Marknadsnyheter
Hotell Onyxen får gäster att haja till: Gästernas välmående har aldrig varit så viktigt
Boutique-hotellet i Göteborg höjer gästupplevelsen genom ett ännu större fokus på hälsa och service. Hotellets gäster har nu möjlighet att låna träningskläder att nyttja under sin vistelse oavsett om gästerna tränar på rummet, tar en löptur eller tränar utomhus, eller om de önskar använda prisbelönade Spa-& Lifestyle-klubben Hagabadet där entré ingår i boendet.
Hotell Onyxen har en anrik historia och erbjuder 34 stilfullt inredda rum, där modern komfort kombineras med tidlös charm. Hotellet är beläget i hjärtat av Göteborg, vilket ger gästerna möjlighet att njuta av stadens liv och rörelse samtidigt som de kan koppla av i en lugn och inbjudande miljö. Med sin hemma-hos-atmosfär och personliga service har hotellet länge varit ett populärt val för besökare som vill kombinera stadens energi med en avkopplande hotellupplevelse.
Från och med november månad kommer hotellet att erbjuda sina gäster möjligheten att låna träningskläder under sin vistelse. Detta ger gästerna flexibilitet och bekvämlighet för den som vill resa lätt, och samtidigt önskar hålla igång sin träningsrutin även under resan. Eller har varit glömsk och inte packat med sig eget.
Helene Johansson, Wow Experience Manager och ägare av Hotell Onyxen, uttrycker sin entusiasm inför den nya utvecklingen:
”Vi har alltid haft som mål att överträffa våra gästers förväntningar, och denna utökade service är ett naturligt steg för att stärka vår position som ett förstklassigt boutiquehotell i Göteborg. Med denna lösning är jag övertygad om att våra gäster kommer att få en ’wow’-upplevelse. Genom att erbjuda nya tjänster kan vi fördjupa vårt erbjudande och ge våra gäster ett mervärde som verkligen gör skillnad under deras vistelse. Det handlar om att skapa en känsla av omtanke, där varje detalj är noggrant genomtänkt.”
Ikoniska profiler i Göteborgs hotell- och spaindustri
Pelle och Helene Johansson har etablerat sig som ikoniska profiler inom spaindustrin genom sitt framgångsrika arbete med wellnesskoncernen Hagabadet. Efter sommaren har de tagit ytterligare kliv in i hotellbranschen där de gått från att vara minoritetsägare till att vara enskild ägare av Hotell Onyxen samt det blivande hotellet i det gamla Polishuset från 1911 på Tredjelånggatan som beräknas stå klart 2026. Med djupa rötter i staden och en lång historia av innovation och entreprenörskap bygger de verksamheter som nu är synonyma med genuin gästupplevelse, hälsa och avkoppling. I en tid av många nybyggnationer tycker vi det är viktigt och extra spännande att förädla det som redan finns och lyfta fram det som har en själ, säger Helene. Genom att utveckla verksamheter i äldre fastigheter till unikiteter har Hagabadet gått från en daterad anläggning med kraftigt minusresultat till en välbesökt wellness-koncern med tre flerfaldigt prisbelönade lifestyleklubbar vilket gjort paret till pionjärer i branschen. Hotell Onyxen och kommande hotellet i före detta Polishuset är starten på ett spännande boutique- och lifestylekoncept som tar tillvara koncernens erfarenheter, starka varumärke inom hälsa och wellness och trenderna inom longevity.
Deras resa började redan 1996 för Helene, som då såg potentialen i Hagabadet, medan Pelle anslöt några år senare och tog över som VD med uppdraget att göra verksamheten lönsam. Efter att ha köpt företaget 2013 har de fortsatt att expandera och utveckla sina koncept med fokus på hälsa, välmående och unika gästupplevelser. Både Hotell Onyxen och Hagabadet står idag som exempel på parets visionära ledarskap och deras förmåga att anpassa sig till nya trender inom både boende och wellness.
Jone Sølvik, VD för Gympak, kommenterar samarbetet:
”Vi är oerhört glada och stolta över att samarbeta med Hotell Onyxen för att erbjuda deras gäster en unik wellness-upplevelse. Vi tror starkt på att fysiskt välbefinnande och mental hälsa går hand i hand, och vårt partnerskap gör det möjligt för gästerna att hålla sig aktiva och friska även under sin hotellvistelse.”
Hotell Onyxen står fast i sitt åtagande att erbjuder enastående service upplevelser gäster sent ska glömma, och genom samarbetet med Gympak sätter en standard för hotellet och för gästernas välbefinnande. Med ett fokus på både fysisk och mental hälsa är målet att varje gäst ska lämna hotellet med nya energier och oförglömliga minnen.
Helene Johansson avslutar: Jag blev också positivt överraskad över hur kostnadseffektivt Gympaks tjänster är.
För mer information:
Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com, +46 706 112 100
Helene Johansson, Wow Experience Manager på Hotell Onyxen, helene.johansson@hagabadet.se
Om Gympak:
Gympak är ett svenskt företag som erbjuder innovativa wellness-lösningar för hotell. Företaget gör det enkelt för hotellgäster att ta hand om sin hälsa genom att erbjuda träningsutrustning, kläder och personliga träningsprogram som kan nyttjas direkt på hotellrummet.
Taggar:
Marknadsnyheter
Nordic Snus sänker priset på hela snusportföljen efter skattesänkning
Den 1 november träder en ny skattesänkning på snus i kraft, vilket innebär att skatten på snus minskar med 20 procent. I samband med denna förändring har vi på Nordic Snus beslutat att sänka priserna på alla våra snusprodukter. Detta innebär att vi sänker priset på vårt LD-sortiment med två kronor och Vårgårda-sortiment med tre kronor till våra återförsäljare. Vi är stolta och glada över att kunna erbjuda denna prisjustering.
På Nordic Snus har vi ett starkt engagemang för våra kunder, och vårt mål är att säkerställa att den sänkta skatten också leder till lägre priser på snus för dig som slutkonsument. Genom att sänka våra priser med två till tre kronor per snusdosa hoppas vi kunna bidra till att skattesänkningen blir kännbar i butikshyllorna och på nätet.
Det är dock viktigt att påpeka att återförsäljarna har fri prissättningsrätt, vilket innebär att vi inte kan garantera exakt hur stor prissänkningen blir för varje produkt i butik. Även om vi sänker priset på varje dosa till våra återförsäljare, kan den faktiska prissänkningen variera beroende på butikens egna beslut och eventuella andra faktorer som påverkar deras prisstrategi.
”Vi på Nordic Snus arbetar för att skattesänkningen ska vara märkbar för dig som konsument. Den 1 november markerar en betydande förändring för snusmarknaden, och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda våra produkter med samma höga kvalitet men till ett lägre pris” säger Cormac O’Rourke, vd JTI Sweden & Nordic Snus.
De nya lägre priserna kommer att rullas ut i samband med skattesänkningen, så se till att hålla utkik i butikerna efter de justerade priserna på vår snusportfölj.
För mer information, kontakta:
Laura Ellsinger, Corporate Affairs & Communications Manager
0736-408 407 laura.ellsinger@jti.com
Om Nordic Snus & JTI
Nordic Snus grundades 1999 och har sitt arv och tradition i den nordiska kulturen. Vi tillverkar ett brett sortiment av svenskt kvalitetssnus både för dem som vill prova nya smaker och för dem som vill ha ett traditionellt snus av hög kvalitet. Nordic Snus är en del av Japan Tobacco International, en av världens största tobaksproducenter. JTI:s globala råvarunätverk garanterar att alla odlingar som levererar tobak till oss jobbar på ett hållbart sätt, med ett långsiktigt och hållbart perspektiv. Läs mer här: Det svenska snusbolaget från Vårgårda – Nordic Snus
Marknadsnyheter
Betydande milstolpar i byggandet av Stena Lines NewMax-fartyg, Stena Futura och Stena Connecta
Stena Futura har sjösatts och kölen är lagd på det andra fartyget, som får namnet Stena Connecta
Stena Line har nått ytterligare två milstolpar i byggandet av de nya NewMax-fartygen – sjösättning av Stena Futura och kölläggning av det andra fartyget, som får namnet Stena Connecta.
Vid en gemensam sjösättnings- och kölläggningsceremoni vid China Merchants Jinling Shipyard i Weihai förra veckan sattes Stena Futura i vatten för första gången. Samtidigt markerades att bygget av Stena Connecta officiellt är i gång, då hon fick kölen lagd.
Väl i drift kommer Stena Connecta och Stena Futura att öka fraktkapaciteten med 40 % på linjen Belfast-Heysham, som svar på en ökad efterfrågan från kunder som rör sig mellan Nordirland och Storbritannien.
De två hybridfartygen spelar en nyckelroll i Stena Lines resa mot hållbart bränsle då de båda kommer att kunna köra på metanolbränsle. De kommer också med inbyggd teknik som möjliggör både batteriframdrivning och uppkoppling till landström, när det finns tillgängligt. Stena Line har ett nära samarbete med metanolleverantörer för att säkerställa framtida volymer av e-metanol för att uppfylla det strategiska målet att gå över till förnybara bränslen och minska 30 % av sina CO2-utsläpp till 2030.
Niclas Mårtensson, VD Stena Line säger:
”Det är spännande att bevittna framstegen för våra nya fartyg, att framtidssäkra vår flotta och sätta nya industristandarder för att vara en del av lösningen på klimatförändringarna. Dessa nya fartyg är de första RoRo-fartygen utrustade med en multihybridlösning som gör det möjligt för dem att gå på batteri, biobränsle och metanol. Det gör att vi inte bara kan möta kommande regelverk, utan det minskar också våra CO2-utsläpp, vilket hjälper våra kunder att nå sina scope 3-mål.”
”Stena Futura och Stena Connecta blir en del av en avgörande länk över Irländska sjön och kommer att möta den fortsatta tillväxten och efterfrågan från fraktkunder på rutten. Vi är övertygade om att den ökade kapaciteten kommer att tas väl emot av marknaden när vi välkomnar Stena Futura till Irländska sjön hösten 2025.”
För mer information, vänligen kontakta:
Stena Line
Press office
+46 (0) 31 – 85 85 83
press@stenaline.com
Om Stena Line:
Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 33 300 seglingar per år och omkring 40 fartyg och 20 linjer i norra Europa och Medelhavet. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line har 6 100 anställda och omsätter 19 miljarder kronor årligen.
Marknadsnyheter
Kort kommentar kring Observits Q3 rapport 2024
Kraftigt ökad försäljning
Trots den försämrade konjunkturen som för närvarande råder uppvisade bolaget en kraftig försäljningstillväxt under kvartalet. I Q4 uppgick omsättningen till 15,0 MSEK, en ökning med 47 % jämfört med motsvarande period föregående år. Koncernens återkommande intäkter för 2024 visade också en stabil tillväxt och uppgick till 18,9 MSEK (16,2 MSEK) under kvartalet.
Till analysen: https://tradevenue.se/artiklar/kort-kommentar-kring-observits-q3-rapport-2024-58958
Disclaimer: Detta är en uppdragsanalys. Klicka på länken ovan för att läsa mer.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke