Connect with us

Marknadsnyheter

Grand Deluxe Smokey Chipotle och nytt 20-pack Buffalo Hot Wings på MAX meny

Published

on

För tredje året i rad gör Grand Deluxe Smokey Chipotle entré på MAX meny – den här gången tillsammans med en nyhet som gjort succé på andra sidan atlanten; Buffalo Hot Wings. Dessutom lanseras också dipsåserna Buffalo Hot Sauce och Blue Cheese style, klassiker i Hot Wings-sammanhang. Burgaren finns, som tidigare år, att beställa med kött, halloumi, kyckling eller Delifresh Plant Beef.

Grand Deluxe Smokey Chipotle känns igen från tidigare år med den karaktäristiska smaken av rökig jalapeño, cheddarost, len majonnäs, picklad rödlök och krispig isbergssallad. Men den här gången får burgaren sällskap av den amerikanska succén Buffalo Hot Wings i 20-pack – perfekt att dela. Dipsåserna Buffalo Hot Sauce och Blue Cheese style, som lanseras samtidigt har fått nya förpackningar för att göra det lättare att dippa.

– När det kommer till Buffalo Hot Wings så är more more. Vi var kände att vi behövde ta fram nya förpackningar till Buffalo Hot Sauce och Blue Cheese style för att det ska bli lättare att dippa de perfekt starka wingsen. De är goda för sig, men smakerna passar riktigt bra ihop och jag rekommenderar att man först dippar i Buffalo Hot Sauce och sedan direkt i Blue Cheese style. Det är en smakkombination man inte får missa, säger Jonas Mårtensson, chefskock på MAX.

Förra året lanserades Sweet Potato Fries, ett perfekt komplement till den rökiga burgaren och pommesen visade sig så populära att de numer fått en stående plats på MAX meny. Till det har MAX också tagit tillbaka favoriterna Lyxshake Äppelpaj och Lyxshake Hallon & Lakrits.

– Sweet Potato Fries visade sig bli en riktig fullträff och passande nog går väldigt bra med just dipsåser. Förra året tipsade jag om att kombinera Sweet Potato Fries med smältost-dip, men nu tycker jag man ska våga utveckla sitt dippande och testa Blue Cheese style istället, säger Jonas Mårtensson, chefskock på MAX.

Grand Deluxe Smokey Chipotle och Buffalo Hot Wings finns att beställa på samtliga MAX-restauranger mellan 13 januari och 16 mars. Mellan 13 januari och 18 maj kan gäster också beställa Lyxshake Hallon & Lakrits och Lyxshake Äppelpaj.

Erik Filén, presskontakt MAX Burgers

Erik.Filen@max.se

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 323 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 177 restauranger, varav 142 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,6 miljarder kronor år 2020, varav 3,3 miljarder i Sverige.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordlo publicerar hållbarhetsredovisning 2023

Published

on

By

Nordlos hållbarhetsredovisning för 2023 tydliggör bolagets hållbarhetsmål, framför allt inom klimatområdet. Under året har även Nordlo börjat planera för anpassningen till det nya EU-direktivet för hållbarhetsredovisning, CSRD.

– Det blir mer och mer viktigt för våra kunder att göra hållbara val, där IT ofta är en nödvändig möjliggörare. Nordlos hållbarhetsarbete ska bidra till att erbjuda ansvarsfull teknik, ett bättre samhälle och en hållbar värld, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

2023 års hållbarhetsredovisning är den fjärde i ordningen och Nordlo fortsätter att tydliggöra och arbeta efter bolagets hållbarhetsmål. Under året utökades Nordlos klimatuppföljning med nya områden inom Scope 3, i linje med Green House Gas Protocol (GHG-protokollet) och Science Based Targets initiatives (SBTi) kriterier.

– Det är ett pågående arbete som fortsätter 2024, då vi dessutom genomför en dubbel väsentlighetsanalys. Därmed påbörjar vi Nordlos anpassning till det nya EU-direktivet för hållbarhetsrapportering, CSRD, som bolaget kommer omfattas av längre fram.

Utmärkande från 2023 års redovisning är fortsatt mycket nöjda kunder och medarbetare jämfört med branschsnittet.

– Hållbarhetsfrågorna är viktigt får både Nordlos medarbetare och kunder. Vi har möjlighet att göra positiva avtryck genom att bygga en hållbar IT-miljö, och på så sätt hjälpa kunderna att göra hållbara val, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Läs hela hållbarhetsredovisningen här.

Vill du veta mer – kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, +46 70 333 15 59,fredrik.almen@nordlo.com 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.