Marknadsnyheter
Hitta er SSP (Sustainable Selling Point) och kunden blir er bästa säljare
on, mar 21, 2018 07:15 CET
På en marknad där alla vill ha uppmärksamhet krävs en unik profil för att sticka ut och att attrahera kunder, samarbetspartners och medarbetare. I sin nya bok Bygg det goda varumärket visar Pia Anderson hur du bygger en medveten profil som är laddad med ett äkta samhällsengagemang. Ett engagemang som genomsyrar hela organisationen, inifrån och ut.
– Precis allt det vi och våra medarbetare gör och säger 24 timmar per dygn, 365 dagar per år, bygger varumärket. Och när det är på det viset kan vi bara förhålla oss till det på två olika sätt. Antingen bygger vi varumärket medvetet i samtliga kontaktytor med kund eller så låter vi det ske omedvetet, för det sker vare sig man vill eller inte i varje möte med kund, säger Pia Anderson.
Boken är en inspirationskälla och konkret guide till hur företag steg för steg kan bygga inte bara sitt varumärke utan sitt goda varumärke. Förr handlade det om att hitta sin Unique Selling Point, sin USP. Idag ser verkligheten annorlunda ut, människor röstar nämligen med hjärtat och väljer de företag som bryr sig på riktigt. Det gäller därför att hitta sin SSP (Sustainable Selling Point), och inte bara låta de vara vackra ord utan låta löftet genomsyra hela företagets affärsmodell.
– Ett starkt och positivt laddat varumärke har blivit en allt mer avgörande konkurrensfaktor. Och då räcker det inte med kampanjer i form av att ”vi skänker en krona av varje köp till Välgörenhetsorganisation X”. Hållbar varumärkesutveckling måste starta i visionen och visa hur de med sin kärnverksamhet tar ansvar och bidrar till en bättre värld.
I modellen 5Vtill5P visar Pia Anderson hur företag i tio steg kan arbeta med varumärkes- och affärsutveckling, hållbarhet och digitalisering, i en och samma process. I boken varvas genomgående fakta och exempel med konkreta övningar och tips.
Pia Anderson har 25 års bred erfarenhet av affärsutveckling som bygger varumärket. Efter många år på olika reklambyråer och som processledare i att bygga varumärket inifrån, ur ett HR-perspektiv, driver hon sedan några år tillbaka egen verksamhet som hjälper kunder att bygga det goda varumärket. Pia är också en flitigt anlitad föreläsare, processledare och utbildare. Hon har tidigare skrivit boken Bygg ditt varumärke själv.
Boken utkommer 21 mars 2018
Presskontakt:
Vilhelm Hanzén, Gul PR
vilhelm@gulpr.se eller 0736-907409
Marknadsnyheter
Parisa Liljestrand närvarar på 60:e Guldbaggegalan
Måndagen den 13 januari närvarar kulturminister Parisa Liljestrand på Guldbaggegalan i Stockholm. Guldbaggen är Sveriges främsta filmpris och har delats ut sedan 1964 för framstående insatser inom den svenska filmen under det gångna året. Årets gala är 60:e i ordningen.
– Guldbaggegalan är en hyllning till svensk film och en bransch som bidrar till såväl kulturupplevelser som näringar runtom i landet. Guldbaggen är också en hyllning till filmen och de olika röster, berättelser, erfarenheter samt gemenskap som film kan förmedla och skapa. Att närvara på den 60:e upplagan av galan i år är en ära, säger kulturminister Parisa Liljestrand.
Guldbaggegalan arrangeras av Svenska Filminstitutet i samarbete med SVT och äger rum på Cirkus i Stockholm den 13 januari 2025. Galan direktsänds i SVT1 kl. 20.00.
Mer information om alla kategorier och nomineringar finns på Guldbaggens webbplats.
Harald Eiken
Pressekreterare åt kulturminister Parisa Liljestrand
Mobil: 076-781 42 09
harald.eiken@regeringskansliet.se
Marknadsnyheter
Chatboten som revolutionerar inkassobranschen – Glenn 3.0
coeo inkasso tar ytterligare steg i riktning mot att bli Sveriges ledande inkassobolag. Nu lanserar de, som enda inkassobolag i Sverige, Glenn 3.0 – en AI-tränad chatbot som ska ge lika bra rådgivning och hjälp som en mänsklig kontakt. Glenn 3.0 har tagits fram i samarbete med AI-bolaget Ebbot.
Med den nya, uppgraderade chatboten, Glenn 3.0 får kunderna ännu bättre möjlighet att lösa sina inkassoärenden när de vill under dygnet – i en miljö de själva känner sig bekväma i.
– Fram tills nu har det främsta användningsområdet i vår chatbot varit att kunna ge information samt att hantera standardiserade processer som exempelvis bestridanden. Chatboten har då snabbt kunnat ta fram relevanta uppgifter och svara på frågor om i vilket skede en konsument riskerar en betalningsanmärkning eller vad som gäller när en vara returnerats. Nyheten nu är att ”Glenn” tar sig an rollen som rådgivare fullt ut, förklarar Pernilla Almström, vd på coeo.
Omfattande träning
För att råden ska bli tillförlitliga har ett stort antal inkassoexperter från coeo försett chatboten med gedigna kunskapsunderlag. Dels har man säkerställt att ”Glenn” är införstådd med de lagar och förordningar som gäller vid inkassohantering, dels har coeo ställt sin chatbot inför en rad olika scenarier och säkerställt att ”Glenn” står redo att ge bästa möjliga råd. Utöver rådgivning får ”Glenn” kapacitet att implementera och genomföra det som avtalats, samt skicka en bekräftelse till kunden.
”Glenns” framsteg har tagits i nära samarbete med AI-bolaget Ebbot, som genom djupgående AI-kompetens varit med och bidragit till att ”Glenn” har ett ödmjukt, vänligt och konstruktivt förhållningssätt.
Pernilla Almström är fast förvissad om att kvalitén på ”Glenns” rådgivning kommer att hålla minst lika god nivå som de råd hans mänskliga kollegor ger.
– Självklart är vi noga med att lära upp nya medarbetare, och med att säkerställa att alla vidareutbildas kontinuerligt men så mycket noggrann och systematisk träning som ”Glenn” fått skulle vara svårt att genomföra med en mänsklig kollega. Vi människor kan ju dessutom ha en dålig dag på jobbet av olika skäl. ”Glenn” som trots allt är en chatbot står för en maskinell jämnhet och kommer bara att bli bättre ju fler ärenden han löser.
En möjlighet – inte ett krav
För en del människor kan ett inkassokrav vara känslomässigt jobbigt. Feedbacken coeo fått är att många kunder uppskattar möjligheten att få lösa sitt ärende utan kontakt med en annan människa. Att de dessutom kan få ärendet ur världen när som helst på dygnet är ofta uppskattat. Sen finns det såklart de som hellre pratar med en annan människa än en chatbot.
– Vi har också ett team med empatiska och kompetenta rådgivare. Våra tekniska framsteg är en möjlighet för de som uppskattar smidigheten det innebär. De som hellre vill prata med en människa är mer än välkomna att göra det, klargör Pernilla Almström.
För mer info:
Pernilla Almström, vd coeo inkasso
E-post: pernilla.almstrom@coeo-inkasso.se
Om coeo inkasso
coeo Inkasso finns i 7 länder och är ett av Europas snabbast växande inkassobolag. Vi kombinerar de mest moderna lösningarna med en gedigen kunskap om inkasso.
Tillsammans med våra medarbetares expertis och det senaste inom AI levererar vi effektiv och kundfokuserad inkasso. Är kunden viktigast för dig ska du samarbeta med oss – vi stärker relationen mellan dig och din kund.
Taggar:
Marknadsnyheter
BioStock: SynAct Pharmas emission övertecknades
I december genomförde SynAct Pharma framgångsrikt riktade emissioner som inbringade 45 Mkr, och nu har även en företrädesemission om cirka 20 Mkr genomförts genom en övertecknad transaktion till en premie. Teckningsgraden uppgick till 161,8 procent, vilket eliminerar behovet av att aktivera garantiåtaganden och visar på ett starkt stöd från aktieägarna.
Läs hela artikeln på biostock.se:
https://www.biostock.se/2025/01/synact-pharmas-emission-overtecknades/
Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke