Connect with us

Marknadsnyheter

HomeMaid förvärvar rörelsen i Kickis Städservice AB

Published

on

Sundsvall 2024-11-18

HomeMaid förvärvar rörelsen i Kickis städservice AB

 

HomeMaid har den 18/11 tecknat avtal om att förvärva rörelsen i Kickis Städservice AB.

Under diskussionerna med ägaren av Kickis Städservice AB har en god relation skapats med förtroende för det arbete som bedrivits. När ägaren nu väljer att överlåta verksamheten som har en årsomsättning på ca 4,2 miljoner kronor, drygt 130 kunder och 11 anställda är det med glädje vi förvärvar denna.

Verksamheten kommer att bidra positivt till HomeMaid i Sundsvall. Den stärker vår förmåga att effektivt kunna leverera städtjänster i regionen. Både HomeMaid och Kickis städservice AB värderar kvalitet i service och anställningsvillkor högt. HomeMaids ambition är att fortsatt bedriva verksamheten i samma positiva anda. Tillträde kommer att ske den 1 januari 2025.

Förvärvet kommer att genomföras som en kontantaffär. Förvärvet finansieras genom interna medel.

”HomeMaid motsvarar de önskningar vi haft om att hitta en ägare med god branschkännedom, erfarenhet och motsvarande värderingar som kan driva och utveckla verksamheten vidare”, säger Kicki Byström, ägare Kickis Städservice AB.

 

”Vi ser fram emot detta tillskott till vår verksamhet och vi avser att fortsätta ge den goda servicen som Kickis Städservice AB  levererat. Med kompetenta medarbetare och med förståelse för den enskilda kundens förväntningar på sitt uppdrag har vi de bästa förutsättningar att kunna ge god service till våra kunder. Susanne Moffat och hennes team i Sundsvall ser fram emot att utveckla verksamheten vidare tillsammans med kunder och medarbetare.”, säger Stefan Högkvist, VD HomeMaid.

 

Denna information är sådan information som HomeMaid AB är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 november 2024.

 

Kontaktuppgifter
HomeMaid AB
Stefan Högkvist, VD
Tel: 08-501 29 675
E-post: stefan.hogkvist@homemaid.se

Kickis städservice AB
Kicki Byström,VD

Tel: 070-550 36 97 
E-post: kicki@kickisstadseevice.se
 

Kort om HomeMaid
Företaget grundades 1997 och bedriver verksamhet inriktad på kundanpassade lösningar inom hushållsnära tjänster, omsorg i hemmet och kontorsservice. HomeMaid finns idag på 52 orter i Sverige med mer än 900 medarbetare. För mer information hänvisas till www.homemaid.se.
 

Kort om Kickis Städservice AB
Företaget grundades 2019 och bedriver verksamhet inom lokalvård och hemstäd på företag och hos privatpersoner i Sundsvall. Tillsammans med kunden vill vi ge en personlig  utformad tjänst med hög kvalité utifrån individuella behov  och en känsla av  trygghet och delaktighet i utförande.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Med en kombination av mjuka värden och avancerade AI- lösningar driver vi utvecklingen i inkassobranschen

Published

on

By

thumbnail_image002.jpg
 

coeo har funnits i Europa sedan 2010 och har sedan dess vuxit till att bli en av de större aktörerna inom inkasso. I Sverige startade vi vår verksamhet 2022 och har snabbt etablerat oss på den svenska marknaden genom att använda avancerade AI-lösningar och kombinera tydligt ledarskap med empati.

Vi har intervjuat vår Team manager Sofia Freed, som menar att dessa faktorer är avgörande för både medarbetarnas välmående och våra finansiella resultat. Sofia förklarar:

”Vi fokuserar starkt på de digitala lösningarna och använder avancerad teknik för att möta våra kunders och deras kunders [gäldenärernas] behov. Är gäldenärerna nöjda får våra kunder nöjda kunder – och det är centralt. Många i branschen jobbar i gamla, tröga system. coeo har vi ett egenutvecklat system som gör oss mer flexibla och anpassningsbara efter kundernas behov.”

 

”En stark företagskultur”

Vår ledarskapsstrategi bygger på nyfikenhet, engagemang och tydlig kommunikation. Att vara en närvarande ledare, samtidigt som man lyssnar på medarbetarnas behov och idéer, är centralt. Vi ser inte empati som en motsättning till affärsmässighet, utan som en nödvändig komponent för att uppnå framgång. Sofia utvecklar:

”Vi har en stark företagskultur och är otroligt stolta över den. coeo känns väldigt välkomnande. Man blir glad när man kommer till kontoret! Kulturen är något vi gör och inget vi är, något som alla köper in på. Vi har ingen hierarkisk dagordning, utan allas idéer är lika mycket värda. De flesta och bästa idéerna börjar oftast hos någon i teamet.”

 

”Vi vill skapa det vi inte sett någon annanstans”

När coeo etablerades i Sverige 2022 var vi fyra personer – nu är vi 34 personer som hanterar mer än en halv miljon ärenden varje år. Vi rekryterar kontinuerligt för att möta vårt växande behov av kollegor. Hos oss pratar vi ofta om att ”allt börjar med människor”. Sofia berättar mer:

”Jag strävar alltid efter att hitta olika personligheter som matchar befintliga kollegor. På så sätt får vi en bra mix. Inkasso är något du kan lära dig, så vi tittar också utanför branschen när vi rekryterar. Det skapar en bredd i bolaget. Vi försöker inte vara som alla andra, utan vill skapa det vi inte sett någon annanstans. Vi vill bygga vårt drömbolag med kulturen som grund. Vi tänker mycket på människan och att olika är bra.”

Sofia fortsätter och förklarar vad alla anställda på coeo bör ha gemensamt:

”Att jobba på coeo är en otroligt häftig resa – om man tycker det är kul att vara med och bygga! Här får man vara med och ”bygga bilen medan vi kör”. Allt är inte färdigt – och det passar inte alla. Det är en viktig del i min rekryteringstaktik, att ta reda på om coeo är en “perfect match” med den jag har framför mig. Många saker rullar såklart på som hos andra bolag, men ibland dyker det upp något utanför ens normala arbetsuppgifter som behöver hanteras och då behöver alla kavla upp ärmarna, här spelar din titel ingen roll. Vi har ingen hierarki, vi gör och löser saker tillsammans.”

 

”Att se människor växa är det bästa som finns”

Vi lägger stor vikt vid medarbetarnas välmående, eftersom vi ser det som en grundförutsättning för att kunna leverera bra resultat. Vi har t.ex. täta individuella samtal, friskvård på arbetstid och gemensam frukost som bidrar till detta. Att skapa en positiv arbetsmiljö där våra medarbetare trivs ger resultat när det gäller att maximera både produktivitet och kundnöjdhet.  Sofia sammanfattar:

”Man ska känna att man utvecklas i sin roll och att man kan utvecklas internt. Min största drivkraft inom ledarskapet är att se människor växa. Att se människor växa, både i sin roll och privat, är det bästa som finns. Vi ser varandra. Vi tar inte varandra för givet. Vi tar tid för varandra. Vi har en fantastisk gemenskap på coeo, och jag tror det gör att det känns enkelt att komma in som ny hos oss. Det är en del av den starka kulturen – alla är lika välkomna”, säger Sofia och avslutar:

”Mår vi bra så gör vi bra saker och då levererar vi bra resultat.”
  

Malin Gustafsson
Marketing Coordinator
malin.gustafsson@coeo-inkasso.se

coeo Inkasso finns i 7 länder och är ett av Europas snabbast växande inkassobolag. Vi kombinerar de mest moderna lösningarna med en gedigen kunskap om inkasso.
Tillsammans med våra medarbetares expertis och det senaste inom AI levererar vi effektiv och kundfokuserad inkasso.

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Eltel ingår ett nytt samarbetsavtal med Avinor för leverans av telekom- och elinstallationer

Published

on

By

Eltel har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Avinor för leverans av telekominstallationer och eltjänster till 20 av Avinors flygplatser i Norge, inklusive Oslo flygplats.

Avtalet gäller i tre år, med option på upp till ytterligare fem år. Kontraktsvärdet uppskattas till totalt cirka 20 miljoner euro (240 MNOK), varav de första tre åren står för cirka 8 miljoner euro (90 MNOK).

Avtalet trädde i kraft den 16 december 2024 och bygger på ett långvarigt och starkt samarbete mellan Eltel och Avinor. Ett viktigt tillägg i det nya avtalet är inkluderingen av eltjänster, samt att samarbetet sträcker sig över betydligt fler flygplatser jämfört med det nuvarande avtalet.

 

För mer information:

Alexandra Kärnlund, Kommunikationsdirektör

Tel: 070-910 0903, alexandra.karnlund@eltelnetworks.com

Om Eltel

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Eltel designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk för en mer hållbar och uppkopplad värld idag och för kommande generationer. Totalt har vi cirka 5 000 medarbetare och under 2023 nådde omsättningen 850,1 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Sverige och Eltels aktier är sedan år 2015 noterade på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.eltelnetworks.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från extra bolagsstämma i StoneBeach Group AB (publ)

Published

on

By

Beslut togs att ändra §4 Aktiekapital och §5 Antal aktier i bolagsordningen enligt det förslag som lades fram av styrelsen vid den extra bolagsstämman. Beslut togs även att genomföra den föreslagna riktade emissionen av teckningsoptioner.

Vid en extra bolagsstämman den 27 december 2024 i StoneBeach Group AB (publ) fattades följande två beslut:

1. Ändring av bolagsordning

§ 4 Aktiekapital
Aktiekapitalet ska vara lägst 4 000 000 kronor och högst 16 000 000 kronor.
§ 5 Antal aktier
Antalet aktier ska vara lägst 40 000 000 och högst 160 000 000. 

2. Emission av teckningsoptioner

Riktad emission av högst 8 500 000 teckningsoptioner, innebärande en ökning av aktiekapitalet vid fullt utnyttjande med högst 850 000 kronor. Rätt att teckna teckningsoptionerna enligt följande:

Kategori Högst antal teckningsoptioner per person
VD och styrelseordförande (2 st) 2 000 000
*) Övrig koncernledning/nyckelpersoner (3 st) 1 000 000
Övrig personal (3 st) 500 000 
Totalt 8 500 000

*) Annette Tysander, Liselott Lading och Erik Wåhlin

Det kan noteras att samtliga beslut togs enhälligt. Styrelsens fullständiga förslag framgår av kallelsen publicerad 2024-11-20.

”Med detta incitamentsprogram har vi lagt en grund för den nystart av StoneBeach som vi påbörjat under hösten. Jag har stora förhoppningar om att 2025 skall bli ett intressant och spännande år, säger Mårten Bergsten, vd StoneBeach.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Annette Tysander, IR Manager, StoneBeach
ir@stonebeach.se

Om StoneBeach Group

StoneBeach Group är en svensk koncern specialiserad på dokumenthantering och informationssäkerhet. Bolaget levererar konsulttjänster inom projektledning, utveckling, drift, implementation och underhåll av webbapplikationer till SME- och Enterprisekunder. Verksamheten bedrivs med störst närvaro inom Skandinavien och har sitt huvudkontor i Stockhokm. Bolaget är sedan maj 2021, noterat på Spotlight Stock Market med tickern “SBG”.

För mer information, vänligen besök www.stonebeach.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.