Connect with us

Marknadsnyheter

Hälsosamma mellanmål i fokus när Hemköp, Willys och Snabbgross samarbetar med Generation Pep

Published

on

Axfood inledde 2023 ett långsiktigt samarbete med Generation Pep för att främja barn och ungas hälsa. Som en del av det samarbetet har nu Hemköp, Willys, Snabbgross och Dagab tillsammans med Generation Pep tagit fram olika typer av kampanjer och material som ska bidra till att inspirera och stimulera till mer hälsosamma mellanmål för barn och unga, både i butiker, online och i annan kommunikation.

Hemköp har tillsammans med Generation Pep tagit fram mellanmålshyllor som lyfter fram hälsosamma produkter som passar extra bra att äta som mellanmål, och dessa har just placerats ut i en lång rad Hemköpbutiker runtom i landet.

– Genom vårt samarbete med Generation Pep vill vi bidra till förbättrad hälsa bland barn och unga. Ett viktigt led i det är att erbjuda hälsosamma mellanmål. Därför har vi tillsammans tagit fram mellanmålshyllor med särskilt utvalda mellanmål som främjar en bättre hälsa som i nuläget finns i 155 Hemköpsbutiker, och inom kort kommer vi också lyfta fram hälsosamma mellanmål i vår e-handel, säger Thomas Söderlund, kunderbjudandechef på Hemköp.

Willys har på sin e-handelssajt samlat hälsosamma mellanmål av olika slag, allt från snabba och färdiga, till sådant man kan förbereda eller fixa snabbt, och som passar perfekt efter skolan eller för att ladda upp inför olika aktiviteter.

Restauranggrossisten Snabbgross har med sina många föreningskunder en stor möjlighet att nå ut till, inspirera och påverka idrottsföreningar till mer hälsosamma måltidsalternativ för barn och unga i föreningslivet. Efter djupintervjuer med föreningar runtom i landet har Snabbgross tillsammans med Generation Pep tagit fram en inköpslista som syftar till att inspirera och hjälpa föreningar att göra hälsosamma val till sina föreningskiosker. Samarbetet lyfts både i butik och via Snabbgross digitala kanaler.

Generation Pep arbetar utifrån visionen att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv. Axfood står bakom den visionen, och har som mål att skapa ett friskare Sverige, bidra till en bättre folkhälsa och till goda matvanor för alla, bland annat genom att öka kunskapen om maten och underlätta hälsosamma val.

Samarbetet mellan Generation Pep och Axfood inleddes 2023. Tillsammans har Axfood och Generation Pep bland annat tagit fram och lanserat hybridprodukterna Nöt & Grönt-färs och Nöt & Grönt hamburgare med lika delar nötfärs och grönsaker, som är bättre både för hälsan och klimatet och dessutom billigare än vanlig nötfärs, samarbetat kring Pep-Dagen och en rad andra aktiviteter och initiativ för att främja ungas hälsa.

I nya avsnittet av programmet Morgonkaffe med Axfood medverkar Generation Pep och Dagab och avslöjar mer detaljer om samarbetet kring hälsosamma mellanmål.

För mer information, kontakta:
Magnus Törnblom, presschef Axfood, 070-266 27 12, magnus.tornblom@axfood.se

 

Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash och City Gross. Tillsammans har koncernen ungefär 13 000 medarbetare och en omsättning om drygt 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nidhogg Resources Holding AB offentliggör investeringsmemorandum

Published

on

By

Nidhogg Resources Holding AB (”Bolaget”) meddelar härmed att Bolaget har offentliggjort sitt investeringsmemorandum i samband med erbjudandet av teckningsoptioner av serie TO 6 (”TO 6”). Memorandumet innehåller detaljerad information om Bolagets verksamhet, finansiella ställning, strategi och framtidsplaner samt villkoren för TO 6.

Syftet med TO 6 och de aktier som kan komma att tecknas med TO 6 är att stärka Bolagets kapitalbas för att möjliggöra fortsatt expansion och investeringar i strategiska tillgångar inom främst mineralbranschen.

Memorandumet finns tillgängligt för nedladdning på Bolagets hemsida samt via Eminova som agerar finansiell rådgivare i transaktionen.

Investerare och andra intressenter uppmanas att ta del av memorandumet för en fullständig förståelse av erbjudandet och Bolagets framtidsplaner.

Teckningstid 14 oktober – 25 oktober 2024.

Teckningskurs Två öre (0,02 SEK) per aktie.

Handel med tecknings-

optioner Handel i teckningsoptionerna sker på Spotlight Stock Market fram till och med den 23 oktober 2024. Teckningsoptioner som inte nyttjas för teckning av nya aktier eller som inte avyttras kommer därefter att vara utan värde.

Antal aktier i erbjudandet Högst 261 544 113 aktier.

 

I och med att Nidhogg Resources Holding AB genomgått en ny noteringsprövning, godkännande och publiceringen av memorandum, återförs handeln i Bolagets aktie till Spotlights ordinarie lista.

Första dag med handel av aktien och teckningsoption av serie TO 6 på ordinarie lista blir måndag den 14 oktober 2024.

Det är glädjande att bli åternoterade på Spotlights ordinarie lista. För er som inte känner till Nidhogg Resources så är vi ett relativt nystartat mineralprospekteringsföretag som under det senaste året lämnat in två Miljökonsekvensbeskrivningar (”MKB”) till berörda myndigheter för att kunna starta upp vår verksamhet i Tuna-Hästberg och Vintjärn-Kölen. Under tredje kvartalet nästa år beräknar vi att vara igång i de båda områdena”, säger Niclas Biörnstad, VD i Nidhogg Resources Holding AB (publ).

Emissionsmemorandum och anmälningssedlar finns publicerade på Bolagets hemsida www.nidhoggresources.se och Spotlight Stock Markets hemsida www.spotlightstockmarket.com.

Emissionsmemorandum och anmälningssedel för direktregistrerade aktieägare finns publicerad på www.eminova.se.

 Kontakt

Ulrich Andersson, styrelseordförande Nidhogg Resources Holding AB (publ)
E-post: ulrich@nidhoggresources.com

Telefon: +46 70 376 0515

Eller

Niclas Biörnstad, VD Nidhogg Resources Holding AB (publ)
E-post: niclas@nidhoggresources.com

 Om Nidhogg Resources

Nidhogg Resources Holding AB (publ), www.nidhoggresources.se, är ett svenskt aktiebolag med fokus på råvaror. Nidhogg grundades av personer med totalt över 60 års erfarenhet av råvarumarknaden, med bakgrund från prospektering till exploatering samt försäljning och en passion för att utvinna råvaror genom att tillämpa innovativ teknologi tillsammans med befintlig infrastruktur.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Alltainer AB (Publ): Fel i datum på finansiell kalender

Published

on

By

Datum för publicering av delårsrapporten för bolagets första kvartalsrapport i 2024 har i bokslutskommunikéen angivits till 18 oktober 2024, vilket är fel. Det korrekta datum är 20 november 2024. Samma dag som bolaget avser att hålla årsstämman. Historiskt har Alltainer publicerat rapporter en och en halv månad efter periodens slut, för att säkra att det administrativt kan säkerställas.

För ytterligare information

Jakob Kesje
VD, Alltainer AB
Telefon: 0763-11 19 11
E-post:
jk@alltainer.com

Kort om Alltainer

Alltainer tillverkar, marknadsför och säljer sjöcontainrar inredda som bostäder, barer, sanitetsanläggningar eller andra ändamål som kunderna efterfrågar. Tillverkningen baseras på nya sjöcontainrar som inredas enligt kundens specifikationer i bolagets anläggning i Vietnam. Försäljningen sker framförallt via försäljningskanaler på den amerikanska marknaden, men även i Sverige och övriga Europa.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreativitetens positiva inverkan på välbefinnande

Published

on

By

En studie från Anglia Ruskin University visar att kreativa aktiviteter som att sy eller måla kan

ha en betydande positiv inverkan på välbefinnande och livsglädje. Forskare fann att kreativitet

påverkar människors välbefinnande lika mycket som faktorer som ålder och hälsa.

Studien, publicerad i Frontiers in Public Health, visar att deltagande i hantverk och

konstnärliga aktiviteter ökar känslan av att livet är meningsfullt, vilket kan vara lika viktigt

som att ha ett jobb. Forskarna föreslår att myndigheter bör överväga att främja kreativa

aktiviteter som ett sätt att stärka folkhälsan.

Även om sambandet inte är helt fastställt, pekar studien på att kreativitet kan spela en viktig

roll för att förbättra psykisk hälsa.

Källa: https://www.frontiersin.org/ne…

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.