Connect with us

Marknadsnyheter

HOFF SATSAR INOM MARKETING AUTOMATION OCH BLIR UNIKA I SKANDINAVIEN

Published

on

on, okt 18, 2017 08:47 CET

2017-10-18

House of Friends rekryterar Mattias Anderson, Head of CRM Analytics på Scandinavian Airlines för att bygga HofFs marketing automation-verksamhet.

House of Friends startar en ny marketing automationbyrå. Den nya byrån kommer att heta Friends Insights och ersätter koncernens tidigare byrå med samma namn. Den nya byrån kommer initialt att ägas till 50 procent av HofF och till 50 procent av Mattias med personal. HofF har en option att förvärva 100 procent av aktierna i Friends Insights inom cirka ett år.

Mattias Andersson, tillträdande VD för Friends Insights AB kommenterar:

”FI blir en datadriven konsultbyrå med insikt som startpunkt för att utveckla automatiserad kommunikation på kundens villkor. Insikt om kunden är det centrala för oss när vi rådger och skapar lösningar inom marketing tech automation, analytiska insikter och kommunikation.”

Magnus Widgren, koncernchef HofF kommenterar:

”Marketing automation är vårt starkaste tillväxtområde och Mattias Andersson är en av de absolut främsta inom området och runt honom bygger vi nu HofFs och kanske även Sveriges mest intressanta MA-byrå. För oss som koncern innebär satsningen att vårt erbjudande blir unikt på den Skandinaviska marknaden. Ingen annan aktör kan kombinera strategisk kreativitet med taktisk automatisering.”

Kunder från start är bland andra Röda Korset och CMORE.

KONTAKTUPPGIFTER:

Magnus Widgren, koncernchef HofF

Tel: 070-877 02 82, E-post:
magnus.widgren@s-f.se

MER OM MATTIAS ANDERSSON:

Mattias kommer närmast från SAS där han arbetat som Head of CRM Analytics där ett av hans  huvuduppdrag har varit att vara med och driva den digitala transformationen som lett till ett mer kundinsikts- och datadrivet SAS. Innan dess var han bland annat CRM Manager för Twilfit och ansvarade för Twilfits lojalitetsprogram, Twilfit Sisters med över 500.000 medlemmar. Dessförinnan Head of Analytics på 3 i Sverige. Mattias är även en mycket uppskattad internationell talare inom marketing automation och CRM samt styrelseledamot i Sucasas Group AB och Svenska Downföreningen.

MER OM HOUSE OF FRIENDS:

House of Friends är Skandinaviens enda börsnoterade kommunikationskoncern, noterat på First North. Med missionen att bygga Sveriges mest kreativa adress på Skeppsbron i Stockholm har man under samma tak samlat reklambyrån Scholz Friends, CRM-byrån Friends Tactics, Marketing Automationbyrån Friends Insights, filmproduktionsbolagen Parapix och Bell Light, produktionsbyrån Done by Friends, digitalbyrån True Friends och Content Marketingbyrån Friends Content.

Besök gärna
www.houseoffriends.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Emmelie Pettersen Uggla vinner Barnradions bokpris 2024

Published

on

By

Nu är det klart att ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”, skriven av Emmelie Pettersen Uggla, är årets bästa svenska bok för 9–12-åringar. Barnradions bokprisjury, bestående av sjätteklassare från Eklandaskolan i Mölndal, har under veckan diskuterat de nominerade böckerna. Idag, i finalprogrammet i P4, avslöjades vinnaren.

Barnradions bokprisjury med vinnaren. Från vänster: Sebastian Wollter, Jakob Puls, Kasper Axelsson, Emmelie Pettersen Uggla, Ella Jacobsson, Olivia Wistrand. Foto: Meddi

 

  Just att få barnens eget pris gör att det känns otroligt roligt. Jag känner mig som en rockstjärna!

Att de känner igen sig i karaktärerna betyder ju att jag lyckats att resa tillbaka till tiden då jag var i den åldern, det är det som gör mig gladast.”, säger författaren Emmelie Pettersen Uggla.

Barnjuryns motivering
”Drakar och demoner: Uppvaknandet är den vinnande boken för att varje sida är fylld med spänning. Denna bok passar för nästan alla läsare i vår ålder. Fantasin i boken blandas ihop med lite drama som gör spänningen större och bättre. Drakar och Demoner handlar om vänskap, svek och äventyr. Den är välskriven och har väldigt bra beskrivningar.”

Om ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”

För att slippa bli bortgift måste Tamea ut på ett farligt äventyr för att finna sin bror som hon tror kan lösa alla hennes problem. Tidigt på resan får hon motvilligt sällskap av en tjuvaktig och efterhängsen alv. Sakta växer en vänskap fram mellan dem, så som den ofta gör när man måste kämpa mot träskmonster, jättespindlar och orcher.

 

Boken är inspirerad av världen i rollspelet Drakar och demoner.

 

De nominerade böckerna till årets Barnradions bokpris var:

          Fake av Astrid Mohlin

          Trådar av Emma Andersson

          Brinn alla hästar av Helena Hedlund

          Drakar och Demoner: Uppvaknandet av E.P. Uggla

          Världens sämsta syster av Elin Lindell

Om Barnradions bokpris
Barnradions bokpris är ett samarbete mellan Sveriges Radio och UR (Utbildningsradion). Priset går till årets bästa svenska barnbok för 9–12-åringar. Det är ett unikt pris där en barnjury läser och bedömer fem nominerade böcker. Prissumman är 30 000 kr. Lärarhandledning finns på UR Play.

Läs mer: https://sverigesradio.se/barnradionsbokpris

Barnradions bokpris har sänts i P4 under läslovet, vecka 44, och är en del av Sveriges Radios och UR:s satsning på barnbokslyssning. Programmen går även att lyssna på i Sveriges Radio Play, i UR Play och sverigesradio.se/barnradion.

 

Pressbilder: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/qlmgrqtizv

Foto: Meddi

 

För mer information, vänligen kontakta:

 

Manuel Cubas, projektledare, producent och programledare

manuel@cubas.se  

073-632 23 02
 

Joakim Ohlsson, pressansvarig UR

joakim.ohlsson@ur.se

073-368 62 25

 

Susanna Mörner, pressansvarig Sveriges Radio

susanna.morner@sverigesrsadio.se

070-083 97 37

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 01.11.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
01.11.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 01.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 987

10,97

1 524 409,42

XSTO

110 254

10,93

1 204 571,89

XCSE

27 153

10,96

297 507,99

Summa

276 394

10,95

3 026 489,30

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6099 och DKK till EUR 7,4595
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 2 766 010 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr

Published

on

By

ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr eftersom små metallbitar har påträffats i några få produkter. Återkallelsen gäller ICA Falukorv 800g med bästföredatumen 30-11-2024, 03-12-2024 och 08-12-2024.

– På ICA gör vi återkommande kvalitetskontroller av alla produkter vi sätter på marknaden. Vi beklagar att vi behöver återkalla dessa produkter och utreder nu tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske. För ICA är hög kvalitet och kundens säkerhet det allra viktigaste, säger Lena Sparring, kvalitetschef på ICA Sverige.

Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICA:s kundkontakt på telefon 033-47 47 90.  ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00.

För mer information:

För kunder: ICAs kundkontakt, telefon 033-47 47 90 (öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00) eller via ica.se/kundservice/  

 
För journalister: ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se

 
ica.se, icagruppen.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.