Connect with us

Marknadsnyheter

HANZA implementerar hållbar tillverkningslösning för Mitel

Published

on

HANZA har tecknat ett strategiskt avtal med Mitel Networks Corp, ett kanadensiskt telekommunikationsföretag, enligt vilket HANZA kommer att flytta tillverkningen från Kina till Europa. Denna omlokalisering av tillverkningen är direkt i linje med Mitels hållbarhetsmål och kommer att genomföras inom ramen för MIG™-konceptet (Manufacturing Solutions for Increased Growth).

Avtalet innebär att HANZA konsoliderar Mitels produktion till HANZAs tillverkningskluster i Sverige för att optimera leveranskedjan med avseende på flexibilitet och kostnader. Genom att placera tillverkningen närmare slutmarknaderna kommer transportutsläppen att minska och bidra till en mer hållbar och robust leveranskedja. Den uppskattade årsvolymen uppgår till 60 MSEK och omfattar tillverkning av kompletta produkter för Mitels affärskommunikationsprodukter.

Mitel är en global ledare inom affärskommunikation och erbjuder kunderna innovativa och skalbara lösningar, inklusive unified communications, avancerade kontaktcenter och mångsidiga molnbaserade kommunikationssystem.

”Vårt samarbete med Mitel har sitt ursprung i Orbit One, ett bolag HANZA förvärvade. Vi är glada över att nu kunna utöka detta samarbete till ett strategiskt partnerskap som stärker Mitels leveranskedja i Europa”, säger Mattias Lindhe, SVP och Head of Strategic Projects på HANZA.

”Den globala klimatutmaningen är en central fråga för oss och den här nya tillverkningslösningen ökar inte bara flexibiliteten och sänker kostnaderna, utan den ligger också i linje med vårt åtagande att minska koldioxidutsläppen och främja hållbarhet i hela vår leveranskedja”, säger Grant Marshall, SVP of Global Supply Chain på Mitel.

Om MIGTM
MIG™ (Manufacturing solutions for Increased Growth and earnings) är HANZAs rådgivningstjänst som hjälper kunder att optimera sin leverantörskedja.

För mer information kontakta:
Erik Stenfors, VD
+46-70 950 80 70
erik.stenfors@hanza.com

Mattias Lindhe, Head of Strategic Projects
+46 709 651249
mattias.lindhe@hanza.com

Viktig information
Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar HANZAs aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att erbjuda produktutveckling och rådgivning om leverantörskedjor, samt med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabila leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess åt våra kunder. 
HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys