinnet och hitta hållbara förpackningslösningar, är banbrytande inom växtbaserade produkter och möjliggör en växtbaserad livsstil utan kompromisser.
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.
Northern Magic. Made Real.
Taggar:
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
Marknadsnyheter
Rekordhög belåning bland investerare – påminner om tidigare bubblor

Investerares belåning har nått nya höjder i USA. Enligt färska siffror från Finra steg belåningen på amerikanska investerares depåer till över 1 biljon dollar i juni – en ny rekordnivå.
Den snabba ökningen av belåningen, det som på engelska kallas ”margin debt”, där investerare lånar pengar för att köpa värdepapper, väcker oro bland analytiker. Fenomenet jämförs med tidigare perioder av spekulativt överdrivet risktagande, såsom dotcom-bubblan i slutet av 1990-talet och meme-aktiefebern under pandemin.
Enligt analytiker är investerarsentimentet nu nära glödheta-nivåer, vilket tyder på ett marknadsklimat präglat av eufori snarare än försiktighet. Historiskt sett har liknande situationer ofta föregått kraftiga börsnedgångar.
Om utvecklingen fortsätter i samma takt kan det bli allt viktigare för investerare att väga riskerna noggrant innan de ökar sin exponering med lånade pengar.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke