Connect with us

Marknadsnyheter

Höga förväntningar då 23 chefer startade Executive MBA-programmet vid Handelshögskolan i Göteborg

Published

on

on, okt 11, 2017 15:00 CET

Torsdagen den 5 oktober startade årets upplaga av Handelshögskolans Executive MBA-program med en grupp förväntansfulla chefer från såväl små och medelstora företag som multinationella koncerner. Executive MBA-programmet är en engelskspråkig managementutbildning på deltid över 21 månader och Sveriges enda Executive MBA som är ackrediterad av Association of MBAs (AMBA). Med kombinerat fokus på Norden och Asien förses deltagarna med verktyg för att kunna hantera ett utökat affärsansvar på en globaliserad marknad.

21 månader om ledarskap och företagsledning

Executive MBA-programmet inleddes med tre intensiva dagar inriktade på strategiskt ledarskap med professor P.D. Jose från Indian Institute of Management Bangalore (IIMB), ett av Handelshögskolans strategiska partneruniversitet i Asien. Under 21 månader kommer deltagarna att träffas tre dagar var tredje helg, för att lyssna på och lära av föreläsare från hela världen. Varje modul är fokuserad på ett specifikt ämne och både hårda och mjuka färdigheter utvecklas. Programmet levereras helt på engelska, har en nordisk-asiatisk inriktning och innehåller två separata 10-dagars utbildningsmoduler vid elituniversitet i Kina respektive Indien.

Grupp med stor bredd och lång erfarenhet

Med en medianålder på 41 år har deltagarna i genomsnitt dryga 10 års erfarenhet av arbete i ledande befattningar. Såväl små och medelstora företag som multinationella koncerner satsar på sina bästa talanger för att ytterligare utveckla både deras affärskompetens och ledaregenskaper. Några exempel är SKF, Borås Kommun, AstraZeneca, Hartmann Group, Prevent Bevakning, HSB och Volvo Cars. En sak som de nya deltagarna alla har gemensamt är en stark motivation att utvecklas som ledare.

Här är några reflektioner vid programstarten:

”För att sköta mitt område, hälsovård inom offentlig sektor, på bästa sätt behöver jag en ordentlig grund att stå på. Jag förväntar mig få värdefulla insikter samt den formella kompetens jag behöver. Blandningen av erfarna deltagare med olika bakgrund och mycket kompetenta lärare är som ett växthus där lärande frodas. Jag vill helt enkelt inte vara en ’amatörchef’ längre!”


Dr. Anna Pohjanen,

Chef för gynekologi och förlossningsvård, Region Norrbotten

”När jag slutfört den här utbildningen förväntar jag mig ha fått verktyg och ramverk att använda i mitt eget yrkesutövande och samtidigt ökat min förmåga att skapa värde, både för mina kunder och min arbetsgivare. Jag ser verkligen fram emot att lära känna och nätverka med de andra deltagarna eftersom jag är övertygad om att det sanna akademiska värdet har sitt ursprung i den samlade erfarenhet från de olika verksamheter som finns representerade här.”

Richard Gonsalves,

International Sales Manager, Eleiko Group, Halmstad

”Mångfalden bland årets deltagare är mycket stor – både gällande deras erfarenheter, organisationer och kulturella bakgrund. Jag ser en mycket spännande och givande resa framför oss! Som alltid känner jag mig mycket privilegierad att under nästan två års tid kunna få följa gruppens och deltagarnas personliga utveckling. Denna utveckling sker genom att ge deltagarna möjlighet till reflektion kring deras organisationer och deras egen roll utifrån de teoretiska ramarna och perspektiv som våra skickliga lärare erbjuder. Denna symbios mellan egna erfarenheter och de senaste inom forskningen är en kraftfull motor för lärande”.


Dr. Roger Schweizer,

Programdirektör för Executive MBA-programmet, Handelshögskolan vid   

Göteborgs universitet

“Än en gång har Handelshögskolan vid Göteborgs universitet lyckats attrahera en extraordinär Executive MBA-grupp. Den består av ledare som alla förenas i sin strävan efter professionell utveckling och personlig transformation. Genom vårt 21 månader långa program lovar vi att ge möjlighet att förverkliga just denna strävan.”

Håkan Ericson, Msc, MBA

Verkställande direktör, GU School of Executive Education


Fotograf:  Victor Borgvall, e-mail:
victor@borgvall.com

För mer information, v.v. kontakta:

Torbjörn Hansson, Business Manager, GU School of Executive Education,
torbjorn.hansson@gu.se


+46 705 90 23 28



Håkan Ericson, Managing Director, GU School of Executive Education;
hakan.ericson@handels.gu.se
;

+46 709 50 63 35

Handelshögskolan vid Göteborgs universitet
levererar Sveriges enda AMBA-ackrediterade Executive MBA-program, samt skräddarsydda utbildningar för internationellt inriktade företag på den nordiska marknaden. Utbildningarna levereras i Sverige och globalt. Genom att kombinera akademisk tyngd med praktisk relevans utvecklar skolan sina kunders nyckelmedarbetare. Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är en av endast drygt 70 handelshögskolor i världen – och den enda i Sverige – som är “Triple Crown”-ackrediterad, dvs har de tre främsta internationella ackrediteringarna för handelshögskolor: EQUIS, AACSB och AMBA. Det motsvarar ungefär 0,5% av världens alla handelshögskolor. 
www.guexed.com

GU School of Executive Education, Viktoriagatan 13, Box 609, 405 30 Göteborg. Telefon: +4631 786 13 83.
www.guexede.com


Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Peptonic meddelar sista dag för handel i BTU och första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

PEPTONIC medical AB (”Peptonic” eller ”Bolaget”) meddelar att den företrädesemission som beslutades av styrelsen den 16 april 2024 och som godkändes av årsstämman den 21 maj 2024 (”Företrädesemissionen”) har registrerats hos Bolagsverket. Handel med betalda tecknade units (”BTU”) kommer därför att upphöra och BTU kommer att ersättas med aktier och teckningsoptioner serie TO 5. Sista dag för handel med BTU är den 11 juli 2024 och teckningsoptioner serie TO 5 tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 17 juli 2024.

I samband med registreringen hos Bolagsverket omvandlas BTU till nyemitterade aktier och teckningsoptioner serie TO 5 med kortnamn PMED TO 5. Första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 på Spotlight Stock Market är den 17 juli 2024. Sista dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 är den 15 november 2024.

Teckningsoptioner serie TO 5

Varje teckningsoption serie TO 5 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Bolaget. Teckningskursen vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 5 uppgår till 0,013 SEK. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner serie TO 5 ska ske i enlighet med villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 under perioden från och med den 6 november 2024 till och med den 20 november 2024. De fullständiga villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 finns tillgängliga på Peptonics hemsida, www.peptonicmedical.se.

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Peptonic Medical AB

Email: anna.linton@peptonicmedical.se

Telefon:  +46 70-244 92 07

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Peptonic i samband med Företrädesemissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen.

Kort om Peptonic medical AB                                                                                                                 

Peptonic medical AB (publ) är ett innovativt svenskt biomedicinskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets vision är att lyfta intim egenvård till nya höjder genom att ge kvinnor verktygen och möjligheterna att själva diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet

Peptonic Medical avser kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen. Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Verniva via lokala partners.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense i USA och Peptonic Medical i Israel.  Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Ytterligare information om bolaget finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.peptonicmedical.se.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i Peptonic i någon jurisdiktion. Inbjudan till berörda personer att delta i Företrädesemissionen kommer endast att ske genom det EU-tillväxtprospekt som Bolaget avser att offentliggöra med anledning av Företrädesemissionen.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till Storbritannien, USA, Kanada, Japan, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.

Inom det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet lämnas inget erbjudande till allmänheten av värdepapper i något annat land än Sverige. I andra medlemsländer i den Europeiska Unionen kan ett sådant erbjudande endast lämnas i enlighet med undantag i Prospektförordningen (EU) 2017/1129.

Detta pressmeddelande innehåller viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operationell utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”tror”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

eBlitz Group senare lägger ordinarie årsstämma till september

Published

on

By

eBlitz Group AB (publ) (”eBlitz” eller ”Bolaget”) styrelse har idag beslutat om senare läggande av Bolagets årsstämma, med hänsyn till pågående strategiska samtal och utvärderingar av affärsmöjligheter. Bolaget avser att hålla årsstämman den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024, som tidigare kommunicerats.

Av strategiska och praktiska skäl flyttar Bolagets styrelse datumet för ordinarie årsstämma, som kommer att hållas fredagen den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024. Kallelse kommer att ske minst fyra veckor innan den 20 september 2024.

Besluten påverkar den finansiella kalender

Nästa rapport

Årsstämma                                                                       2024-09-20 (2024-08-13)

Delårsrapport                                                                   2024-11-30                                                                                                                    

För ytterligare information kontakta:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701442441

Bertil Rydevik, Styrelseordförande eBlitz Group AB (publ), mobil + 44 778 720402

………………………………………………………………………….

Om eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch Launches Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange

Published

on

By

Expanding Messaging Capabilities for Businesses

San Francisco, CA, and Stockholm, Sweden – July 8, 2024 – Sinch (Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH), which is pioneering the way the world communicates through its Customer Communications Cloud, today introduced the Sinch Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange.  This innovative solution enhances conversational marketing opportunities and customer experiences by offering Salesforce Marketing Cloud customers advanced one-way and two-way messaging​ capabilities.  The solution is now available on Salesforce AppExchange.

The Sinch Omnichannel Connector seamlessly integrates with the Salesforce ecosystem, empowering businesses to elevate their marketing strategies by reaching and engaging customers across their preferred channels. This new offering expands the reach of Salesforce Marketing Cloud platform features, providing a comprehensive suite of omnichannel messaging capabilities. Businesses can now connect with customers through one-way and two-way messaging across 13 diverse channels, including platforms like RCS, Kakao Talk, Viper, and Instagram.  This expands Salesforce’s native channels of SMS, MMS, Email, WhatsApp, and LINE, providing a comprehensive communication solution. 

“With the Sinch Omnichannel Connector, businesses can enhance their customer communications, personalize engagements, and maximize the return on their marketing investments,” said Jonathan Campbell, Senior Director, Messaging Products at Sinch.  “Salesforce Marketing Cloud users can now leverage a broader spectrum of messaging channels through Sinch, beyond those directly supported by Salesforce, to optimize their marketing strategies and elevate customer engagement.”

 To get started, Salesforce Marketing Cloud users simply need to have an existing account and onboard the Conversation API through the Sinch Dashboard. From there, they can easily activate the channels of their choice, tailoring their messaging strategy to suit their unique business needs.

Sinch has partnered with Salesforce since 2014 when Salesforce expanded its SMS offering into international markets. Sinch is a strategic supplier for Salesforce’s global SMS delivery and provides enterprise-grade messaging solutions that support Salesforce and its global customer base.

For more information visit Sinch Omnichannel Connector

Salesforce, AppExchange, Marketing Cloud and others are among the trademarks of Salesforce, Inc.

 

 

For further information, please contact:

Janet Lennon

Director of Global Communications

janet.lennon@sinch.com

About Sinch

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008. It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO: SINCH Learn more at sinch.com.
 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.