Connect with us

Marknadsnyheter

Golfhäftet ny partner till ANNIKA Invitational Europe

Published

on

Företaget blir huvudpartner till Annika Sörenstams internationella flickjuniortävling i Sverige kommande tre år. ”Det är väldigt glädjande att Golfhäftet vill vara med oss på denna resa som är så viktig för utvecklingen av tjejgolfen”, säger Annika Sörenstam.

ANNIKA Srenstam under en clinic p ANNIKA Invitational Europe p Kungl Drottningholms GK 2018 2021 inleder tvlingen ett trerigt samarbete med Golfhftet

Bilden: Annika Sörenstam under en clinic på ANNIKA Invitational Europe på Kungl. Drottningholms GK 2018. 2021 inleder tävlingen ett treårigt samarbete med Golfhäftet. Foto: Svenska Golfförbundet.

ANNIKA Invitational Europe har spelats i Sverige sedan 2012 och är en av sju tävlingar som Annika Sörenstams stiftelse ANNIKA Foundation arrangerar årligen runtom i världen, bland annat i USA, Kina, Argentina och Nya Zeeland. År 2019 spelade över 600 flickor och unga kvinnor från över 60 länder i dessa tävlingar. I Sverige arrangeras tävlingen tillsammans med Svenska Golfförbundet.

Tävlingen är öppen för 78 flickjuniorer upp till 18 år och inkluderar de främsta spelarna i Europa. Den är en del av Women’s World Amateur Golf Ranking och en av kvaltävlingarna till Ping Junior Solheim Cup som avgörs dagarna före Solheim Cup i Ohio 2021.
 

Ny partner ger ökad synlighet för tävlingen

Golfhäftet blir nu ny huvudpartner till tävlingen i Sverige kommande tre år. 2021 planeras tävlingen att spelas på Isaberg 14–17 juni (om coronasituationen tillåter*) följt av Halmstad GK 2022 och Vasatorp GK 2023.

Samarbetet möjliggör en utveckling av bevakningen av tävlingen med utökad kommunikation i Svenska Golfförbundets kanaler och i Golfhäftets egna kanaler. Tävlingen 2021 kommer att kunna följas på webb-TV genom KlubbTV.nu.

– Jag ser verkligen fram emot årets tävling på Isaberg GK, speciellt efter förra året, då vi tvingades ställa in alla våra tävlingar på grund av Covid-19. Nu har vi kommit i gång igen och ANNIKA Invitational i Florida var den första tävlingen på ett år. Jag ser alltid fram emot tävlingen i Sverige och att ta chansen att få ge tillbaka. Därför är det väldigt glädjande att Golfhäftet, som bidrar till att stödja damgolfen, vill vara med oss på denna resa som är så viktig för utvecklingen av tjejgolfen, säger Annika Sörenstam.

– Vi är otroligt taggade på detta samarbete! ANNIKA Invitational Europe har snabbt blivit något av en grundpelare inom amatörgolf för flickjuniorer. Detta går helt i linje med vårt fokus på framtidens golf, där just juniorer och kvinnor är avgörande för sportens utveckling, säger Fredrik van Speijk, VD och medgrundare på Golfhäftet.
 

Relevanta länkar:

ANNIKA Foundation
Mer om ANNIKA Invitational Europe
Om årets tävling på Isaberg Golfklubb
 

*Svenska Golfförbundet och tävlingsorganisationen följer smittläget och myndigheternas rekommendationer noga. Tävlingen på Isaberg kommer att följa alla rådande riktlinjer för att minimera risken för smittspridning och skapa ett säkert evenemang för alla inblandade – spelare, arrangörer, funktionärer och partners. Om situationen kräver kan tävlingen komma att ställas in.

 

För mer information, kontakta: 

Daniel Rosendahl, projektledare på Svenska Golfförbundet
daniel.rosendahl@golf.se, 073-415 43 50

 

Om Golfhäftet
Golfhäftet är ett förmånskort för golfspelare vilket ger möjligheten att spela till halv greenfee på mer än 1 100 golfbanor i 17 länder. Golfhäftet har funnits på den svenska marknaden sedan 2005 och är framtaget i syfte att öka rörligheten på golfmarknaden och därigenom öka de deltagande klubbarnas greenfeeintäkter samtidigt som innehavaren får ökade möjligheter att få nya golfupplevelser. Läs mer på golfhaftet.se.

Om Svenska Golfförbundet
Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 448 klubbar och 538 962 medlemskap (2020) fördelade på 21 distrikt. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Läs mer på golf.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

TikTok lanserar verktyg för att verifiera AI-innehåll – blir först i branschen

Published

on

By

TikToks arbete med att motverka och identifiera AI-genererat innehåll i appen fortskrider. I samarbete med flera branschledande aktörer tar de nu ytterligare steg för att märka upp och legitimera content, likväl som att skydda användaren från desinformation och skadligt innehåll. I samarbete med Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) blir TikTok den första plattformen att implementera verktyget Content Credentials.

AI möjliggör oändliga möjligheter för Tiktoks kreatörer, men kan förvirra eller vilseleda användare om de inte vet att innehållet de tittar på genererats av AI. Att märka upp innehållet bidrar således till att göra kontexten tydlig. Därför har TikTok, i över ett års tid, krävt att alla användare som skapar verklig AIGC med TikToks AI-effekter ska märka sitt innehåll efter våra riktlinjer. För att underlätta detta lanserade appen förra hösten ett eget verktyg, som använts av över 37 miljoner kreatörer sedan dess.

Nu tar TikTok ytterligare steg i att stärka upp sitt försvar mot vilseledande innehåll. TikTok kan nu automatiskt upptäcka AI-genererat innehåll (AIGC) när det laddas upp från vissa andra plattformar. I samarbete med Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) blir de den första videodelningsplattformen som implementerar C2PAs teknik för att kunna legitimera innehåll. TikTok lanserar därmed verktyget Content Credentials som fäster ”metadata” till innehåll, vilket kan användas för att omedelbart känna igen och märka AIGC.

Denna funktion börjar rullas ut idag och kommer appliceras för alla användare globalt inom de kommande veckorna. För att hjälpa till att driva implementeringen av Content Credentials vidare inom branschen, ansluter TiKTok sig till Content Authenticity Initiative (CAI), lett av Adobe. I och med lanseringen blir TikTok den första videodelningsplattformen som använder Content Credentials i praktiken.

Givet TikToks omfattande community av kreatörer och användare globalt är vi glada att välkomna dem både till C2PA och CAI i samband med att vi fortsätter förbättra vårt erbjudande kring öppenhet och äkthet på plattformen. I en tid när allt digitalt innehåll kan manipuleras och justeras är det avgörande för äktheten att kunna erbjuda sätt för allmänheten att skilja på vad som är desinformation och inte. Dagens tillkännagivande är ett avgörande steg mot att uppnå det resultatet”, säger Dana Rao, General Counsel and Chief Trust Officer vid Adobe.

Även om experter generellt rekommenderar AIGC-märkning som ett sätt att supporta ansvarsfullt innehållsskapande, varnar de också för att etiketter kan orsaka förvirring om tittare inte har kontext om vad de betyder. För att kunna utbilda sitt community har TikTok arbetat med experter, däribland Mediawise, för att utveckla mediekunskapskampanjer. De ska hjälpa användaren att identifiera och tänka kritiskt kring AIGC och desinformation och lanseras i samband med implementeringen av Content Credentials.

I december 2023 lanserade även TikTok och Logically Facts en gemensam kampanj i appen som uppmanade användare att stanna upp, tänka efter och kontrollera att den information de läser, ser eller hör är pålitlig och korrekt. I linje med COPD (EU:s kod för bekämpning av desinformation), som TikTok är en del av, syftade kampanjen till att öka medvetenheten om risken för skadlig desinformation. Som en del av kampanjen rullade Logically Facts ut en serie utbildningsvideor och under bara några få veckor nådde kampanjen över sju miljoner visningar i Sverige.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Double Bond Pharmaceutical International AB: Q1 2024

Published

on

By

  

VD HAR ORDET

Under första kvartalet har Double Bond Pharmaceutical fortsatt att fokusera intensivt på förberedelserna inför den kommande kliniska prövningen av SI-053 och transaktionen med Vivo Biopharma. Trots att transaktionen ännu inte är avslutad, har vi redan inlett samarbetet med våra amerikanska partners för att finjustera protokollet för den kommande studien. Vi hoppas och tror att studiens resultat ska låta oss presentera en verklig Game-changer på marknaden.

Vidare har vi påbörjat processen med att överföra Double Bond Pharmaceutical AB:s kliniska studie av SI-053 på glioblastompatienter till EU:s nya administrativa system för kliniska prövningar, CTIS (Clinical Trials Information System).

När det kommer till transaktionen med Vivo Biopharma har vi kommit överens om att noggrant granska och anpassa våra avtalsvillkor för att spegla det nuvarande ekonomiska klimatet och uppnå fördelaktiga villkor för båda parter. Dessa kommer att offentliggöras i sin helhet så snart det uppdaterade avtalet är underskrivet. Redan nu kan jag meddela att Double Bond Pharmaceutical kommer att behålla såväl milstolpsbetalningar som royalties, och att vi fortsätter att driva utvecklingen av SI-053 med finansiering från Vivo Biopharma.

Genom en ändring i avtalet kommer dessutom Double Bond Pharmaceutical att erhålla ägarrättigheter till SI-053 på utvalda marknader. Detta är ett villkor för vårt deltagande i vissa EU-subventioneringsprogram som erbjuder möjligheter till så kallad non-dilutive funding. Ett av dessa program är EIC Accelerator, som är en del av Horizon Europe. Det är glädjande att meddela att Double Bond Pharmaceutical med SI-053 har kvalificerat sig till steg 2-nivån i detta program. Sammanfattningsvis är de uppdaterade avtalsvillkoren till fördel för både Double Bond Pharmaceutical och Vivo Biopharma.

Under det första kvartalet genomförde vi en omfattande undersökning av marknadspotentialen för SI-053 och kartlade dess potentiella applikationsområden. Utöver glioblastom, en av de vanligaste och mest aggressiva formerna av primära hjärntumörer, kan SI-053 vara effektivt även på andra typer av primära hjärntumörer såsom meningeom, medulloblastom, pinealocytom, med flera. Genom att utöka användningen av SI-053 till att behandla även dessa tumörer, vilket redan har visat sig vara effektivt med Temodex på befintliga marknader, förväntar vi oss en ökning av marknaden för SI-053 med upp till 60 %.

Ett annat betydande område är behandlingen av metastaser i hjärnan. En betydande majoritet av solida tumörer, såsom bröst-, lung-, tarmcancer, melanom, med flera, metastaserar till hjärnan, och cirka 20 % av dessa fall behandlas med kirurgi. Genom att integrera SI-053 i behandlingsplanen vid kirurgi förväntar vi oss förbättrade överlevnadsprognoser för patienterna. Om preparatet används för behandling av metastaser i hjärnan bedömer vi att marknaden för det kan öka ytterligare med upp till 90 %.

Med konservativa uppskattningar förväntar vi oss att den årliga försäljningen för SI-053 för behandling av primära hjärntumörer kan uppgå till $1142M bara i USA och EU år 2035, medan försäljningen av preparatet för behandling av metastaser kan uppgå till $636M, vilket totalt motsvarar $1778M. Detta skulle innebära en blockbustersuccé för SI-053.

Det är av stor betydelse för oss att utveckla en rationell strategi för att så snabbt och effektivt som möjligt nå dessa marknader med hänsyn till de nuvarande ekonomiska och geopolitiska förutsättningarna. Godkännandet av patentet för SI-053 i Brasilien och Kanada, som vi erhöll under det första kvartalet, är av stor betydelse då det ytterligare förstärker produktens marknadsvärde.

Även om vårt samarbete med Vivo Biopharma har krävt större delen av vår uppmärksamhet under det första kvartalet, har Double Bond Pharmaceutical fortsatt att aktivt driva andra spännande projekt i vår pipeline. Vi är fast övertygade om att framgång föder framgång, och därför planerar vi redan nu för att kunna öka vår fokus på andra lika imponerande produkter.

Efter den senaste framgången med repurposing/repositioning av järnsuccinat, ett preparat för behandling av järnbrist, förbereder vi nu nästa läkemedel för nya indikationsområden med samma strategi. På detta sätt utvecklar vi nya läkemedel på ett mest effektivt sätt. När det gäller järnsuccinat arbetar vi aktivt med att registrera produkten på den nordiska marknaden.

Vi fortsätter även att driva fram utvecklingen av produkter baserade på vår BeloGal-plattform för läkemedelstillförsel. Utöver de befintliga läkemedelskandidaterna SA-033 (för behandling av levercancer) och SA-083 (för behandling av lunginflammationer), är vi redan igång med att applicera plattformen på nya läkemedelssubstanser. Detta kommer att leda till att nya unika produkter tar form.

Jag vill också understryka att jag alltid står till förfogande för att svara på eventuella frågor från våra investerare inom 24 timmar.

Nu ser vi fram emot framtiden med stor entusiasm!

Tack för ert förtroende!

Igor Lokot,

Verkställande Direktör på Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)

  

  

FINANSIELL ÖVERSIKT KONCERN KVARTAL 1 2024

Totala intäkter uppgick till 0,4 (0,3) MSEK

Rörelseresultatet uppgick till -2,1 (-3,8) MSEK

Periodens resultat uppgick till -2,5 (-3,8) MSEK

Resultat per aktie uppgick till -0,03 (-0,06)

FINANSIELL ÖVERSIKT MODERBOLAG KVARTAL 1 2024

Totala intäkter uppgick till 0,0 (0,0) MSEK

Rörelseresultatet uppgick till -0,3 (-0,3) MSEK

Periodens resultat uppgick till -2,5 (-3,8) MSEK

Resultat per aktie uppgick till -0,03 (-0,06)

   

Denna information är sådan som DBP är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-13 05:00 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.