Connect with us

Marknadsnyheter

Hallvarsson & Halvarssons expansion fortsätter – rekryterar elva nya konsulter

Published

on

Kommunikationsrådgivaren Hallvarsson & Halvarsson stärker sitt team med rekryteringar från bland annat två börsbolag och systerbyråer. Sedan i våras har byrån anställt elva nya konsulter, som bidrar med spetskompetens inom investerar- och medierelationer, hållbarhetskommunikation, varumärkesutveckling, public affairs och finansiell rapportering.

”Verksamheten fortsätter att utvecklas positivt och vi är stolta över att ha fått många nya kunder, men också ödmjuka inför det faktum att efterfrågan på våra tjänster är fortsatt hög, pandemiår till trots. Vi är naturligtvis också oerhört glada över att fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare för såväl erfarna som yngre medarbetare. Rekryteringarna ligger i linje med vår strategi att vara våra kunders mest respekterade och uppskattade rådgivare” säger Anna Grönlund Krantz, VD på Hallvarsson & Halvarsson.

Bland andra börjar Pernilla Grennfelt, tidigare ansvarig för Gränges globala kommunikationskanaler samt för bolagets kommunikation med investerare och finansmarknad. Pernilla har även varit IR-ansvarig på ICA Gruppen och arbetat som journalist på Nyhetsbyrån Direkt. Pernilla kommer vara practiceansvarig för IR och Transaktioner på H&H.

”Med lång erfarenhet och med medarbetare som besitter en bred kompetens kan Hallvarsson & Halvarsson erbjuda sina kunder ett starkt kommunikationserbjudande som få andra aktörer kan matcha. För mig känns det otroligt spännande att få ansluta och bidra med mitt perspektiv och mina erfarenheter från noterade bolag”, säger Pernilla Grennfelt.

Hallvarsson & Halvarsson har även rekryterat Louise Honnér Kammenhed som senast kommer från Telia där hon varit ansvarig för bolagets internkommunikation. Louise arbetade tidigare i Regeringskansliet, som politiskt sakkunnig och stabschef under Fredrik Reinfeldt.

“Det känns väldigt spännande att bli en del av Hallvarsson & Halvarsson. Jag tar med mig erfarenheter från Regeringskansliet samt Telia och ser fram emot att arbeta tillsammans med kunder som vill stärka sina interna och externa kommunikationsinsatser, säger Louise Honnér Kammenhed. 

Även Karin Ljungmark Malmström rekryteras, som kommer från H&Hs systerbyrå Identx där hon varit VD och partner sedan 2005. Karin är också ordförande i Östsvenska Handelskammaren.

”Jag har genom Identx varit knuten till H&H-koncernen under många år, men är nu ny på Halvarsson & Halvarsson och jag tycker att det är jätteroligt att vara här. Kreativa möten med kund är något jag tror vi alla kan bli bättre på och jag ser fram emot att få lära känna och träffa alla nya kollegor”, säger Karin Ljungmark Malmström.

De personer som anställts under våren 2021 av Hallvarsson & Halvarsson är:

Pernilla Grennfelt – kommer senast från en tjänst som ansvarig för kommunikation och IR på Gränges och har de senaste 15 åren jobbat med frågor som rör kommunikation mot finansmarknaderna, bland annat på ICA Gruppen. Pernilla har även en bakgrund som journalist från Nyhetsbyrån Direkt.

Karin Ljungmark Malmström – kommer senast från H&Hs systerbyrå Identx där hon varit VD och partner i över 15 år. Karin har mångårig erfarenhet av strategisk varumärkesutveckling och har i rollen som VD även ansvarat för organisations-, produkt- och affärsutveckling.

Louise Honnér Kammenhed – kommer senast från en tjänst som ansvarig för Telias internkommunikation och har tidigare erfarenhet från politiken där hon bland annat jobbat som stabschef på statsministerns kansli.

Maja Cronstedt – kommer från en tjänst som marknadsansvarig för Svenskt Näringslivs nyhetstjänst, Tidningen Näringslivet, och har tidigare arbetat med digital strategi och spridning i sociala medier på samma organisation. På H&H ska Maja arbeta med att utveckla erbjudandet inom digital strategi.

Johanna Björklund – har mångårig erfarenhet av att jobba som grafisk designer och illustratör. Innan hon började på H&H drev hon eget företag och var skribent för CAP&Design. Johanna har också arbetat på H&Hs systerbyrå Springtime Intellecta.

Patrick Lindström – kommer senast från en tjänst som konsult inom krishantering och har tidigare jobbat som IR-konsult och som säljansvarig på bank. Han har en magisterexamen i finansiell ekonomi och kandidatexamen i filosofi från Stockholms universitet.

Sara Kallstenius – kommer senast från en tjänst som projektledare och grafisk rådgivare på Rehngruppen. Hon har en kandidatexamen i företagsekonomi och marknadsföring från Södertörns högskola.

Klara Gullström – kommer senast från en tjänst på Business Sweden i Mexiko och har en masterexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Elin Agorelius – kommer senast från en tjänst på Jung Relations där hon arbetade under studietiden på Berghs School of Communications. Innan dess var hon verksamhetschef på Ung Privatekonomi och frilansade bland annat som ekonomikrönikör för Aftonbladet.

Evelina Loftén – kommer från en tjänst som revisorsassistent på Deloitte och har en masterexamen i hållbart företagande från Örebro universitet.

Malcolm McGrath – kommer senast från Handelshögskolans startup-inkubator, SSE business lab, och har en kandidatexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Grönlund Krantz, VD, anna.gronlund.krantz@halvarsson.se, +46 70 637 33 51

Om Hallvarsson & HalvarssonHallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella. Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 70 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, Wonderland och Axiom Insight bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp ‐ H&H Group. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av strategiska och finansiella kommunikationskonsultföretag.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny bok betonar internkommunikationens betydelse för att bli en bättre ledare

Published

on

By

God kommunikativ förmåga är något som utmärker bra ledare. En chef som ska leda människor framgångsrikt behöver prioritera att kommunicera och stärka sin förmåga att kommunicera. Det menar författaren Eva Cohen med många års erfarenhet som kommunikationschef och projektledare från näringslivet. Dagens chefer måste förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension för att nå framgång och få medarbetarna med sig. I sin nya bok Kommunikation för ledare, utgiven av Liber, tydliggör Cohen varför internkommunikation är viktig och visar hur man tar steget från att vara chef till att bli en motiverande och involverande ledare.

– Under en betydande del av mitt yrkesliv har jag ägnat mig åt kommunikation, både som chef och som en del av ledningsgrupper där jag arbetat med andra chefer och projektledare. Min erfarenhet och övertygelse är att just kommunikationsförmågan, inte minst när det gäller internkommunikation, är en avgörande faktor som skiljer en chef från en ledare. Min förhoppning, och skälet till att jag skrivit boken, är att den för chefer som precis som deras medarbetare vill göra ett bra jobb, ska kunna göra skillnad, hur liten eller stor den än må vara, säger Eva Cohen.

Kommunikation för ledare är praktiskt inriktad och bygger främst på författarens erfarenheter och reflektioner. Den fokuserar på hur man kan förbättra sin kommunikation och sin ledarroll genom att förstå hur människor, reagerar på förändringar. Intentionen är att möjliggöra för ambitiösa, nyfikna chefer att i bästa fall bli riktigt bra ledare.

Boken riktar sig till chefer och ledare inom organisationer av olika storlekar och erbjuder insikter, kunskap och konkreta råd som kan göra verklig skillnad. Kommunikation för ledare inkluderar flera fallstudier och intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.

Människor vill bli involverade och vill få återkoppling på tankar, idéer och förslag. Alla reagerar olika på förändringar, den som i början kan verka vara mest emot en förändring kan i slutänden vara dess främsta ambassadör. Engagemanget hos människor som känner sig delaktiga och motiverade kan utgöra den stora positiva skillnaden och de kan komma med tankar och inspel som spelar avgörande roll när du jobbar med förändringar. – från boken

Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Aktuell med boken Kommunikation för ledare, utgiven av Liber.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny bok betonar internkommunikationens betydelse för att bli en bättre ledare

Published

on

By

God kommunikativ förmåga är något som utmärker bra ledare. En chef som ska leda människor framgångsrikt behöver prioritera att kommunicera och stärka sin förmåga att kommunicera. Det menar författaren Eva Cohen med många års erfarenhet som kommunikationschef och projektledare från näringslivet. Dagens chefer måste förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension för att nå framgång och få medarbetarna med sig. I sin nya bok Kommunikation för ledare, utgiven av Liber, tydliggör Cohen varför internkommunikation är viktig och visar hur man tar steget från att vara chef till att bli en motiverande och involverande ledare.

– Under en betydande del av mitt yrkesliv har jag ägnat mig åt kommunikation, både som chef och som en del av ledningsgrupper där jag arbetat med andra chefer och projektledare. Min erfarenhet och övertygelse är att just kommunikationsförmågan, inte minst när det gäller internkommunikation, är en avgörande faktor som skiljer en chef från en ledare. Min förhoppning, och skälet till att jag skrivit boken, är att den för chefer som precis som deras medarbetare vill göra ett bra jobb, ska kunna göra skillnad, hur liten eller stor den än må vara, säger Eva Cohen.

Kommunikation för ledare är praktiskt inriktad och bygger främst på författarens erfarenheter och reflektioner. Den fokuserar på hur man kan förbättra sin kommunikation och sin ledarroll genom att förstå hur människor, reagerar på förändringar. Intentionen är att möjliggöra för ambitiösa, nyfikna chefer att i bästa fall bli riktigt bra ledare.

Boken riktar sig till chefer och ledare inom organisationer av olika storlekar och erbjuder insikter, kunskap och konkreta råd som kan göra verklig skillnad. Kommunikation för ledare inkluderar flera fallstudier och intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.

Människor vill bli involverade och vill få återkoppling på tankar, idéer och förslag. Alla reagerar olika på förändringar, den som i början kan verka vara mest emot en förändring kan i slutänden vara dess främsta ambassadör. Engagemanget hos människor som känner sig delaktiga och motiverade kan utgöra den stora positiva skillnaden och de kan komma med tankar och inspel som spelar avgörande roll när du jobbar med förändringar. – från boken

Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Aktuell med boken Kommunikation för ledare, utgiven av Liber.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tillväxtbolaget och Agronod i nytt samarbete – ska stärka grön finansiering på gårdsnivå

Published

on

By

Tillväxtbolaget, som arbetar med utlåning till hållbara investeringar på gårdsnivå, har ingått ett samarbetsavtal med Agronod om deras klimatberäkningsverktyg Agrosfär.

Med Agrosfär har svensk lantbrukssektor ett verktyg som ger ett klimatresultat baserat på faktiska gårdsdata. Det är ett viktigt underlag utifrån ett kredit- och finansieringsperspektiv, och det kommer sannolikt att bli allt viktigare i takt med att behoven av en grön omställning ökar.

– Vi är glada att välkomna Tillväxtbolaget som kund till vårt klimatberäkningsverktyg Agrosfär. Att en aktör som så tydligt och långsiktigt arbetar med investeringsstöd i svenskt lantbruk väljer Agrosfär är positivt för branschens gröna omställning, säger Emilia Liljeström, vd för Agronod.

Behoven ökar
Genom samarbetet får fler lantbrukare möjligheten att enkelt beräkna och rapportera sin gårds klimatpåverkan.

– Vi ser att behoven av tillförlitliga klimatberäkningar ökar. Därför ser vi mycket positivt på samarbetet med Agronod och nyttorna med verktyget Agrosfär. Data som visar på förbättrad klimatprestanda på gårdsnivå gör det enklare att utvärdera och följa upp de investeringar vi gör, säger Helena Silvander, vd för Tillväxtbolaget. Hon fortsätter:

– Lantbrukssektorn är helt avgörande för Sveriges livsmedelsförsörjning, samtidigt som behovet av en grön omställning ökar. Här har vi ett viktigt uppdrag i att bistå lantbrukare i deras beslut vid investeringar, för att öka förståelsen av klimatdata och de val de kan göra, säger Helena Silvander.

Fakta om Agrosfär

  • Agrosfär är ett verktyg som möjliggör detaljerade och automatiserade klimatberäkningar för svenskt lantbruk.
  • Idag används Agrosfär av ledande aktörer inom livsmedelsförädling och banksektorn.
  • Data hämtas från gårdens uppkopplade system och minskar manuell administration.
  • Beräkningar kan göras för hela gården samt för olika produktionsgrenar: växtodling, mjölkproduktion och nötköttsproduktion. Arbetet med att inkludera grisproduktion pågår.
  • Beräkningsmodellen har utvecklats av ledande experter och forskare inom livsmedel, lantbruk och klimatberäkningar. Modellen är verifierad av tredje part.
  • Utvecklingen har EIP-stöd.

Mer information

För mer information, kontakta gärna: 

Helena Silvander, vd, Tillväxtbolaget
E-post: helena.silvander@lantmannen.com

Emilia Liljeström, vd, Agronod
E-post: emilia@agronod.com

Lantmännens presstjänst
Tel: 010 556 88 00
E-post:
press@lantmannen.com

Om Tillväxtbolaget
Tillväxtbolaget möjliggör satsningar på modern svensk livsmedelsproduktion genom utlåning till hållbara investeringar på gårdsnivå. På så sätt är Tillväxtbolaget med och bidrar till hållbarhet och kvalitetsförbättringar i hela livsmedelskedjan. Kunderna finns över hela landet och representerar de flesta inriktningar inom primärproduktion av livsmedel. Tillväxtbolaget ägs gemensamt av Lantmännen, LRF, Svensk Mjölk, Scan Sverige och Växa.

Om Agronod
Agronod står bakom den nationella dataplattformen för delning av jordbruksdata. Här kan svenska lantbrukare och branschen välja att samla och dela data – på lantbrukarens villkor. Lantbrukaren väljer själv vilken data som ska delas, till vem och i vilket syfte. Med plattformen som grund blir det enklare att skapa lösningar som stärker svenskt lantbruk. Ett sådant exempel är klimatberäkningsverktyget Agrosfär, som hämtar data från Agronod-plattformen. Bolaget Agronod ägs gemensamt av Lantmännen, Växa, LRF, Hushållningssällskapet, Arla Sverige och Scan Sverige.

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.