Connect with us

Marknadsnyheter

Hello There Games släpper INVECTOR Rhythm Galaxy på Playstation, XBOX och Nintendo Switch!

Published

on

Warner Music Group (NASDAQ: WMG), det globala musik- och underhållningsbolaget, och den prisbelönta svenska spelstudion Hello There Games, meddelade idag att Invector: Rhythm Galaxy nu finns på Playstation, Xbox och Nintendo Switch. 

Musikspelet INVECTOR Rhythm Galaxy innehåller 40 hitlåtar som spelas i olika spektakulära rymdmiljöer. Basspelet innehåller låtar från en mängd olika musikgenrer. I Invector: Rythm Galaxy ska spelar styra ett rymdskepp i takt till olika beats. Det finns multiplayer för upp till 4 personer. Det är väldigt populärt att spela mot varandra med sina favoritlåtar. De s k popcornspelarna (åskådare, bredvid i soffan) tycker att det är underhållande att se på också. Det passar alla åldrar och tanken är att det ska finnas musik från alla tänkbara genres som släpps löpande.

I första releasen så har man möjlighet att köpa till extra songpacks. Latin Power (latinska musikscenen) samt Spinnin Records (EDM Dance music) .

“Det här spelet blir bara bättre när du spelar med vänner så vi är otroligt glada över att Invector: Rhythm Galaxy nu finns på Playstation, XBOX och Nintendo Switch säger Oskar Eklund, VD och grundare för Hello There Games. Vi för just nu många intressanta diskussioner med fler artister i specifika genrer och kommer att lägga till mer musik inom kort. Det finns diskussioner om att släppa ny musik för artister. Möjligheterna är många. Hur man spelarl, Det man kallar Gameplay är beprövat och spelet får väldigt höga ratings. Det är ju det viktigaste. Nu ska vi bara fortsätta att ge spelare möjlighet att få mer av sin favoritmusik. Målet är att bli bäst i världen inom musikspe! fortsätter Eklund.

Utöver själva spelupplevelsen finns också en större vision med Invector: Rhythm Galaxy. Nämligen att ge artisterna nya sätt att interagera med sina fans genom sin musik. Under 2023 har spelet t ex varit inkluderat på flera event såsom Amsterdam Dance Event ihoip med Spinnin Records och Gamergy i Mexico City med Warner Mexico. Där kunde några superstjärnor inom Latin genren spela sin låt i INVECTOR Rhythm Galaxy på scenen med sina fans.

-Jag har faktiskt aldrig sett något liknande. Det är en ny nivå av att kombinera musik och spel med artisten säger Oskar Eklund.

Invector: Rhythm Galaxy finns nu tillgängligt på Playstation, Xbox och Nintendo Switch. För de senaste nyheterna och uppdateringarna, besök www.invectorgame.com.

För mer information, vänligen besök https://hellotheregames.com eller kontakta ir@hellotheregames.com

Om Hello There Games

Hello There Games är en oberoende spelstudio som främst utvecklar och säljer premiumspel för PC och konsoler. Studion har arbetat i skärningen mellan spel, musik och film i många år och har lanserat prisbelönta samarbeten med olika artister som (den nu bortgångne) superstjärnan Avicii, Alan Walker och Cazette. Lanseringen av Avicii: Invector-serien har särskilt bidragit till att befästa studions framstående position inom musikspel. Inom film är ett märkbart samarbete det officiella Kung Fury-spelet med titeln Kung Fury: Street Rage. Studion har en bred portfölj av egna immateriella rättigheter (IP) och samarbetar med ett antal olika förlag och lokala partners för att marknadsföra och sälja spel globalt.

Bli en del av Hello There Games community här: Discord | Instagram | TikTok | Twitter | YouTube   

Om WMG

Med ett arv som sträcker sig över 200 år förenar Warner Music Group (WMG) idag artister, låtskrivare och entreprenörer som rör sig inom underhållningskulturen över hela världen. Genom att verka i över 70 länder via ett nätverk av filialer och licensinnehavare inkluderar WMG:s Recorded Music-division välrenommerade skivbolag som 300 Entertainment, Asylum, Atlantic, Big Beat, Canvasback, Elektra, Erato, First Night, Fueled by Ramen, Nonesuch, Parlophone, Reprise, Rhino, Roadrunner, Sire, Spinnin’, Warner Records, Warner Classics och Warner Music Nashville. WMG:s musikpubliceringsdivision, Warner Chappell Music, har en katalog med över en miljon upphovsrätter som täcker alla musikaliska genrer, från standarder från Great American Songbook till de största hitarna från 2000-talet. Warner Music Group är även hem för ADA, ett oberoende företag för konstnärer och skivbolagstjänster, samt WMX, en division för artisttjänster för nästa generation, som inkluderar konsumentmärken som Songkick, appen för live musik; EMP, nätbaserad försäljare av merchandise; UPROXX, målgruppen för ungdomskultur; och HipHopDX, nyhetssidan för hiphopmusik. Utöver detta räknar WMG storytelling-giganterna Warner Music Entertainment och sociala medieinnehållsskaparen IMGN bland sina många varumärken. Följ WMG på Instagram, Twitter, LinkedIn och Facebook.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Navigo Invest AB (publ) offentliggör Bokslutskommuniké för 2023

Published

on

By

Ett händelserikt och transformativt år som lägger grunden för framtida tillväxt”

Perioden januari – december 2023 (Koncernen)

  • Nettoomsättningen uppgick till 426,9 (104,6) Mkr
  • Rörelseresultat före avskrivningar och resultat från intressebolag uppgick till 63,9 (-18,8) Mkr
  • Periodens resultat efter skatt uppgick till 38,1 (68,2) Mkr
  • Resultatet per stamaktie uppgick till 0,37 (1,16) kr
  • Resultat per stamaktie efter utspädning uppgick till 0,35 (1,07) kr
  • Periodens kassaflöde uppgick till -30,1 (-6,5) Mkr

Perioden januari – december 2023 (Moderbolaget)

  • Nettoomsättningen uppgick till 4,9 (15,9) Mkr
  • Rörelseresultatet uppgick till 41,0 (18,9) Mkr
  • Periodens resultat efter skatt uppgick till 56,2 (-23,1) Mkr
  • Resultat per stamaktie uppgick till 0,66 (-0,54) kr
  • Resultat per stamaktie efter utspädning uppgick till 0,64 (-0,54) kr
  • Periodens totalresultat uppgick till -141,9 (-302,5) Mkr
  • Periodens kassaflöde uppgick till -35,6 (-1,0) Mkr

Substansvärdet per den 31 december 2023 uppgick till 11,55 kronor per stamaktie jämfört med 13,69 kronor per stamaktie 30 september 2023 och 9,92 kronor vid slutet av fjärde kvartalet 2022. Detta innebär en minskning om 16 % över kvartalet. Jämfört med fjärde kvartalet föregående år har substansvärdet ökat med 16 %.

Vi har under 2023 genomfört en omfattande transformation av Navigo. Trots stora utmaningar ser vi nu de finansiella konturerna växa fram. Under 2023 omsatte gruppen 427 Mkr med en hälsosam EBITDA-marginal om cirka 15 procent.”, säger Victor Örn, VD, Navigo Invest AB (publ).

Uppdaterat finansiellt mål

Styrelsen i Navigo har beslutat att skärpa det finansiella målet, från att nå en avkastning på 15 procent över en konjunkturcykel till att nå 15 procent per år i moderbolaget på substansvärdet per stamaktie.

Delårsrapporten finns i sin helhet bifogad detta pressmeddelande samt på bolagets hemsida: https://navigoinvest.com/financial-page/#rapporter

Inbjudan till webbsänd presentation av rapporten

Navigo Invest bjuder in till en webbsänd presentation fredagen den 23 februari 2024 kl 10.00. Navigos VD och CFO kommer att presentera Bokslutskommunikén för 2023 samt svara på frågor. Presentationen hålls på svenska. Frågor kan ställas under presentationen genom att använda formuläret bredvid videon.

Länk till webbsändning: https://www.finwire.tv/webcast/navigo-invest/bokslutskommunike-2023

Denna information är sådan som Navigo Invest AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-02-22 08:45 CET.

För mer information, vänligen kontakta

Victor Örn, VD, Navigo Invest AB (publ), e-post: victor@navigoinvest.com, tel: 070-863 64 01.

Om Navigo Invest AB (publ)

Navigo (www.navigoinvest.com) är ett investeringsbolag som investerar i mindre och medelstora onoterade företag företrädesvis i Sverige. Navigos stamaktie är listad på Nasdaq First North Premier Growth Market Stockholm under kortnamnet NAVIGO STAM. Navigos preferensaktie är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market Stockholm under kortnamnet NAVIGO PREF. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).

Mer information om Navigo finns på www.navigoinvest.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nikotinfritt snus mer populärt bland svenskarna

Published

on

By

Alltfler snusare i Sverige snusar prillor utan vare sig tobak eller nikotin. Det visar data från Sveriges största e-handlare inom snus. Försäljningsvolymen av nikotinfria prillor ökade med 28 procent i Sverige under 2023 – och antalet kunder som köper nikotinfritt snus ökade med 50 procent. Många snusvarumärken lanserar nikotinfria alternativ och redan idag finns det över 60 olika produkter tillgängliga på marknaden.

VITT SNUS

Nikotinfritt snus innehåller varken tobak eller nikotin och har sedan länge varit ett alternativ för personer som vill sluta röka eller snusa. Senaste året har dock kategorin växt kraftigt och det har blivit allt vanligare att kombinera snus med och utan nikotin samt addera snus med koffein för att anpassa sitt användande efter känsla och behov under dagen. Det här är en del av en hälsotrend som följer samma mönster som inom bryggerinäringen där alkoholfri öl har vuxit snabbt senaste året.

 

Försäljningsdata från Snusbolaget, som har 790 000 kunder årligen, visar bland annat:

        Antalet kunder som köper nikotinfritt snus växte med 50 procent under 2023.

        Försäljningsvolymen av nikotinfria dosor växte med 28 procent.

        Det finns totalt 60 olika produkter inom kategorin och många nya produkter lanseras inom kort

        Det nikotinfria snuset växer i alla ålderskategorier. Men det är i åldrarna 18-24 och 55-64 som det växer allra mest.

        Det är fler kvinnor än män som har börjat använda nikotinfritt snus under 2023.

        Den mest populära smaken är mint, följt av frukt och tobak. De minst populära smakerna är kaffe och bergamott.

 

Nikotinfritt är en del av en ny trend

En undersökning bland de kunder som under året köpt nikotinfritt snus bekräftar att ökningen är en del av en ny trend. Bland kunderna angav 30 procent att de slutat med nikotin och ytterligare 10 procent att de använde nikotinfritt i syfte att helt sluta med nikotin. Ytterligare 30 procent angav att de använder nikotinfritt för att minska sitt nikotinanvändande.

Att variera mellan nikotinfritt- och vanligt snus eller nikotinportioner har också blivit allt vanligare. Hela 54 procent av de som deltog i undersökningen snusar både nikotinfritt- och vanligt snus. Till exempel väljer vissa ett koffeinsnus under dagen när de vill bli piggare och andra vill anpassa sitt snusande efter humör.

 

– Vi ser tydligt en ökad medvetenhet kring snus. Från att ha snusat samma märke har man gått till att variera styrka och smak. En ny trend är att även variera med helt nikotinfritt snus och koffeinsnus. Den här trenden bekräftas även av att många stora snusvarumärken nu lanserar olika nikotinfria produkter, säger Markus Lindblad, informationschef på Snusbolaget.

 

Topp 10 mest sålda nikotinfria snusvarumärken:

  1. Onico
  2. Zeronito
  3. Qvitt
  4. KickUp
  5. Lewa
  6. XQS
  7. Velo
  8. Hicaff
  9. Fuzion
  10. Lagom

 

Regional försäljningsdata – nikotinfritt ökar i Sveriges samtliga län

 

 

Län

Ökning i försäljningsvolym

Ökning i antal kunder

Blekinge

26%

40%

Dalarna

43%

55%

Gotland

78%

90%

Gävleborg

17%

43%

Halland

29%

55%

Jämtland

10%

52%

Jönköping

40%

56%

Kalmar

36%

59%

Kronoberg

15%

56%

Norrbotten

25%

49%

Skåne

35%

51%

Stockholm

20%

43%

Södermanland

26%

47%

Uppsala

24%

49%

Värmland

25%

45%

Västerbotten

45%

66%

Västernorrland

13%

33%

Västmanland

55%

55%

Västra götaland

34%

48%

Örebro

26%

53%

Östergötland

26%

50%

 

 

 

 

 

Markus Lindblad
Informationschef
Telefon: 0708-15 39 83
E-post: markus.lindblad@snusbolaget.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Market notice 37/24 – OmniCar Holding AB´s share OMNI is moved to the Observation List

Published

on

By

Following today’s press release from Spotlight, the company’s share has been moved to Spotlight’s Observation List.

Information about the share:
Shortname: OMNI
ISIN-code: SE0009997331
Orderbook-ID: 303168
CFI: ESVUFR

FISN: OMNICAR/SH
Organization number: 559113-3987
LEI: 549300ZEJFG55QNUM778

Stockholm February 22, 2024

Spotlight Stock Market
08-511 68 000 
backoffice@spotlightstockmarket.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.