Connect with us

Marknadsnyheter

H&M satsar hos Diös i Skellefteå och Östersund

Published

on

Nu är det klart att detaljhandelskedjan H&M kommer att uppgradera sina butiker i Skellefteå och Östersunds stadskärnor. Fastighetsägaren Diös inleder under hösten utvecklingen av butikerna, som båda blir större till ytan och bland annat uppgraderas med nya ytskikt, butikslayouter och inredningskonceptet H&M HOME. Butiken i Skellefteå beräknas vara färdigställd om cirka ett år, och butiken i Östersund står klar under våren 2025. 

Bild: Fastigheten läkaren 12 i Östersund. 

Att H&M väljer att satsa i Skellefteå och Östersund är ett resultat av lönsamma butiker i städer under stark tillväxt. I uppgraderingen av butikerna skapas utrymme för konceptet H&M HOME, en avdelning som erbjuder ett brett sortiment av produkter för hemmet, så som textilier, dekorationer och möbler.

– För att säkra att vi erbjuder våra kunder den bästa möjliga shoppingupplevelsen uppgraderar vi ständigt våra butiker och ombyggnationen med H&M HOME avdelningen i dessa butiker är en del av denna resa. Vi är mycket glada över dessa uppgraderingar i Skellefteå och Östersund och vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en inspirerande shoppingupplevelse med mode, skönhet och inredning, säger Louise Göransson, nordisk expansionschef, H&M.

H&Ms butik i centrala Skellefteå är belägen i gallerian Vintergatan. Butiken i Östersund ligger längs stadskärnans gågata, Prästgatan.

– Det säger något om våra städers attraktivitet att ett välkänt varumärke som H&M väljer att satsa på just dessa platser. H&M har riktigt vassa butikslägen i både Skellefteå och Östersund, vilket gör att det känns helt rätt att möjliggöra för expansion på befintliga adresser. Kedjans populära Home-koncept har efterfrågats och jag är säker på att det är många som gläds över det här beskedet. Nu ser vi fram emot nyöppningarna under 2025, och såklart ett fortsatt gott samarbete med H&M, säger Sandrina Zetterström, affärsutvecklare, Diös. 

För ytterligare information kontakta gärna: 

Sandrina Zetterström, affärsutvecklare, Diös
Telefon: 010-470 95 81
E-post: 
sandrina.zetterstrom@dios.se

Louise Ödeen, communication specialist & press officer, H&M 
Telefon: 070-329 01 75

E-post: louise.odeen@hm.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 327 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 544 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys