Connect with us

Marknadsnyheter

Gemensam tatuering sammanlänkar främlingar världen över

Published

on

Hotell- och resesöksajten momondo.se släpper nu “The World Piece”. Momondos senaste initiativ visar att människor är beredda att göra mycket för att känna samhörighet. The World Piece kretsar kring den första enlinjes-tatueringen som sammanlänkar människor från hela världen. Budskapet är enkelt: Världen kan inte falla samman om vi vågar stå tillsammans.

The World Piece

En ny global studie från resesökningssajten momondo gällande resenärers värderingar avslöjar att världen blir alltmer splittrad. Hela 49% av de tillfrågade svarar att människor överlag blivit mindre toleranta mot andra kulturer nu än vad de var för fem år sedan. Samtidigt tror merparten att människor generellt att vi har mer gemensamt än vad som skiljer oss åt, och att varje individ kan bidra till att skapa mer samhörighet i världen. Undersökningen stärker även tesen om en positiv korrelation mellan resor och öppenhet.

– På momondo jobbar vi för en öppnare och mer tolerant värld. Vårt senaste initiativ är en del av detta. Att resa är ett bra sätt att öppna sina sinnen och uppleva andra kulturer från ett nytt perspektiv, säger Per Christiansen, VP Marketing för momondo och fortsätter:

– Enligt vår undersökning går vi mot en mer segregerad värld. Vi vill bekämpa den trenden och bestämde oss för att skapa en visuell, levande manifestation kring mänsklig samhörighet. Vi ville visa att alla människor, sina skillnader till trots, förenas av vår mänsklighet. Vi frågade människor från hela världen om de var beredda att göra ett åtagande och tatuera sig. Det var rörande att se hur tusentals människor ansökte om att vara med.

Bland de tusentals ansökningarna valdes 61 personer med olika bakgrunder från olika länder ut. De erbjöd alla sin hud som målarduk för att berätta sin historia och visa sitt engagemang. De fick varsin unik tatuering, designad av den globalt erkända tatueraren Mo Ganji. Sedan reste de tillsammans för att berätta sina historier och stå sida vid sida för att skapa The World Piece: ett unikt konstverk, världens första av sitt slag.

– Att resa är ett av de bästa sätten för att komma i kontakt med andra människor. Vi vill att The World Piece ska fungera som en global konversationsstartare, ett projekt som inspirerar människor att resa med ett öppet och nyfiket sinne. Det är ett bra sätt att känna samhörighet och lära sig hur mycket vi alla har gemensamt. The World Piece är bara ett av många initiativ som visar momondos engagemang för att skapa en öppnare värld. Andra initiativ inkluderar Open World Projects, The Passport Initiative, samt support för CISV International och The DNA Journey, säger Per Christiansen.

Tävlingsinformation:
momondo erbjuder två personer en chans att bli en del av The World Piece. Två vinnare från olika länder och kulturer kommer att väljas utifrån deras förslag kring hur de vill hjälpa till att föra världen samman. De kommer båda att vinna en tre dagars resa till Berlin (inklusive flyg och hotell) för att få sina tatueringar skapade av Mo Ganji. Upp till 20 personer till kan vinna 1000 euro var för att besöka ett land de tror skulle göra dem mer öppna som människor. Mer information här.

Se filmen här.

Läs mer här.

Om undersökningen The Value of Traveling 2019
Undersökningen baseras på svar från 7.300 respondenter i åldern 18-65 år, från 18 länder. Respondenterna är demografiskt representerade i förhållande till kön, ålder och region. Undersökningen ägde rum mellan 28 februari och 7 mars 2019, genom en e-undersökning via forskningsbolaget Cints nätpaneler bland befolkningsgrupperna i varje land.

För mer information, vänligen kontakta;
Jens Elfsberg, presskontakt momondo Sverige 
E-post: jens.elfsberg@wenderfalck.com
Telefon: 0707-941056

Om momondo
momondo.se är en gratis och inspirationsgivande global resesöksajt som jämför priser på flyg, hotell och hyrbilar. Med huvudkontoret i Köpenhamn är momondo aktiva i över 30 internationella marknader. momondos mobila applikationer finns även tillgängliga gratis för iPhone och Android. momondo har fått flera utmärkelser och är rekommenderade av både svenska och internationella media som Aftonbladet, CNN, The New York Times och The Daily Telegraph. momondo drivs av KAYAK, ett oberoende dotterbolag av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG)

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

HANZAs VD och huvudägare köper aktier

Published

on

By

HANZAs VD Erik Stenfors har köpt 10 000 aktier i HANZA för ett belopp om 570 420 kronor. HANZAs huvudägare och styrelsemedlem Gerald Engström har via sitt bolag Färna Invest köpt 42 000 aktier till ett belopp om  2 215 920 kronor.

Aktierna handlades den 8 maj 2024.

Efter aktieköpen uppgår Erik Stenfors innehav till 622 000 aktier och Färna Invests innehav till 9 319 694 aktier.

För mer information kontakta:
Erik Stenfors, VD
+46-70 950 80 70
erik.stenfors@hanza.com

Lars Åkerblom, CFO
+46-70 794 98 78
lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Miris meddelar att nyckelpersoner ur bolagets ledning ansöker om att teckna units utan företräde i pågående företrädesemission

Published

on

By

Miris Holding AB (publ) (”Miris” eller ”Bolaget”) meddelar härmed att nyckelpersoner ur Bolagets ledning ansöker om att teckna units för cirka 1,2 MSEK utan företräde i pågående företrädesemission. Tecknarna är Bolagets VD Camilla Myhre Sandberg och Sales and Marketing Director Marie Ekholm. Totalt har de ansökt om att teckna 857 142 units, motsvarande 1,2 MSEK i den pågående företrädesemissionen. Teckningsperioden för företrädesemissionen avslutas idag fredag den 10 maj 2024.

”Att vår VD Camilla Myhre Sandberg och Sales and Marketing Director Marie Ekholm, som båda arbetat länge i Bolaget och är aktieägare sedan tidigare, nu väljer att i större poster ansöka om att teckna units utan företräde i företrädesemissionen, och därmed potentiellt väsentligt utöka sitt ägande i Miris, är förtroendeingivande och visar på ledningens starka tilltro till den kommande strategiresan. Den nya strategin har redan börjat och återspeglas i ökad försäljning av förbrukningsartiklar, snabb ökning av offertförfrågningar och inte minst konvertering till flertalet nya ordrar och installationer. Camilla och Marie blir, om de erhåller tilldelning, tillsammans med mig, en av de större aktieägarna i Miris och visar på att de delar den vision vi har för Miris framöver”, säger styrelsens ordförande Ingemar Kihlström.

Teckning utan företräde kan även göras via Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se

Information om Företrädesemissionen finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.mirissolutions.com, samt på Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se. Kvartalsrapporten för perioden januari – mars 2024 och tidigare finansiella rapporter finns på bolagets hemsida www.mirissolutions.com.

För mer information:
Camilla Myhre Sandberg, VD Miris Holding AB. Mobil: +46 18 14 69 07, E-post: 
camilla.sandberg@mirissolutions.com

Om Miris:
Miris är ett globalt MedTech bolag som utvecklar och säljer utrustning och förbrukningsartiklar för analys av humanmjölk. Försäljning sker i första hand till neonatalavdelningar, mjölkbanker och forskningsinstitutioner i hela värden. Miris vision är att alla nyfödda barn skall ha samma tillgång till sjukvård för att säkerställa bästa möjliga start i livet. I december 2018 erhöll bolaget marknadsgodkännande från amerikanska läkemedelsmyndigheten (FDA) för Miris Human Milk Analyzer® (Miris HMA®). Missionen är att bidra till ökad global neonatal hälsa genom att tillhandahålla individuell nutrition baserad på humanmjölk. Miris Holding AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Smart High Tech: Ökad orderingång från en av de största AI-techjätterna i USA

Published

on

By

Smart High Tech har en längre tid sålt testorders av GT-TIM® till ett av de största AI-techbolagen i USA för utvärdering till deras kommande generationer av processorer för datacenter och AI. Under april har dessa testorders ökat och nu har flera större beställningar inkommit till ett sammanlagt värde av ca 300.000 kr. varav merparten de senaste dagarna.

Sammantaget, med ökande beställningar från AMD, Thermal Grizzly, allt fler mindre kunder samt nu även den betydande AI-techjätten i USA, planerar Smart High Tech att öka produktionskapaciteten i Sverige såväl som Kina.

”De ökande, återkommande beställningarna, inte minst från denna namnkunniga AI-techjätte, visar på en reell efterfrågan och att våra produkter godkänns i allt fler instanser inom dessa tämligen svåråtkomliga giganter”, säger Lars Almhem, VD på Smart High Tech.

För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:

VD Lars Almhem                                                                

+46 70 418 00 00                                                              

lars.almhem@smarthightech.com

Denna information är sådan information som SHT Smart High-Tech AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 maj 2024.

Kort om SHT Smart High-Tech AB

SMART HIGH TECH är genom den patenterade produkten GT-TIM® utvecklat ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning som leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.