Connect with us

Marknadsnyheter

Hästkällarens VD ger verksamhetskommentar

Published

on

Återblickar och framtidsvisioner

När förändringens vindar blåser är det lätt att fyllas av minnen av det som varit. Jag ser nu hur Hästkällaren befinner sig mitt i en tid av stora förändringar och kan inte låta bli att göra en inre nostalgisk tripp tillbaka till uppbyggnadsåren.

Den expansionsfas som vi påbörjat är något som vi inte hade kunnat drömma om, då vi för några år sedan startade Hästkällaren i liten skala, i en mörk och trång lokal i källaren av ett hotell. De här lokalerna var långt ifrån anpassade till vår verksamhet och att driva ett växande företag under dessa förutsättningar var verkligen en utmaning—en utmaning som vi tillsammans tog oss an, drivna av ett brinnande hästintresse och en mycket stor beslutsamhet. Detta är något jag verkligen tror har format Hästkällaren och gett företaget dess egen, helt unika prägel.

Efter en tid märkte vi att efterfrågan från våra kunder ökade stadigt och affärsidén om att köpa in större varupartier växte fram. Det här beslutet resulterade i en explosionsartad utveckling av försäljningen. Under flera års tid utnyttjade vi sedan de ursprungliga källarlokalerna till bristningsgränsen och vi kunde tydligt se att det fanns en stor potential för tillväxt, men att det begränsade utrymmet i vår lilla källarlokal hindrade oss. För några år sedan testade vi att tillfällig utöka lagerutrymmet och uppmätte då vid ett tillfälle, en dygnsförsäljning på 527 tsek (exkl. moms), vilket är de högsta försäljningssiffrorna vi hittills uppnått under ett och samma dygn. Det var tydligt att vi behövde se oss om efter större lokaler och efter mycket letande beslutade vi oss för våra nuvarande lokaler i Flygsfors, i Nybro kommun. Här har vi dessutom en hyra per m2 som är omkring 50 % billigare  än de tidigare lokalerna.

Vi tar vara på nya möjligheter

Dessa lokaler med en yta på 2 000 m2 och en expansionsmöjlighet på upp till hela 8 000 m2 har gett oss helt nya förutsättningar och vår förhoppning är därför att vi ganska snart kommer att passera tidigare uppnådda försäljningsrekord. Vi arbetar fortsatt med att etablera kontakter med nya leverantörer för att bredda och fördjupa vårt utbud. Vi har även goda förhoppningar om att kunna etablera oss på den nordiska marknaden någon gång under andra hälften av innevarande år. Redan i slutet av förra året, förhandlades fraktavtal till de nordiska länderna fram.

Det är intressant att notera att all vår försäljning under det gångna året och fram till dagens datum helt och hållet skett i vår webbshop. Flytten, i kombination med Covid-19-pandemin, ledde tidigt till ett beslut om att hålla vår fysiska butik stängd för en tid.

Vi ser positivt på den debatt angående webbhandels miljöpåverkan som lyfts i samhället på senare tid. Debatten gäller bland annat den miljöpåverkan som fria returer och onödiga emballage medför. När vi granskar vår egen verksamhet utifrån detta perspektiv ser vi att av sålda hästartiklar, som utgör över 70 % av vår försäljning, returneras enbart cirka 2–3 %. Returer för kläder till ryttare ligger på omkring 7–10 %. Våra nya lokaler underlättar för oss i arbetet med att minska vår miljöpåverkan. Vi arbetar bland annat med att fasa ut plastemballage i den mån det är möjligt och att ersätta dessa med miljövänligare alternativ.

Ytterligare en positiv effekt av vår flytt är att den möjliggör en omfördelning av personalresurserna. Utformningen av de tidigare lokalerna gjorde verksamheten onödigt personalintensiv och detsamma kan sägas om perioden för flytten. Moment, som exempelvis packning av kundleveranser, som tidigare krävde fyra eller fem personer, kan nu utföras av en eller två personer. Nu ser vi en stor potential i att kunna omfördela personalresurserna, så att de används på bästa sätt.

En lönsam affärsidé

Den affärsidé som växte fram i våra trånga källarlokaler i företagets tidiga utveckling, har över tid visat sig ge god avkastning. Affärsidén går ut på att köpa in stora partier av fjolårets basprodukter till kraftigt reducerade priser, för att sedan erbjuda förmånliga och konkurrenskraftiga priser till kunden. Många gånger har vi möjlighet att köpa in dessa produkter till priser som är upp till 70 % procent lägre än de på motsvarande produkter ur de senaste kollektionerna.

I nuläget genererar denna strategi en slutlig avkastning på strax under 20 %, varav omkring 7,5 % återinvesteras i utveckling av verksamheten, som exempelvis pågående uppbyggnad av lager, kontor, kundtjänstavdelning osv. Med de nya förutsättningar vi nu har, ser vi det som fullt möjligt att inom en inte allt för lång tid, uppnå en avkastning på över 20 %. På något längre sikt är förhoppningen att avkastningen kommer att stiga ytterligare.

Statistik som sammanställdes 2016 visade att det då fanns omkring 360 000 hästar i Sverige, att hästnäringens direkta samhällsekonomiska omsättning uppgick till 31,3 miljarder SEK och att effekterna av den svenska hästnäringen då utgjorde 0,5% av landets BNP (Hästnäringen i siffror. 2016. https://hastnaringen-i-siffror.se/home.aspx). Under de kommande åren är vi beslutna att fullt ut ta vara på de möjligheter som våra nya lokaler erbjuder och att växa och utvecklas med marknaden, där vi ser en stor potential.

Framtidsvisioner— Ny organisationsstruktur och Rebranding

I nuläget har vi i de nya lokalerna nått färdigställandet av lagerytorna vilket har gjort att vi kunnat lägga mer fokus på försäljningen. Nästa steg i iordningställandet av lokalerna är att utforma de ytor som är avsedda för vår kommande lagershop som vi ser fram emot att öppna dörrarna till så fort pandemin avtar. Även kontorsytor och kundtjänstavdelning är under uppbyggnad.

Vi ser dock inte enbart möjligheter inom försäljning av hästartiklar, som vi huvudsakligen är inriktade på i dagsläget. Vår vision är att utvidga med fler häst– och djurrelaterade verksamhetsområden för att kunna välkomna våra kunder till ett helt unikt center för den häst– och djurintresserade. Verksamheten kommer då att innefatta områden som veterinärvård, alternativbehandlingar, mässor, föreläsningar och friskvård. Flera av dessa verksamhetsområden kommer även att göras tillgängliga digitalt, till exempel genom utvecklande av en app för digitala veterinärbesök och föreläsningar. På så sätt kommer vi att kunna bli en självklar del av varje hästägares vardag. Vi kommer även att börja utveckla, designa och producera produkter under vårt eget varumärke. Produkterna kommer att kännetecknas av väl genomtänkt design och innovativa lösningar för att möta kundernas behov och utmärka oss på marknaden.

Den här utvidgningen av Bolagets verksamhetsområden kommer bland annat att kunna genomföras genom förvärv av andra befintliga häst– och djurrelaterade bolag som passar in i vår organisation. Det är något vi i dagsläget redan börjat arbeta för. Expansionen och den nya förvärvsstrategin kommer bland annat att kunna finansieras av de emissioner av teckningsoptioner som tidigare pressmeddelats. Flera beslut kring företagets framtida utveckling kommer att fattas inom kort vid ordinarie bolagsstämma. Bland annat finns förslag på ett namnbyte för att bättre återspegla företagets nya inriktning.

Eftersom det händer mycket i Bolaget kommer utskick med uppdateringar om aktuella händelser i företaget att framöver skickas ut mer kontinuerligt än tidigare.

Hästkällaren befinner sig verkligen mitt i en spännande utvecklingsfas och förändringens vindar blåser. Vi vet av erfarenhet att det innebär att många timmar av hårt arbete återstår, men det är en utmaning som vi tillsammans tar oss an, drivna av samma brinnande hästintresse, stora beslutsamhet och ”Hästkällaranda” som alltid motiverat oss, ända sedan starten i vår lilla källarlokal.

Team Hästkällaren

För ytterligare information, vänligen kontakta:                                    
Daniel Karlsson, VD
Hästkällaren Rid Trav & Western AB                                                                            
Tel: +46 70 553 011
E-post: daniel@hastkallaren.se

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550 är bolagets Mentor på NGM Nordic SME

Om Hästkällaren
Hästkällaren Rid Trav & Western AB är verksamt inom detalj- och internethandel och är en svensk återförsäljare av utrustning till hästar och ryttare samt kringprodukter till hästar, skötsel av hästar och ridsport.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 15.11.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
15.11.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 15.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

141 890

10,74

1 524 494,54

XSTO

112 073

10,75

1 204 515,87

XCSE

27 686

10,75

297 584,13

Summa

281 649

10,75

3 026 594,55

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,5876 och DKK till EUR 7,4589
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 5 570 868 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

KALLELSE TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA I Agtira AB

Published

on

By

Aktieägarna i Agtira AB, org.nr 559033-7654 (”Bolaget”), kallas härmed till extra bolagsstämma onsdagen den 18 december 2024 kl. 13.30 i Bolagets lokal med adress Verkstadsvägen 19, 871 54 Härnösand.

Utövande av rösträtt vid stämman

Aktieägare, som önskar delta vid stämman, ska

(i)                       dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken på avstämningsdagen som är den 10 december 2024, och, om aktierna är förvaltningsregistrerade, begära att förvaltaren rösträttsregistrerar aktierna senast den 12 december 2024, samt

(ii)                      dels ha anmält sin avsikt att delta vid stämman till Bolaget enligt anvisningarna under rubriken ”Anmälan för deltagande personligen eller deltagande genom ombud” i sådan tid att anmälan är Bolaget tillhanda senast den 12 december 2024.

Anmälan för deltagande personligen eller deltagande genom ombud

Den som önskar delta vid stämman personligen eller genom ombud ska senast den 12 december 2024 anmäla detta till Bolaget antingen:

(i)                       genom e-post till info@agtira.com, eller

(ii)                      genom post till Agtira AB Verkstadsvägen 19, 871 54 Härnösand (märk kuvertet ”EBS 2024”).

I anmälan ska det uppges namn eller företagsnamn, personnummer eller organisationsnummer, adress, telefonnummer samt, i förekommande fall, antalet biträden (högst två).

Den som inte önskar närvara personligen får utöva sin rätt vid stämman genom ombud med skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas.

För att underlätta inpasseringen vid stämman bör fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara Bolaget tillhanda på adressen Agtira AB, Verkstadsvägen 19, 871 54 Härnösand (märk kuvertet ”EBS 2024”) i god tid före stämman och gärna senast den 12 december 2024.

Observera att anmälan om deltagande vid stämman ska ske även om aktieägaren önskar utöva sin rösträtt vid stämman genom ombud. Inskickad fullmakt gäller inte som anmälan till stämman.

Ett fullmaktsformulär finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.agtira.com.

Förvaltningsregistrerade aktier

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att få utöva sin rösträtt, dels anmäla sig till stämman, dels begära att tillfälligt rösträttsregistrera aktierna i eget namn i aktieboken hos Euroclear. Sådan registrering måste vara genomförd senast den 12 december 2024 och aktieägare måste således underrätta förvaltaren härom i god tid före denna dag. Rösträttsregistrering som av aktieägare har begärts i sådan tid att registreringen har gjorts av förvaltaren senast den 12 december 2024 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.

Förslag till dagordning

  1. Stämman öppnas;
  2. Val av ordförande vid stämman;
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd;
  4. Val av en eller två justeringsmän;
  5. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad;
  6. Godkännande av dagordning;
  7. Beslut om ändring av bolagsordningen (aktiekapital och antal aktier);
  8. Beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare;
  9. Beslut om justeringsbemyndigande;
  10. Stämmans avslutande.

Styrelsens beslutsförslag

2. Val av ordförande vid stämman

Styrelsen föreslår att Ludvig Nauckhoff, eller vid förhinder för denne, den som styrelsen i stället anvisar väljs till ordförande på stämman.

7. Beslut om ändring av bolagsordningen (aktiekapital och antal aktier)

Mot bakgrund av styrelsens förslag till beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare enligt punkt 8 nedan föreslår styrelsen att bolagsstämman beslutar om ändring av bolagsordningens § 4 och § 5 enligt nedan.

Föregående lydelse

Föreslagen lydelse

§ 4 Aktiekapital

Aktiekapitalet ska vara lägst 5 558 712,50 kr och högst 22 234 850 kr.

§ 4 Aktiekapital

Aktiekapitalet ska vara lägst 22 234 850 kr och högst 88 939 400 kr.

§ 5 Antal aktier

Antalet aktier ska vara lägst 11 117 425 och högst 44 469 700.

§ 5 Antal aktier

Antalet aktier ska vara lägst 44 469 700 och högst 177 878 800.

Styrelsens förslag till beslut är villkorat av beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare enligt punkt 8 nedan samt att beslutet registreras hos Bolagsverket.

8. Beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare

Styrelsen föreslår att stämman beslutar om en nyemission av högst 49 830 270 B-aktier i enlighet med styrelsens förslag från den 15 november 2024. Vid teckning av samtliga aktier som emitteras kommer Bolagets aktiekapital att kunna öka med ett belopp om högst 24 915 135 kronor. Emissionen ska genomföras genom utgivande av B-aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare i enlighet med följande villkor (”Företrädesemissionen”).

  1. Den som av Euroclear Sweden AB är registrerad som ägare i Bolaget på avstämningsdagen, oavsett aktieslag, har företrädesrätt att teckna B-aktier i Företrädesemissionen. Avstämningsdag hos Euroclear Sweden AB för fastställande av vilka aktieägare som är berättigade att med företrädesrätt teckna aktier är onsdagen den 8 januari 2025.

 

  1. För varje befintlig aktie, oavsett aktieslag, i Bolaget erhålls tolv (12) teckningsrätter. Sju (7) teckningsrätter ger rätt att teckna en ny (1) B-aktie. Teckning av aktier kan även ske utan stöd av teckningsrätter.

 

  1. Teckningskursen per aktie ska vara 1,20 kronor. Den del av teckningskursen som överstiger kvotvärdet ska tillföras den fria överkursfonden.

 

  1. Teckning av aktier ska ske från och med den 10 januari 2025 till och med den 24 januari 2025. Teckning av aktier med företrädesrätt (d.v.s. med stöd av teckningsrätter) ska ske genom samtidig kontant betalning till ett av Bolaget anvisat konto eller på en därför avsedd anmälningssedel, genom vilken bolagets emissionsinstitut befullmäktigas att signera en teckningslista för tecknares räkning. Teckning av aktier utan företrädesrätt (d.v.s. utan stöd av teckningsrätter) ska ske på särskild anmälningssedel, genom vilken bolagets emissionsinstitut befullmäktigas att signera en teckningslista för tecknarens räkning, under perioden som angivits ovan. Styrelsen ska ha rätt att besluta om förlängning av teckningstiden.

 

  1. Betalning för aktier som tecknas utan stöd av teckningsrätter ska erläggas senast tre bankdagar från utfärdandet av besked om tilldelning (avräkningsnota) har skickats till tecknaren. Styrelsen ska emellertid ha rätt att besluta om förlängning av betalningstiden.

 

  1. Betalning för tecknade aktier ska erläggas kontant alternativt genom kvittning i den utsträckning som framgår av styrelsens redogörelse enligt 13 kap. 7 § aktiebolagslagen. Det erinras emellertid om styrelsens möjlighet att medge kvittning enligt 13 kap. 41 § aktiebolagslagen.

 

  1. För det fall att inte samtliga aktier tecknas med stöd av teckningsrätter, ska styrelsen, inom ramen för Företrädesemissionens högsta belopp, besluta om fördelning av aktier tecknade utan stöd av teckningsrätter. Fördelning av aktier som inte tecknats med stöd av teckningsrätter ska i sådant fall ske:

 

    I första hand till tecknare som tecknat aktier med stöd av teckningsrätter, oavsett om de var aktieägare på avstämningsdagen eller inte, och, vid överteckning, i förhållande till det antal teckningsrätter som var och en utnyttjat för teckning av aktier och, i den mån detta inte kan ske, genom lottning.

    I andra hand ska fördelning ske till övriga som anmält intresse av att teckna aktier utan stöd av teckningsrätter och, vid överteckning, i förhållande till det antal aktier sådana personer anmält för teckning, och i den mån detta inte kan ske, genom lottning.

    I tredje hand ska fördelning av aktier ske till garanter av Företrädesemissionen i enlighet med ingångna garantiavtal.

  1. De nya aktierna ska medföra rätt till utdelning första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att de nya aktierna har registrerats hos Bolagsverket och aktierna har förts in i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Handlingar enligt 13 kap. 6 och 7 §§ aktiebolagslagen kommer att hållas tillgängliga hos Bolaget i erforderlig tid före bolagsstämman.

Styrelsens förslag till beslut förutsätter och är villkorat av att bolagsstämman fattar beslut om ändring av bolagsordningen enligt punkt 7 ovan samt att detta beslut registreras hos Bolagsverket.

9. Beslut om justeringsbemyndigande

Styrelsen eller den styrelsen i övrigt förordnar, ska bemyndigas att vidta de smärre justeringar och förtydliganden i vid stämman fattade beslut som kan visa sig nödvändiga för registrering av besluten enligt punkterna 7 och 8 ovan.

Antalet aktier och röster

Per kallelsedagen uppgår det totala antalet aktier i Bolaget till 29 067 658 och antal röster i Bolaget till 35 376 658. Bolaget innehar inga egna aktier.

Majoritetskrav

För giltigt beslut enligt punkterna 7 och  8 på dagordningen krävs att besluten biträtts av aktieägare med minst två tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de aktier som är företrädda vid stämman.

Övrigt

Fullmaktsformulär kommer hållas tillgänglig senast tre veckor före stämman och fullständiga förslag till beslut med tillhörande handlingar kommer att hållas tillgängliga senast två veckor före stämman. Kallelsen och handlingar enligt ovan hålls tillgängliga hos Bolaget på Verkstadsvägen 19, 871 54 Härnösand och på Bolagets webbplats, www.agtira.com, och sänds till de aktieägare som begär det och uppger sin e-mail- eller postadress. Bolagsstämmoaktieboken tillhandahålls på Bolagets kontor på ovan adress.

Enligt 7 kap. 32 och 57 §§ aktiebolagslagen ska styrelsen och den verkställande direktören, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, vid stämman lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen.

Behandling av personuppgifter

Personuppgifter som hämtas från den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken, anmälan och deltagande vid stämman samt uppgifter om ställföreträdare, ombud och biträden kommer att användas för registrering, upprättande av röstlängd för stämman samt, i förekommande fall, stämmoprotokoll. Personuppgifterna hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/697). För fullständig information om hur personuppgifterna behandlas hänvisas till den integritetspolicy som finns tillgänglig på Euroclears hemsida www.euroclear.com/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

                     

November 2024

Agtira AB

Styrelsen

Continue Reading

Marknadsnyheter

Agtira AB (publ) Kvartalsrapport för tredje kvartalet 2024

Published

on

By

Sammanfattning av perioden (2024-07-01–2024-09-30)

  • Nettoomsättning för kvartalet uppgick till 6,3 MSEK (7,3 MSEK).
  • EBITDA för kvartalet uppgick till -9,6 MSEK (-7,2 MSEK).
  • Resultat per aktie för perioden uppgick till -0,37 SEK (-0,49 SEK).

Haningegurkan etablerar sig på marknaden

Haningegurkan, skördad bara timmar innan den når butikshyllorna, är nu ett etablerat varumärke hos ICA Maxi i Haninge. Vår nya toppmoderna anläggning i Haninge är nu i full produktion, vilket genomfördes enligt tidsplan och budget. Denna etablering är strategiskt viktig och förväntas bidra med försäljningsintäkter redan innan årets slut.

 

Fortsatt tillväxt och nyetableringar
Som tidigare kommunicerats har Agtira tecknat ett 10-årigt distributionsavtal med Lidl Sverige för leverans av gurka. Den nya produktionsanläggningen i Kramfors kommer att förse Lidls 205 butiker i Sverige. Anläggningen planeras att starta i januari 2025. Etableringen genomförs i samarbete med NP3 Fastigheter, där Agtira är operatör och hyresgäst, vilket skapar en kapitaleffektiv tillväxtmodell.

 

Åtgärder för lönsamhet och kostnadseffektivisering
Under kvartalet har Agtira implementerat flera åtgärder för att förbättra lönsamheten inför nästa verksamhetsår. Detta inkluderar omorganisation och rationalisering för att fokusera på kärnverksamheten, vilket förväntas ge kostnadsbesparingar om cirka 8 MSEK på helårsbasis. Omstruktureringskostnaderna beräknas till cirka 1,3 MSEK och kommer att belasta fjärde kvartalet 2024.

 

Stärker finansiella resurser
För att säkra likviditeten erhöll Agtira ett lån på 20 MSEK från sina största aktieägare i augusti 2024. Efter periodens slut erhölls ytterligare en lånefacilitet om 20 MSEK. Styrelsen har även beslutat om en föreslagen företrädesemission på totalt 60 MSEK, fullt garanterad av huvudägarna, vilket stärker bolagets finansiella ställning och beredskap för fortsatt expansion.

 

Efterfrågan på närodlade grönsaker växer
Den svenska efterfrågan på närodlade grönsaker året runt är stark. Agtira spelar en central roll i att möta denna efterfrågan genom sina lokala produktionslösningar som minskar transportbehovet och klimatpåverkande utsläpp. Med befintliga anläggningar och nyetableringarna i Haninge och Kramfors förväntas Agtira närma sig en produktionsyta på cirka 19 000 kvm under 2025.

 

Notera
Denna information är sådan som Agtira AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU

marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående persons försorg, för offentliggörande den 15 november 2024.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Jonuks, VD
Telefon: 070-385 08 90
E-post: erik.jonuks@agtira.com

 

Rådgivare

Vator Securities AB är Bolagets finansiella rådgivare i Företrädesemissionen och MAQS Advokatbyrå är Bolagets legala rådgivare i Företrädesemissionen.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Jonuks, VD

+46 (0)70 385 08 90

info@agtira.com

 

 

Högupplösta bilder, filmer, illustrationer finns att hämta på: agtira.com/se/pressmaterial/
Fria att använda i artiklar om Agtira AB.

 

Denna information är sådan som Agtira AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 november 2024 kl.

 

Om Agtira AB
Agtira erbjuder livsmedelskedjor och butiker Farming as a Service (FaaS), där vi etablerar och driver odlingssystem för lokal grönsaksproduktion. Detta gör det möjligt att erbjuda färska, högkvalitativa produkter nära kunderna, vilket minskar behovet av långväga transporter och svinn.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.