Connect with us

Marknadsnyheter

HomeMaid förvärvar rörelsen i Kickis Städservice AB

Published

on

Sundsvall 2024-11-18

HomeMaid förvärvar rörelsen i Kickis städservice AB

 

HomeMaid har den 18/11 tecknat avtal om att förvärva rörelsen i Kickis Städservice AB.

Under diskussionerna med ägaren av Kickis Städservice AB har en god relation skapats med förtroende för det arbete som bedrivits. När ägaren nu väljer att överlåta verksamheten som har en årsomsättning på ca 4,2 miljoner kronor, drygt 130 kunder och 11 anställda är det med glädje vi förvärvar denna.

Verksamheten kommer att bidra positivt till HomeMaid i Sundsvall. Den stärker vår förmåga att effektivt kunna leverera städtjänster i regionen. Både HomeMaid och Kickis städservice AB värderar kvalitet i service och anställningsvillkor högt. HomeMaids ambition är att fortsatt bedriva verksamheten i samma positiva anda. Tillträde kommer att ske den 1 januari 2025.

Förvärvet kommer att genomföras som en kontantaffär. Förvärvet finansieras genom interna medel.

”HomeMaid motsvarar de önskningar vi haft om att hitta en ägare med god branschkännedom, erfarenhet och motsvarande värderingar som kan driva och utveckla verksamheten vidare”, säger Kicki Byström, ägare Kickis Städservice AB.

 

”Vi ser fram emot detta tillskott till vår verksamhet och vi avser att fortsätta ge den goda servicen som Kickis Städservice AB  levererat. Med kompetenta medarbetare och med förståelse för den enskilda kundens förväntningar på sitt uppdrag har vi de bästa förutsättningar att kunna ge god service till våra kunder. Susanne Moffat och hennes team i Sundsvall ser fram emot att utveckla verksamheten vidare tillsammans med kunder och medarbetare.”, säger Stefan Högkvist, VD HomeMaid.

 

Denna information är sådan information som HomeMaid AB är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 november 2024.

 

Kontaktuppgifter
HomeMaid AB
Stefan Högkvist, VD
Tel: 08-501 29 675
E-post: stefan.hogkvist@homemaid.se

Kickis städservice AB
Kicki Byström,VD

Tel: 070-550 36 97 
E-post: kicki@kickisstadseevice.se
 

Kort om HomeMaid
Företaget grundades 1997 och bedriver verksamhet inriktad på kundanpassade lösningar inom hushållsnära tjänster, omsorg i hemmet och kontorsservice. HomeMaid finns idag på 52 orter i Sverige med mer än 900 medarbetare. För mer information hänvisas till www.homemaid.se.
 

Kort om Kickis Städservice AB
Företaget grundades 2019 och bedriver verksamhet inom lokalvård och hemstäd på företag och hos privatpersoner i Sundsvall. Tillsammans med kunden vill vi ge en personlig  utformad tjänst med hög kvalité utifrån individuella behov  och en känsla av  trygghet och delaktighet i utförande.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ökad stöttning till elever med hög skolfrånvaro

Published

on

By

Sedan förra året har elever med hög skolfrånvaro i Järva och på Kungsholmen kunnat få stöd via förstärkta skolsociala team, där multiprofessionella team med familjebehandlare, psykologer och pedagoger stöttat eleven och dess familj. Nu permanentas projektet, som kallas SST+, och utvidgas dessutom till stadsdelarna Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta.

Skolfrånvaron i Sverige ökar, och ofta är problembilden komplex hos de eleverna med absolut störst frånvaro. I tio år har det i Stockholm funnits skolsociala team, som genom samverkan mellan skola och socialtjänst hjälpt de elever med problematiskt hög frånvaro. När den rödgröna majoriteten tillträdde fattades beslutet att starta pilotprojektet SST+ med förstärkta team, där fler specialkompetenser ingår, i stadsdelarna Järva och Kungsholmen. Inför budget 2025 permanentas nu SST+, och tre nya stadsdelar i Söderort får team.

– Allt för många elever i Stockholm tampas med problematiskt hög frånvaro. Det kan handla om psykisk ohälsa, svåra familjeförhållanden eller utanförskap och mobbning. Den yttersta konsekvensen av frånvaron kan bli ett skolmisslyckande, som skapar långsiktiga problem för eleven. Behoven är stora och jag är glad att vi nu gör SST+ till permanent verksamhet, säger skolborgarrådet Emilia Bjuggren (S).

Inför budget 2025 skjuter det rödgröna styret till 7,5 miljon kronor för att team ska införas i Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta. Det är tre stadsdelar där behoven är stora, speciellt när det kommer till att arbeta med hela familjer.

– En hög skolfrånvaro utgör en risk i sig för att utveckla destruktiva beteenden, och att sätta in starkt stöd kring de elever som inte kommer till skolan är en viktig förebyggande insats. Att vi nu förstärker socialtjänstens närvaro på skolorna i Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta är viktigt, de är socioekonomiskt utsatta områden som behöver samhällets starka närvaro, säger social- och trygghetsborgarrådet Alexander Ojanne (S).

Målgruppen för insatser av SST+ är elever i den kommunala grundskolan med en frånvaro på över 50 procent eller högre under en termin. SST+ riktar även in sig mot elever som inte kan delta i undervisningen på grund av en dokumenterad medicinsk, psykisk eller social problematik. 

Presskontakt
Naomi Grossman
076 122 92 53
naomi.grossman@stockholm.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ökad stöttning till elever med hög skolfrånvaro

Published

on

By

Sedan förra året har elever med hög skolfrånvaro i Järva och på Kungsholmen kunnat få stöd via förstärkta skolsociala team, där multiprofessionella team med familjebehandlare, psykologer och pedagoger stöttat eleven och dess familj. Nu permanentas projektet, som kallas SST+, och utvidgas dessutom till stadsdelarna Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta.

Skolfrånvaron i Sverige ökar, och ofta är problembilden komplex hos de eleverna med absolut störst frånvaro. I tio år har det i Stockholm funnits skolsociala team, som genom samverkan mellan skola och socialtjänst hjälpt de elever med problematiskt hög frånvaro. När den rödgröna majoriteten tillträdde fattades beslutet att starta pilotprojektet SST+ med förstärkta team, där fler specialkompetenser ingår, i stadsdelarna Järva och Kungsholmen. Inför budget 2025 permanentas nu SST+, och tre nya stadsdelar i Söderort får team.

– Allt för många elever i Stockholm tampas med problematiskt hög frånvaro. Det kan handla om psykisk ohälsa, svåra familjeförhållanden eller utanförskap och mobbning. Den yttersta konsekvensen av frånvaron kan bli ett skolmisslyckande, som skapar långsiktiga problem för eleven. Behoven är stora och jag är glad att vi nu gör SST+ till permanent verksamhet, säger skolborgarrådet Emilia Bjuggren (S).

Inför budget 2025 skjuter det rödgröna styret till 7,5 miljon kronor för att team ska införas i Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta. Det är tre stadsdelar där behoven är stora, speciellt när det kommer till att arbeta med hela familjer.

– En hög skolfrånvaro utgör en risk i sig för att utveckla destruktiva beteenden, och att sätta in starkt stöd kring de elever som inte kommer till skolan är en viktig förebyggande insats. Att vi nu förstärker socialtjänstens närvaro på skolorna i Skärholmen, Enskede-Årsta-Vantör och Farsta är viktigt, de är socioekonomiskt utsatta områden som behöver samhällets starka närvaro, säger social- och trygghetsborgarrådet Alexander Ojanne (S).

Målgruppen för insatser av SST+ är elever i den kommunala grundskolan med en frånvaro på över 50 procent eller högre under en termin. SST+ riktar även in sig mot elever som inte kan delta i undervisningen på grund av en dokumenterad medicinsk, psykisk eller social problematik. 

Presskontakt
Naomi Grossman
076 122 92 53
naomi.grossman@stockholm.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch Achieves Tier One Ranking in ROCCO’s Global MNO & Enterprise A2P SMS Reports

Published

on

By

Recognition Highlights Sinch’s Leadership in Delivering High-Performance, Secure, and Versatile Messaging Solutions Worldwide

 

ATLANTA, Georgia, USA and STOCKHOLM, Sweden – November 18 – Sinch (Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH,) which is pioneering the way the world communicates through its Customer Communications Cloud, announced it has been awarded a Tier One ranking from Roaming Consulting Company (ROCCO.) This recognition underscores Sinch’s excellence in providing top-tier A2P SMS products for enterprises and mobile network operators (MNOs).

 

The A2P SMS Market Impact for Enterprises and for MNOs reports rank the industry’s leading A2P SMS messaging vendors, based on scores and feedback from 100 enterprises in 43 countries and 216 mobile network operators (MNOs) in 103 countries. To achieve a Tier One ranking, vendors must score higher than four out of five in every category, including reliability, technical expertise, customer service, value for money, transparency and quality of service.

 

“Sinch is one of the recurrent Tier One vendors in ROCCO’s latest releases in A2P SMS market impact reports”, says Jason Bryan, CEO at ROCCO Research. “In the 2024 A2P SMS reports, MNOs praise Sinch for its technical expertise, reputation and direct connections. In addition, enterprises highlight Sinch’s capabilities in terms of delivery rates, trustworthiness and excellent self-service capabilities.”

 

The survey results from ROCCO reveal that Sinch serves the largest number of enterprise customers among the vendors evaluated. Enterprises using Sinch’s A2P SMS solutions reported significant improvements in deliverability, expanded reach, higher conversion rates, and enhanced communication strategies.

 

Sinch’s commitment to collaboration with MNOs is also highlighted in the report, emphasizing the company’s efforts to protect and optimize the value of SMS.  With over 250 billion messages annually, through more than 600 direct mobile operator connections in more than 40 countries, Sinch remains at the forefront of the messaging industry.

 

“ROCCO’s rankings of our A2P SMS products reflect the trust that operators and enterprises place in Sinch’s capabilities,” said Helene Henriksson, Managing Director, Operator Software and Services for Sinch.  “We are dedicated to partnering with our operator clients to optimize the value of SMS, protecting operators’ networks & their subscribers. Our focus on mobile-first strategies is driving the integration of AI and analytics insights to deliver seamless omnichannel experiences and greater personalization in mobile messaging.”

 

The operators and enterprises surveyed by ROCCO praised Sinch as a proactive partner with deep industry insights, helping businesses grow revenue while safeguarding their subscribers, and protecting their enterprise customers and brands.

 

Click here for more information on Sinch’s products rated by ROCCO.

 

#   #  #

 

 

 

For more information, please contact:

Janet Lennon

Director of Global PR & Communications

janet.lennon@sinch.com

About Sinch:

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice, and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008.  It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO:  Sinch.  Learn more at sinch.com

 

Recent awards/recognition:

 

    Sinch Named 2024 Adobe Digital Experience ISV Resell Partner of the Year

    Sinch recognized as a Leader in the 2024 CPaaS Omdia Universe

    Sinch named a Leader in the Gartner® Magic Quadrant™ for CPaaS 2024

    Sinch named a Leader in the CPaaS Leaderboard, Juniper Research 2024

    Sinch recognized as a Leader in the IDC MarketScape for CPaaS 2023

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.